Stockholm / tråkdag

Igår åkte jag & Miche till Stockholm.
Två och en halv timme av felkörningar och parkeringsletande senare,
var vi framme! Ingen AC i bilen equals svettig, irriterad och kissnödig Ida.
Okej det sistnämnda var väl inte bilens fel, men den långa resans....
Det brukar lixom ta EN TIMME hemifrån, inte två och en halv...

Efter att jag fått kissa så var jag lite gladare, och även hungrig.
Vi kilade ner på Kungshallen och tog varsin "två små rätter" på Kinarestaurangen,
supergott! Miches kycklinggryta var dock så stark så han svettades. Haha!
Sen gick vi över till Hötorget och köpte oss varsitt par solbrillor. Miche behöve ett
nytt par eftersom hans andra är för ljusa, och jag ville bara ha ett par extra.
Två par för hundra spänn känns ju ganska lagom...



Sen gjorde vi stan ett tag, utan pengar och utan stolthet.. typ..
Nä jag fyndade faktiskt litegrann ändå. För pengar som jag knappt hade.
Fast jag hade ju önskat att jag hade lite pengar.. kan inte min jävla a-kassa
bara komma nångång eller? Om tre dagar är det lixom tre månader sedan
jag blev arbetslös. Tre månader utan a-kassa. Tre månader cheap living.
Well, jag är väl van om någon... Anyhow, this is what I bought:

 
Luvtröja på HM med Iggy Pop-tryck á 79:50 på rea!



Ett träfat från Lagerhaus (också rea)
och ett tvåvåningskakfat från Indiska!

Sen träffade vi Miches kusin Sara också som bor i Stockholm,
satt lite på John Chris Coffee i solen, och promenerade i Gamla Stan
och käkade glass. Sen tog hon tunnelbanan hem medans vi fortsatte att
promenera. Så himla mysig dag! Om man bortser från fighten i bilen på vägen in,
och densamme på vägen ut, då Miches GPS guidade oss ner till båthamnen där
de stora färjorna går... som om det skulle vara närmaste vägen hem? Med båt?!
Jeebus...
Sen körde vi hem, köpte picknick-burgare på Donken, åkte ut till Bresse och
käkade middag på Nemofilten. Wonderful! Fast sen kom det lite väl mycket mygg,
och ännu mer fiskmåsar. Och ni som känner mig vet ju att jag är fucking terrified
of fiskmåsar! Så jag gömde mig i skogen medans Miche slängde vårt skräp.


Den här dagen har hittills varit världens lamaste, det är jättefint väder och vad gör jag?
Jo jag sover till klockan 12:30, går upp och lagar lunch till min arbetande sambo som
kom hem för att äta innan 2, och sen klär jag på mig, och sen sitter jag vid datorn.
Klockan är SJUTTON - och det blev jag t.o.m lite chockad över, den var ju halv 4 nyss? -
och jag har åstadkommit lunch. LUNCH! Varför har jag inte gjort något annat, som att
gå ut, eller städa, eller träna, eller skriva en bok, eller.... nä.
I fucking suck at this thing called living.


   

Postat av: Carro

Ni verkar haft de mysigt idag ändå, och vilka snygga brillor både du och Miche :D, jag gillar din reatröja också, superb! puss!

2009-07-03 @ 22:20:06
URL: http://bubbelrummet.blogg.se/
Postat av: Linna

ja har ju kikat på dessa bilder innan men ni är så söta å jag älskar dina klädoutfitbilder!



men jag funderar ändå på din dumma akassa. va sjutton är det som gör att du får vänta så länge? för jag menar din anställning gick väl ut/ blev uppsagd, en sak om du sagt upp dej, då får man ju vänta i 93 år men nu borde du haft pengar för länge sen.. o om det nu strular, borde inte nån vänliga själ där kunna ta kontakt med dej för att lösa det as soon as liksom. himla folk!



kan förstå att du tycker det är jobbigt att inte ha pengar, för har man inge penger så kan man ju inte göra nåt heller. ond cirkel.



puss på dej

2009-07-09 @ 12:05:21
URL: http://fairydiary.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0