Om sånt som suger.

Efter att lillasyster erbjudit sig att låna pengar till mig - fastän jag gjorde motstånd, och
att hon dessutom bjuder över mig på middag ikväll så vi båda slipper sitta ensamma,
så känns det faktiskt lite bättre. Dagens känns lite ljusare. Morgondagen främst kanske,
för då kan jag gå och HANDLA - världens mest underskattade moment! Handla kattmat
som är slut, handla mjölk som är slut, handla bröd som är slut, och frukt som jag inte
haft på länge. Svårt att äta regelbundet - som jag skrev tidigare..

-"Hade du tänkt leva på två kronor tills du får pengar av A-kassan? Som du inte vet när?"
Ja vad ska man annars göra? Man kan ju alltid leva på vatten och havregrynsgröt..
Inte för att det är det mest ultimata kanske... Har väl lite blandat i frysen också, men
det är svårt att få ihop en maträtt... på typ köttfärs, hallon, spenat & schnitzlar.
Men jag brukar tänka att det löser sig. Och så får man låtsas, medans man döljer att
man egentligen önskar att man inte levde alls..  Men va fan, jag har ju inte dött hittills.
Jag vet ju att jag kan betala tillbaka pengarna jag kommer låna från Hanna, när jag
får A-kassan. Men när är det? Och det handlar inte om hur mycket eller lite jag lånar,
jag skäms att jag måste bli påtvingad hjälp, jag vill knappt ta emot den för jag
känner att jag måste ta hand om mig själv.. och det gör jag inte genom att låna..
Eller är det det jag gör? Jag har alltid sett till att betala alla räkningar, även om jag så 
måste låna pengar till det, för jag vill INTE ha någon jävla betalningsanmärkning! 
Så jag har väl kanske tagit hand om mig själv, med lite hjälp av andra...
Men när det kommer till matpengar, nej då skäms jag. Då svälter jag nästan hellre.

Nu ska jag klä på mig, fixa håret, totalstrunta i sminket,
och sen bege mig mot min sugar-mama Hanna.
Lillasyster.

Borde inte jag vara större än så här?



Postat av: S.

Har så att bara vissa kan läsa. närmare sagt 3 st :P

2009-08-04 @ 18:37:57
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Annelie

Men vet du...... det är stark att våga be om hjälp. Det har jag sagt förut, eller hur? Man måste inte klara allt själv. Inte alltid. Love you!

2009-08-04 @ 18:40:13
Postat av: Linna

men usch snutt. det kan inte vara lätt men det är ju många som har som dig... jag förstår att det inte är lätt att våga fråga om matpengar men å andra sidan: tur att andra erbjuder sig. du är värd det bästa, sötnos!

puss

2009-08-04 @ 20:08:13
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Kim-Bloggdesigner

Yes precis från facebook. :)

2009-08-04 @ 20:46:10
URL: http://tantkim.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0