Julafton minus tre hemskheter.

Har inte blivit mycket bloggande på senaste dagarna.
Anledning = min dator är urkopplad och alla sladdar ligger i en stor hög under
skrivbordet, som är bortmöblerat från sin vanliga plats. Alla möbler är på fel plats.
Soffan, soffbordet, TV-bänken, matbordet... Har nämligen kommit en bra bit på vägen
mot en färdigmålad lägenhet! Häromdan målades den sista vita väggen färdigt,
var det igår? Förrgår kanske? Jag har ingen koll på dagarna längre.. Igår köpte
vi en provburk med en snygg brun/grå nyans att ha på stora väggen. Den blev helt
perfekt, så en 2,5-litersburk införskaffades imorse. Har målat hela väggen typ två
gånger men inte alla hörn och kanter.. får nog göra det imorgon. Vilken tid det tar!
Har även idag hunnit med att grilla korv på balkongen, bada i Koffsan, träffa Hanna
och handla mat inför morgondagens fest, samt latte på Donkens uteservering.
I samarbete med Mosquito Attack Aktiebolag! Gah.
Köpte en stor säck (hrrm, 2 kilo) kattmat till Bella! Nu måste jag bara köpa () en
såndär snygg kattmatsburk ur den där franska serien... som jag måste googla nu..
http://www.dixie.se/Resources/Burk%20Matou_3629.jpg

Här finns alla burkar, want them all! http://www.dixie.se/platburkar.html


På tal om att få - det har typ varit julaftonsvecka för mig! Miche went nuts!
Först så fick jag bänken från Jysk som jag ville ha, samma dag som han slutade,
alltså sista dagen för personalrabatt ; ) - och sen fick jag ett paket på posten med
två CD-skivor som jag ville ha; Kent - Tillbaka till samtiden (då jag endast hade
den på datorn
) och PJ Harvey - Stories from the city, stories from the sea. Den bästa
skiva jag någonsin ägt - och tappat bort!! Fick äntligen "tillbaka" den! : ) Love love.
Och, inte nog med det. Igår så kom det en paketavi med posten. Och jag ba'
"whatta funk?", men förstod vad det var när jag såg var den kom ifrån. Och efter att
ha hämtat ut detta 1,3 kilos paket på OKQ8 så fick jag det bevisat : Miche hade
skickat efter Sex and the city-boxen till mig!!!!! Hej världens bästa kille lixom!!
Och jag har INTE tjatat om den sen vi var på Mediamarkt, det är det faktiskt han
som gjort! Och utöver detta har han också betalat all färg till vardagsrummet!
Jag frågade imorse om han tänkte göra slut med mig. Typ, "här får du en massa
saker som du vill ha, förresten gör jag slut!" - crazy. Så att jag inte skulle bli så
ledsen lixom. Lite skillnad från att typ ALDRIG någonsin fått en spontan present förut.

To this. Lovely.


Och förresten. Det senaste jag skrev, typ "åh vad jobbigt att gå på ett läkarbesök
där jag ska bli stucken i armen, vägd och även betala dyrt för det" - HAHA.
Hade jag tur or what.
Ett: Jag blev INTE stucken i armen.
Däremot hade jag varken blodtryck eller puls. Inte förrän typ 8 försök. På riktigt.
Två: Jag behövde INTE väga mig.
Tre: Jag behövde inte betala för besöket!! Damen i luckan:
-"Jaha, ska du betala? Var du inte bara på ett ganska kort besök?
Äh vi säger så, du behöver inte betala. Nej nej det går bra. Gå hem du.
"

Och jag ba.
Eh.
Lixom.
Jaha.
Ja men jag går väl då?

: D

Så det var noll av tre möjliga hemskheter.
Ida - Psyk, 1 - 0.

Postat av: Frida

Vilken fin man som skämmer bort dig så! Burkarna vart skitsöta också:D

2009-07-18 @ 16:31:31
URL: http://pavlovna.blogspot.com
Postat av: Linna

hihi men vilken tur du har nu! det förtjänar du!

ja älskar med att ha skivor på riktigt ^^



hoppas du har en bra helg nu! puss

2009-07-18 @ 20:02:07
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Lajl

woho, vinden har vänt =)

2009-07-20 @ 11:13:09
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Ida

Den har nog inte vänt.. den bara pustade lite hitåt ^^

2009-07-20 @ 12:55:04
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0