Lucia nollnio

Klockan är 13:06, och kl 15 är det lussefika hos Elin men ärligt talat har jag inte bestämt
mig för att gå än. Det kanske kommer.. lusten, alltså. Nu finns ingen. Och jag är naken.

Igår snöade det och stämningen började infinna sig men idag är det lika grått som vanligt.
Funderade på att ställa upp min julgran, eftersom kartongen fortfarande står här på
vardagsrumsgolvet sen den användes på julshowen. Orkar inte städa undan den för att
sedan ta fram den igen. "Tyvärr" har jag hittat nya roliga användningsområden till mina tre
små ljusslingor, och har nu inga kvar till granen! Attans. Fast det kanske inte behövs.
Skulle vilja ha en massa nytt orientaliskt pynt till min gran, men det får väl - som allt annat -
vänta tills jag har råd med sånt... Suck. Vill inte läsa mer om hur mycket julklappar / pynt
/ mat / kläder / grejer folk handlar. Blir så bitter då. Det var bara fyra kycklingfiléer i påsen
igår, och detta ska alltså räcka till den 21:a december! Hmm. Hade väl kunnat handla
smartare än så, men jag vill inte äta annat än kyckling och sallad just nu. Så nu blev det så.
Får väl äta typ var tredje dag eller nåt... Tre filéer kvar (fast en var rätt stor och räcker nog
till en två-middagars-kycklinggryta)
och 8 dagar kvar. Det kan ju gå.
Om inte annat finns det alltid makaroner & ketchup, som jag & Sarah skojade om igår.
Men det har jag redan tröttnat på...

○ ○ ○ 

- Lussebulle, lussebulle, elva nääääätter före jul!
Undrar om kidsen på mitt gamla jobb fick göra något luciatåg i år?
Nu när de inte har världens bästa musikfröken Ida hos sig...
Saknar dem, mina kids! 

Jahapp, nu påklädning, frukostätning, sminkning, etcetera. 
 

Postat av: Carro

Trevlig lucia till dig också ida, och bella :) jasså är den gammal? haha.. de visste ju inte jag.. hahaha :P puss

2009-12-13 @ 13:42:48
Postat av: Cia

VARNING VARNING VARNING

gå då inte in på min blogg på ett tag...

Love you <3

2009-12-13 @ 21:02:02
URL: http://ciascastle.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0