Avsked & Besked

Nu har han åkt... : (

Åh, jag var så ledsen och grät jättemycket.
Jag ÄR ledsen. Han har bokat tågbiljetter till slutet av augusti,
så han kommer om typ 4 veckor igen. Men FYRA veckor, det är ju jättelänge!
Nu när har vi varit sambos i nästan 7 månader, innan dess hade vi bara setts
som längst 3 veckor i sträck. Fastän vi träffats sen februari 2005. Men, det blir
ju så när man bor jättelångt ifrån varandra, och båda hade jobb att sköta..
Vissa undrar varför han åker hem, men det var ju såhär vi hade bestämt,
att vi skulle testa först. Testa, innan vi bestämmer oss för att flytta ihop på riktigt.
Eller - om. Någon av oss måste ju flytta långt, 65 mil.
Då är det bra om man vet att man funkar ihop.. Så. Vi testade. Och nu är det över.
Nu åker han hem och nu är jag ensamstående kattmamma igen!
Jag hoppas han vantrivs hemma i Lund....

Och vad ska man säga, var det inte ett sammanträffande, att jag fick brev från
A-kassan igår. "Du har blivit beviljad ersättning enligt bla bla bla..." HURRA!
4 månader
har gått, så när som på en vecka. Dock fick jag med ytterligare en
begäran om komplettering, varpå jag ringde upp och löste detta med första
bästa vettiga man som svarade, vilket resulterade i att jag fick deklarera om
alla kassakort fr.o.m vecka 15 till nu - pust, tur att jag e-deklarerar - och han
lovade att han skulle försöka fixa allt så snabbt som möjligt och att jag kanske
får ut pengar redan nästa torsdag. HA! Vi får väl se! Konstigt att ingen påpekat
under dessa fyra månader att jag kryssat i en ruta för mycket på varje kort?
"Nä det är faktiskt svårt veta hur man ska göra", sa mannen. No kidding.
Konstigt att de inte talar om det innan, då. Men skönt att det äntligen börjar rulla
i rätt riktning... Dagen innan Miche skulle hem, lägligt om något!

Well, back to Ida being sad, buhu buhu.
Top Model på TV håller mig sysselsatt (och bara för det så slutade det nyss, grr),
jag har byggt färdigt min "sideboard", med bara lite hålla-i-hjälp från Miche innan,
och jag skulle ju kunna ägna mig åt att lägga in alla bilder från telefonen, i datorn.
Det är ju trotsallt 892 stycken!!! Inte konstigt att mobilen börjat bli lite motsträvig.
Och så har jag ju Sex and the city-boxen... och lite att måla i hörnen på stora väggen.

Nåja. Jag ska väl hålla mig vid liv åtminstone ett litet tag till.


Postat av: Sabrina

usch va tråkigt att han åkt hem :( att vara ifrån varandra när man haft varandra så nära så länge är förbannat jobbigt! :( ...är det aktivitetsersättning du får eller? :) jag väntar fortf på mitt besked från segkassan.. ;/

2009-07-31 @ 22:44:56
URL: http://sabrinadoh.blogg.se/
Postat av: Sabrina

Ah okay! :)

Ja, det känns alltid som det ska vara nååågot fel liksom /; vem har tur jämt? .. Det e jobbigt när det ska hålla på att bråka, man blir så deppig & orklös då. :(

.. just när det handlar om pengar blir man gött trött i skallen, sånt vill man inte ska krångla!



Ja tur du har Bella! katter är alltid så mysiga också. jag älskade när jag hade min gamle katt, varjegång jag var ledsen kramade jag honom & lukta på hans päls.. dem ger bra tröst, för att egentligen inte göra ett skit .. haha :)

2009-07-31 @ 23:19:47
URL: http://sabrinadoh.blogg.se/
Postat av: Lajl

kul att höra att A-kassan är på väg att börja rulla nu.



mindre kul me miche, men han kommer ju tillbax snart igen. 4 veckor går snabbt. aaaaaaaaaaaaaaah.. snart börjar jag lixom skolan. jiiih =/

2009-08-03 @ 18:46:33
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0