This fukkin' day.

Haha. Jag som tyckte gårdagen var kass. Haha igen.
Idag var jag så jävla nere och bara grät och hade ingen lust att äta,
och Miche & jag blev osams, och jag ville typ svälja alla piller jag
äger och lägga mig i badkaret. Jolly.
-"Åsså ligger jag där på dörrmattan med inkassokraven regnandes
över mig medan jag drunknar i mina egna tårar!"

Hej liv!
Nej det kanske inte är mest synd om mig i hela världen,
men jag hade lätt  bytt med nästan vemsomjävlahelst just nu.
Låg i sängen och bara grät och kunde knappt andas, för varför
ska man må såhär? Varför ska man betala dyra pengar för medicin
som ska styra upp ens liv, när livet ändå inte fungerar som det ska?
Jag kräver faktiskt inte så speciellt mycket, allt jag önskar är att vi
skulle få leva med två normala inkomster, att jag skulle ha råd att betala
för mig själv, ingen lyx och ingen glamour, bara lite normalitet. Men nej.
Mina mediciner känns som totally waste of pengar som jag inte ens har,
Miche fick lixom betala de där tre burkarna som gick på 1200 spänn. 
För han är så jävla snäll. Trots att han är det största irritationsobjektet
i mitt liv typ EVER, så är han samtidigt det bästa jag någonsin haft.
För han förstår mig. Ingen har någonsin förstått mig så. Jo, okej, Dawid och
jag förstod varandra på ett sätt som jag inte trodde var möjligt, synd att jag
inte visste DÅ - att vi var så lika som vi var. Jag visste ju att han var sjuk,
men inte att även jag var det. (Oj nu gled jag in på ett sidospår, eller?)
Då kanske vi hade haft ännu större förståelse för varandra.. Eller så hade
det slutat i kaos ändå, som det gjorde. Gah. Back to now.  
Miche är ju inte sjuk. Fast jag tror ärligt talat att han har nån jävla hjärnskada
ibland men det är en annan story... Och då, då är han det bästa jag har.
När han förstår mig som ingen annan.

Men ibland förstår jag inte mig själv. Varför ska det vara så svårt att göra
saker? Varför är jag inte som alla andra? Ibland gillar jag det och ibland
hatar jag det. Och varför varför varför ska jag aldrig kunna släppa oron
över pengar, över att ha råd att leva? Varför?




Och jag grät och grät och grät och grät
och sen köpte Miche mat
och sen köpte Miche sprit
och nu är klockan snart halv tio
och vi ska dricka vin och eventuellt planera
våran semester
om det nu blir någon
för just nu
så känns det inte
som
att
jag
bryr
mig

Postat av: Carro

Men gumman, jag blir så ledsen när jag läser det här.. finaste Ida.. jag tappar orden, för jag vet hur det är när ångesten och det icke välmåendet tar över. Önskar att jag kunde skriva något som hjälpte ... miljoner kramar..

2009-07-10 @ 00:03:43
URL: http://bubbelrummet.blogg.se/
Postat av: Lajl

tusen kramar till dej gumman.

2009-07-12 @ 20:07:01
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Bea

Miche är skånsk... Ring any bell?

2009-07-28 @ 19:21:01
URL: http://theadventuresofb.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0