Go nuts!

Tog en sömntablett igår kväll eftersom jag skulle upp tidigt idag - då jag aldrig kan
somna när jag vet att jag ska upp tidigt
.. - men den verkade inte så fort som jag hade
hoppats på. Inte alls, är jag rädd. Oftast brukar de slå till ganska fort, men känner sig
lite full och börjar hallucinera under tandborstningen lixom, but not this time.
Så störigt! Kunde inte få någon ro alls. Och så vaknade jag så fort jag hade slumrat
till. Mååånga gånger. Well, tillslut somnade jag ju ändå, men det kändes som om
jag bara blinkade till, sen ringde klockan. 6:30. Supertidigt för en Ida!
Klockan 8:30 skulle Miche köra mig till spelningen. Snark.

[ Note to self: Köp nya sömntabletter! ]

Vi skulle showa för Enköpings lasarett som hade någon form av jubileum.
Det småregnade och var rätt kyligt imorse, och scenen stod på plats i ett stort
partytält när jag kom dit. Sen fick vi soundchecka våra headset och stage:a lite.
(tills en farbror kom springande och tyckte att "så högt fick vi verkligen inte repa!")
Vi hade jackor och vantar och halsdukar på oss - i denna ljuva sommartid - så man
var ju lite orolig eftersom man skulle stå i linne sedan.
Men det var inga problem, det blev rätt varmt när vi väl körde igång!
Vi körde 2 x 30 minuter, det gick jättebra, och publiken stod upp på slutet! Yey!
Det var ganska mycket folk, 4-500 pers sades det, som var där och åt lunch och fikade.

Sen roddade vi ner, åkte till Musikskolan och roddade ur, och sen roddade vi hem oss
själva. Jag & Elin åkte til Lidl för att köpa godis, och jag köpte bara naturgodis! Bra mig!
Jag var ju minst lika sugen på "vanligt" godis som Elin & Maja... gruff. Men jag lär ju
inte gå ner i vikt om jag inte förändrar mina vanor! Thaaat suuuucks.

Kom hem, lagade lite lunch (sen lunch - kl 17, hahaha) och sen somnade jag i soffan.
Uhh vad trött jag är. Miche har varit på två jobb idag och nu är han iväg igen och kollar
fotboll med sina grabbiga vänner. Det får han gärna göra, jag är så glad att slippa!

Jag ska krypa ner under filten i soffan igen, med mina ömma dansfötter och slappa,
samt mumsa på mina cashewnötter and stuff, och sen blir det morotsdippa!
Jag är värsta nyttiga tjockisen! ^^

Putti flö!



Cia & Malin imorse innan soundcheck.


Sminkning pågår! Malin & Thessan.


Syster Elin sminkar också.


Jonas.... såg inte ut så här på scenen tyvärr.. ^^


Med blommor som vi fick efter spelningen!


Sister & I



Postat av: Lajl

Sv: tihii ida du är för söt. tyvärr vet jag ju inte heller då jag endast gnäller om att jag oxå vill hitta. o ja, jag vill oxå ha hårda så jag förstår vad du menar.



min syster bad mej kolla upp en sida som jag nu glömt adressen till för att hon trodde där fanns sådana som nicole har. men hey, hennes armar är ju så tunna så hon kan säkert ha ett vanligt hårt/stelt armband o föra över armbåge o allt. en annan har ju litt mer "kött" på kroppen o kan inte lösa de lika enkelt.

2009-06-10 @ 21:03:35
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Lajl

sv: men säg då till henne att köpa ett stort armband så har hon sitt över-armband. själv använder jag hårband, så de blir ju som ett huvud delat på två el tre (varv). hah. men jag vill ju oxå ha hårt. jag har ETT som är till överarmen. de är en orm i "silver" som typ biter sej i svansen men ändå inte.. för de är öppet o inte stängt.



jo men ida.. vi har ju rätt många lika kläder o de som inte är hade ju vatt kuligt att låna av varandra, prova o klä ut samtidigt som bra musik spelas o gott vin drickes. ååh. kom o hälsa på mej när du är nere o hälsar på miche i skåne. fast jag flyttar ju snart. o miche kanske oxå, tillbax till dej. =)

2009-06-10 @ 22:48:58
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Lajl

min dr sa till mej att vara i sängen när jag tog min sömntablett. el lixom gå o lägga mej direkt efter jag STÅTT UPP o tagit tabletten, så att de va de sista man gjorde. lixom ha fixat me tandborstning innan. men jag vet inte.. tyckte inte mina tabletter hjälpte. el jag va lixom mest rädd att jag inte skulle vakna sen. o de gjorde jag nästan inte.. för jag va helt dåsig hela dagen efter.



har oxå börjat käka naturgodis. intalar mej att de är bättre iom att de heter NATURgodis. men ack, kan ju inte va så nyttigt att käka nötter med choklad. för de är dem jag tycker är godast. oooh ja.. svårt. för är de gott vill man ha mkt o mkt är ju aldrig bra, dels för man lätt kan bli illamående om man inte slutar i tid o dels för figuren o vikten o allt sånt där man kämpar för men bara misslyckas med. uuh jag är kass.

2009-06-10 @ 22:55:34
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Lajl

ida ida lilla söta ida, jag förstår hur de känner inför nytt folk, jag är typ likadan. el de berors ju på. har faktiskt träffat en del genom nätet. o är nog bättre på de nu, att träffa nytt. men visst är de spec. tänk om.... fast vi "känner" ju varann litt redan ju. hihi. lovar, jag är inte farlig. jag tycker iaf.. att om vi är i samma län, att vi borde ses. =)



jo jag flyttar i höst. har kommit in på skola i grebbestad. en folkhögskola. ska läsa grafisk kommunikation. hoppas verkligen att de är lika kul som de hörs. är mest glad o inte alls så nervös, fast de börjar kännas mer o mer förstås. men jag MÅSTE få komma härifrån o smaka på lite annat. de är bara så. nu el aldrig. ett steg fram o kanske hamnar jag nån annanstans sen el med nåt annat nån annanstans. tagit tjänstledigt från jobbet, så jag har alltid de att falla tillbax till om de skulle vara så. men jag har sagt upp min lägenhet jag har nu. flyttar ut i augusti. spännande. ska antagligen bo på skolan om jag får rum som jag sökt.



vissa har de lätt. vissa slits de i för att alla vill ha dem. tänk så lätt de skulle vatt om de varit så. fast de får man kanske oxå ångest av.. att behöva välja o säga nej. träffa en idag på stan som hade 3 jobb. på jc, siba o guldfynd. ja vissa kan visst. hur vet jag inte.



har miche jobb i skåne oxå att komma tillbax till? hoppas på de bästa, att ni får vara(bo) tillsammans.



damn, de ska både bli regn o storm imorrn. jag har ju köpt en vit långklänning oxå. den gillar jag för man slipper visa benen. men vitt, när de regnar o är höst? nejtack! o den blå jag köpte för längesedan som varit planerat att ha helatiden är ju så kort o man kan lixom inte ha leggings under el så.. för de passar inte ihop. så idag, hitta jag en halvlång/kort där jag kan ha svart skinnjacka till. woop woop, i like!



men om du sätter skärp i midjan på din långa, kan man inte få den lita kortare då?

2009-06-11 @ 19:16:20
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Lajl

sv: aha, öppen rygg, snyggt! men då får du fint gå o hålla upp den i handen, de kan väl oxå se snyggt ut, hihi, lixom stiligt! =)



ja jag vet.. jag håller mej tydligen till västkusten o små hålor haha. men lixom OM du skulle vara i skåne i sommar så hojta till.



jag käkar jordgubbar nu, mumsigt. dock glass till eftersom jag inte hade nån mjälk hemma o affären närmst hade slut på sin mjölk, grr. =)



2009-06-11 @ 20:53:33
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0