No hope for you, miss!

Skit skit skit skiiiit!!
Fick visserligen mina pengar från a-kassan idag, men jag jublar inte.
För jag fick ut 11.220 kronor, vilket betyder : 2800 kronor i månaden!!!!!!!!!!!!
Får man dö nu eller????? Jag har idag varit på ett långt invecklat möte på
Arbetsförmedlingen, det är tydligen mot någon regel att vara halvtidssjukskriven
samtidigt som man har en halvtidspraktik (jag kan dock tycka att det inte är några
problem alls)
för då tar Försäkringskassan BORT sjukpenningen. Va?!
Eller så löser de det på ett annat "jättebra" sätt, som innebär att jag får aktivitetsersättning
på 100% istället - VILKET BETYDER ATT JAG KOMMER FÅ 2800 KRONOR PLUS
2800 KRONOR TILL
. Åh. Strålande. Så istället för att gå hemma och få 4000 + 2800
(som är alldeles för lite och just nu vill jag bara dö) så ska jag jobba och få 1200 kronor
MINDRE än om jag går hemma. Yey! 

Just nu vill jag : Ta ut alla mina pengar (11.220 kronor plus två kronor sen innan),
supa upp dem / köpa massa roliga saker / köpa presenter till alla jag tycker om,
och sen när det är dags att betala räkningarna, ja då kan jag väl hoppa framför
tåget eller nåt? Mmmkay? känner jag just nu och kommer jag känna fastän
folk säger att "det oooordnar sig" - men vafan, jag är 25 år snart och det har fan inte
ordnat sig alls, det går bara utför, vad FAN ska jag göra nu? Vad fan??
Och Miche har ju sitt, så honom ska jag inte tynga med fler saker. Fast jag vill prata.
Fan vad dålig tajming allt har just nu.

Och hur mycket hjälp får man när man försöker ringa A-kassan då, för att fråga varför
jag får så jävla lite pengar därifrån? Då får man höra en telefonsvarare som säger:
"Just nu har vi telefonkö och kan därför inte ta emot ditt samtal. Var god ring senare."
OM MAN MÅSTE RINGA SENARE SÅ ÄR DET JU INGEN KÖ!! IDIOTER!!!



Laura ringde och sa att hon kommer över ikväll.
Vet inte om jag vill egentligen, jag vill bara sova och gråta.
Och jag som nyss fixat mat. Är inte så jävla hungrig längre.
Skulle följt med E & H till sthlm nu också men jag pallar inte.
Men. Det blir väl mat. Och Laura kommer ikväll med en film som tydligen
kunde få en att se annorlunda på även de värsta värsta situationerna.
Heh? Jag vet inte. Jag är en pessimist. Och jag är typ helt utan hopp.
Hopplös.



Blind. 

Postat av: Carro

Okej.. det har ju bara tagit femtio år innan du fick dina pengar, och bara det är för jävligt. Men eh.. kan du inte prata med någon om hur du ska göra i fortsättningen med pengarna? - och du får absolut inte hoppa framför ett tåg, för jag typ älskar dig Ida :D

2009-08-13 @ 14:19:49
URL: http://carroblomqvist.blogg.se/
Postat av: mia

gumman gumman.. vi skiter på alla som sitter o bestämmer hur mycke pengar man får eller hur lite..! bajs på dom, allt kommer lösa sig, du vet att vi tar hand om dig, super dig full me vin om vi så behöver!! ring om du behöver prata, eller om du behöver hjälp med vad de är kan tänkas vara! Puss på dig!<3

2009-08-13 @ 14:32:57
URL: http://justmia.blogg.se/
Postat av: Anna

Det här låter riktigt tråkigt, usch jag vill verkligen försöka hjälpa dig på något sätt..stackare.

2009-08-13 @ 15:04:11
URL: http://anushka.blogg.se/
Postat av: Sanna

Skojar du?! är det allt du får på en månad? Man måste väl ha rätt till "existensminimum" iaf?

Eller?

Idioter!!

2009-08-13 @ 17:57:02
Postat av: Eve

Vilket satans bögsystem det där är! De stjälper ju snarare än hjälper. Jävla politiker! Fyyyyyy!

2009-08-13 @ 19:28:59
URL: http://www.metrobloggen.se/eveseden
Postat av: Elin

Ida, har du dragit bort summan förresten för din karens? Då borde det väl bli liiite mer pengar kvar, även om det fortf är alldeless för lite. Nånstans måste det ha blivit nån felräkning, det är jag helt övertygad om: Bidde det nån film förresten? Kram

2009-08-13 @ 23:21:35
Postat av: Lajl

<3

2009-08-14 @ 07:10:16
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Lajl

<3 <3



(för att jag vet att inga andra ord hjälper för tillfället)

2009-08-14 @ 07:11:20
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: bea

men.. om man är sjukskriven på halvtid.. så är man ju sjukskriven på halvtid.. inte heltid.. så om man har en halvtidspraktik.. så praktiserar man ju inte på heltid.. hur kan man då inte få dessa två halvor till att bli en hel?

får du inte praktisera på halvtid ska du ju vara sjukskriven på heltid.. och få mera pengar.. annars måste du ju få göra något den andra halvan av tiden.



är det någon du vill att jag ska bråka med/döda.. säg till. Jag behöver inte bråka med dialect längre.. eller boxer.. så jag har massor med terrierblod över :) PUSS!

2009-08-14 @ 12:50:32
URL: http://theadventuresofb.blogg.se/
Postat av: Lajl

sv: förstår de. tänker på dej! <3

2009-08-15 @ 04:45:55
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: JULIA'S D60

sv: ja, bra idé! :)

Hoppas du får en bra dag! ♥

2009-08-15 @ 10:18:59
URL: http://nikons.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0