Några kilon hit och dit...

Eftersom jag inte äter lika mycket nu, som jag brukade, så blir jag mätt mycket fortare.
Ouff! Kändes som om jag skulle explodera hos Hanna igår, efter all thaimat! Hon
beställde tre stycken rätter till oss, och det är ju alltid kul att prova lite nytt som man
inte skulle ha beställt själv. Fick t.o.m en ny favorit! Nja, inte bättre än de två jag brukar
beställa, men en till favorit då ; ) Sen så sa hon att vi skulle käka muffins & dricka kaffe
efteråt, men det hade aldrig fått plats! Lillasyster somnade till So you think you can
dance, så vi hann inte komma till efterrätten. No harm done!
Jag väckte henne så hon kunde somna i sängen istället, och sen gick jag hem.

Jobbigt att vara utan cykel, vägen kändes extra lång och jag kände mig förföljd.
Vilket jag givetvis inte var, men känslan fanns där! Sms:ade Miche fastän jag visste
att han inte skulle svara eftersom han sov.. men han råkade visst vakna och svarade!
Det var skönt : ) Han skrev att jag skulle sms:a när jag kommit hem igen så han visste
att jag kommit hem ordentligt. And I did. Sen ställde jag mig i köket och tömde
diskstället, och diskade lite nytt. Startade inte datorn, för då skulle jag ha fastnat!   
Tyckte att jag kom i säng i bra tid ändå, fast efter att jag kollat på nåt tv-program samt
läst lite i den där boken jag lånade av Cia (som tar hundra år att läsa ut!) så var
klockan typ 2 ändå.. Gick upp kl 11:15, två timmar tidigare än igår!
Duktigt tyckte Hanna, men hur duktig känner man sig när man kollar på klockan nu,
13:20 - och man har bara lyckats få i sig frukost.. Eek! I'm a bad person.

Oh. Det är en kvinna på Oprah som väger 282 kilo.
Det är typ ganska mycket. Och jag klagar på mina tio kilo lixom.
MEN! Det får man! Jag vill ju inte väga tio kilo för mycket..
Igår morse vägde jag dock tre kilo mindre än vad jag gjorde i typ.. lördags?
Vet inte vad det är för fel på min kropp, det kan ju inte diffa tre kilo bara sådär?
Men jodå. Gick upp 2-3 kilo under dagen igår också.
Ska fortsätta vara "duktig" och köra min Zumba - som jag svettas ihjäl av fastän
jag kör i princip naken!! - och äta mindre portioner (hrrm, så länge det inte är thai),
och sen när jag kommit iväg och köpt min jävla frukt så ska jag försöka äta
regelbundet också!

Just det, handla ja.. hur ska jag orka det? Orka bära lixom.
Det har varit så skönt att ha Miche här, och att kunna handla med bil.
Nu har jag inte ens cykeln & cykelkorgen, däcket är så platt så jag inte ens
kan gå med den! Och jag som knappt orka handla två liter mjölk utan att få
ont i ryggen.. (och jag tar alltid två påsar så det blir jämvikt hur lite jag än handlar)
Köpte ju den där "shoppingväskan" på hjul från Ikea, den är visserligen snygg
och skulle kanske underlätta det där tunga.. men jag vet inte. Muäh. Den är ju
ganska stor och SÅ mycket ska jag ju inte handla? Åh vad lätt det hade varit om
man bara hade lite vanliga ryggmuskler som andra.. Den är ju lite knepig att dra 
bakom sig om jag inte minns fel.. eller vafan jag har väl aldrig ens använt den..

 

Damn, I'm lonely.

Postat av: Linna

ja har typ ont i mina handleder sen ett gammalt jobb så ja kan inte heller bära en massa. that sux.



tur Miche vakar över dig så du klarar dig mitt i natten. man ska ju kunna ringa/messa karlar när man öär räddis ^^

2009-08-05 @ 23:28:13
URL: http://fairydiary.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0