Let it snow, let it snow..

..let it snow!

För det gör det. Det snöar och snöar och snöar, det tar aldrig slut.
För ett dygn sen var marken blöt och kal, som vanligt. Idag är det en vintersaga ute!
Plogbilar härjar, det går knappt att ta sig fram gåendes, det är halt, bilar sladdar,
bilar krockar, folk bogserar varandra och både bilar och bussar står och spinner på
stället, utan chans att komma iväg. Fantastiskt. Som en helt ny värld, på bara en dag.
Trodde inte det skulle komma någon snö i december, tji fick man ju!

Överlevde promenaden ner på stan, undvek att ramla men halkade många gånger.
Snö överallt, snö i håret, snö innanför kläderna, snö i näsan & i ögonen och framförallt
i skorna. Blöta strumpor - check!
Men det är så sjukt vackert ute nu. Mobilkameran gör det verkligen inte rättvisa.
Om drygt två timmar är det dags för julkonsertsträning på Musikskolan, då ska jag ut
i "stormen" igen.. Man får se till att gå i tid så man verkligen hinner. Det tar sjukt lång
tid att gå nånstans! Pulsa pulsa pulsa. Halk halk halk. Och det blir en överraskning, om man
ens kommer kunna ta sig upp för den backen där Musikskolan ligger! Ingen lär ju kunna
parkera där uppe idag, iallafall! I den backen har vi varit med om mycket...

             
             


             


  Elin & jag tar kort på plogbilen! Spännande. Haha.



Sådärja, sen var man hemma vid sitt eget hus igen.
Och bilderna tog EN TIMME att ladda upp. Så nu är det inte TVÅ timmar kvar till övning,
utan EN, och därför ska jag snart gå hemifrån. Om typ en halvtimme. Oh joy.
Ut i snön igen.
 
 

Postat av: Eve

Och det är så sjukt fint ute nu!

Hade jag inte jobbat så hade jag också varit ute med kameran.

Men det bli pulkaåkning i skolparken ikväll. Om vi orkar.

2009-12-15 @ 18:12:23
URL: http://www.metrobloggen.se/eveseden
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Sååå mycket snö har inte jag. Fem centimeter kanske...

2009-12-15 @ 19:15:23
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: annso

Hej. Jag förstår vad du menar med att vela slacka =) Önskar att du inte hade det så tajt som det låter.



Ang Bella, har någon vet sagt vad det är för knas med henne, för att hon kissar så mycket?

Som jag skrev innan, SLU är jättebilliga. Och om du vill och tror att Bella orkar, och det inte kostar ALLT för mycket - så kan jag nog punga ut med det mesta. Främst för att det vore så jäkla coolt att få träffa dig irl, sen för att jag känner mig givmild just nu :)

Kram

2009-12-15 @ 21:38:38
URL: http://drmpt.blogg.se/ichtyostega
Postat av: Ingela

Ja gud vad det snöade! Jag bilade från Arboga till Uppsala igår och det vräkte ner ända tills vi kom ut ur Enköping. =) Mysigt med snö men riktigt läskig väg dock.

2009-12-16 @ 10:29:14
URL: http://anglafjant.blogspot.com/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0