Do re mi fa so la TEA

Idag fyller världens bästa lilla Maja 3 år! Hurra hurra hurra hurra!
Och jag ska snart inta deras hem igen, för rep. Rep rep rep rep!
Har spenderat varenda dag i över en vecka hos dem. Igår tog vi dock en paus
ifrån repandet, och tog en tur till Västerås. Jag köpte en fräck ceriserosa
handdammsugare på Ikea (Special Edition for Ikea Family by Electrolux) för
endast 299 spänn! Looovely! Och så köpte jag ett nytt underlägg till Bella,
att ha under matskålarna. Äntligen hittade jag ett som var lite längre!
Snyggt var det också, grönt med elefanter på! ^_^
Men helt befriade från spelningsförberedelser var vi inte, väl hemma så
såg vi över våra "scenkläder" och försökte komma överens om vad vi ska
ha på oss på våra tre set. Sen la Herman och jag lite körer på några bakgrunder.
Kämpigt! Mitt i natten var det också. Och inte uppsjungen för fem öre.
Men, whatta heck! Sen hjälpte jag till att slå in lite paket till Maja. 
I sällskap av lite té. Mmm!

Igår morse var jag så jäkla sugen på té - det dricker man ju inte så ofta när
det är 30 plusgrader ute så det gäller ju att passa på när det är regn!
- men jag
upptäckte att vi inte hade någon mjölk! Och té comes with mjölk, så är det bara.
Men idag har jag fått avnjuta en téfrukost, omnomnom! Och knäckemacka med
apelsin/citronmarmelad. Och jag hade inget socker i téet. Go Ida.

Klockan är 12:50 och snart ska man väl iväg då.
Måste köpa en present till lilla treåringen också, kruxet är bara
att Miche jobbar typ JÄMT, så affärerna hinner ju stänga! And he has
the money, så jag kan inte handla själv. Bohoo. Det suger ju rejält att
inte ha några pengar, jävla a-kassahelvete, nu är jag inne på fjärde månaden
utan. Jag är så less!! Tror inte det är så bra för förhållandet heller, att Miche
måste betala allt hela tiden. Känns inte bra alls... och snart är det semester,
för honom alltså, och vart ska vi åka? Dags att bestämma det kanske, då
det bara är 10 dagar kvar tills vi tänkte åka...
10 dagar... sen efter semestern så kommer jag tillbaka hit hem, till ett liv
UTAN sambo och UTAN pengar. Vet inte riktigt hur det ska gå alltså.
: (

Någon som har några bra tips? Ja på var vi kan semestra alltså.
Det blir bilsemester inom landet bara.
Ingen Eurotrip som vi planerade att planera.
Det känns inte som det ultimata, med en bil utan AC och för lite pengar..
Då tar vi hellre det en annan gång när vi känner att vi har råd!

Gud vilket tråkigt inlägg.
Jag förgyller det med lite bilder sen när jag lagt in dem.
Tjolahopps.


 

Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

oj då, men de är inte jag som vald ut den designen, hon ville ha den så, inte min mening.

2009-07-07 @ 13:13:27
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Linna

ja vet hur det där är. jag var sambo för några år sen med en kille å han var så snäll som betalade hela tiden men man känner sig ju som en snyltare.



nu kommer jag säkert läsa det senare eftersom att jag börjar i fel ende på denna blogg men varför ska han flytta hem igen? eller är det bara för sommaren?



kramkalas

2009-07-09 @ 11:52:49
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

har hört att de är BRA att dricka varmt när de är varmt ute... mmm för att inte chocka kroppen. hörs fel, men de va nån som sa de. o de i de varma länderna dricker ju oftast te.



semestra hem till skåne. så kan ni bo gratis o göra roliga saker för pengarna ist. o träffa mej. woho. haha. men du, malmöfestivalen iaf, come on!!!

2009-07-12 @ 19:19:54
Postat av: Lajl

ja o så var de ju jag igen som glömde fylla i adress..

2009-07-12 @ 19:20:25
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0