Sång / tankar / kläder / snö

Fortfarande inga kiloras. Nja, det skulle vara konstigt om det hände denna helg.
Det har varit thai, snickerskaka, fika, vin, chokladpudding, chips... jag suger på att banta.

I lördags kl 13 var det dop, jag sjöng och Miche spelade och några grät.
Bra betyg tycker jag! Det gick jättebra men jag blev så nervös precis när vi började lira,
så jag fick mitt nervositetsvibrato. D'oh! I hate it. Men det gick bra ändå. Trots det.
Sen åkte jag direkt till nästa "sångjobb" som var att lägga lite kör på backtracks till
showen med Marcus. (I Furin-studion) Det gick EVENTUELLT bra. Haha.
Jag är så självkritisk. Men jag är ju inte sopran. DET är ett faktum. Sen käkade vi lunch -
kyckling döner - that was fabulous! Vi höll på till klockan straxefterarton, sen hämtade
Miche mig, vi åkte och handlade, och sen var det nästan bara hem & vända, för att sedan
åka tillbaka till familjen Furin. Det vankades tjejfest med smink- och hårtema inför
showen! Det var kul och givande, vi både sminkade och fixade håret på varandra
(förutom jag som tog hand om mig själv...) och vi blev supersnygga. ^^
Lite vin på det och en massa annat gottgott. En riktigt trevlig jävla kväll!
Jag kontrade dock med kanonhuvudvärk som vanligt och åkte med Iseby som
skjutsade mig hem. Uhh. Jag hatar mitt huvud.
När jag kom hem kände mitt huvud för att duscha, superdupervarmt mitt i natten.
Det slutade med att jag la mig ner och fyllde upp badkaret istället, ända tills jag insåg
att jag nästan höll på att svimma, så då gick jag upp. Hejåhå. Gick och lade mig i
sängen helt blöt. Behövde verkligen sova....

Söndagen innebar sovmorgon ända till Miche kom hem från Squashträning, vilket
var typ kl tretton-nånting. Sen latade vi oss framför TV:n ända tills det var dags att
tvätta kl 16. Miche var rar och gjorde nästan allting själv (fast tvätten är fortfarande
inte omhändertagen, gissar att det hänger på mig denna gång också
..) och sen
käkade jag thairester och vi glodde på en film. Just nu minns jag inte vilken. Meh!
Hur kan man glömma det? Det var lixom IGÅR
Jo, just det. Senseless.
En film från 98. Det var typ år 2000 som jag senast jag såg den. Hoho!
Sen glodde vi lite på Sean Atci som inte ens är så himla rolig.

Idag är det måndag - MÅH-NDAG - och jag är redan trött på den här veckan.
Men det är lön på onsdag! Alltid nåt! Okej, KNAPPT nåt, men ändå lön.
Stod och städade golvet i entrén när jag tänkte.... "Varför heter det våttorka?"
För lixom... våt och torr är ju varandras motsatser.
Våttorka. Helt knäppt. Ungefär som att säga att det är ljusmörkt ute. Crazy.

Sådana saker kan man ju fundera på medan man jobbar.....

Hanna var här för en stund sen och pushade mig att rensa ur garderoben.
Välbehövligt! En kasse "släng", en stor kasse "sälj eller skänk" och en kasse
"ge bort till Hanna". Alla är vinnare! Wohey! Det är en del kvar att göra, men hon
var snäll som kom och startade mig. Jag bjöd på fika som tack ; )

Miche är på möte och jag har lagt köttfärs på upptining så jag kan laga pasta
& köttfärssås tills han är hemma igen. Usch vad bra jag är.
För övrigt snöar det idag. Mindre bra.

 
 

Postat av: Carro

Baaah vad söt du är med alla dina kommentarer, blev värsta happy! Och ännu mer happy - NÄSTAN, när jag såg att bästa Ida hade BLOGGAT, sööööööööööt!

2009-03-23 @ 19:15:59
URL: http://bubbelrummet.blogg.se/
Postat av: Lilly

Jag lovar att jag hellre hade varit i skolan idag faktiskt. Då hade jag sluppit tänka på prov imorgon istället. Har inte ens haft möjlighet till att kunna plugga för jag är så sjuk. Det får gå ändå helt enkelt. Hade gärna bytt med dig.^^

2009-03-23 @ 20:34:24
URL: http://sojealous.blogg.se/
Postat av: Studioteknikern

Jag tror att den heter ButterFlower studio.

Eller Butt-Flow? :) Jag vet inte vilket som gör sig bäst i ett skivfodral...

2009-03-23 @ 23:40:34
URL: http://www.instantrimshot.com
Postat av: Ida

HAHA! BUTTFLOW!

2009-03-24 @ 16:58:30
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0