Fest x 2

Jag sov så jävla dåligt inatt.
Dåligt är en underdrift. Jag sov knappt ALLS.
Kanske var det för att jag skulle gå upp och åka till labb.
Vi var tvungna att ta stadsbussen, eftersom Miches bil pajade igår.
Igen. Nu är kopplingen trasig. Så bilen står där den står...

Buss 9:41 härifrån, framme på lasarettet kl 10 ca.
Perfect. Sen efter det hade jag möte på Försäkringskassan kl 11,
som faktiskt var plågsammare än besöket på labb - som innehöll nålar.
Uhh. Vi pratade om det här men min sjukskrivning, och de nya reglerna
som trädde i kraft 1:a juli 2008. Vid årsskiftet 2009-2010 kommer jag bli
av med min sjukpenning... men jag kommer inte bli av med sjukdomen, right?
Vi diskuterade "möjligheten" att få aktivitetsstöd istället, eftersom jag är under 30,
men det blir väl säkert en hel del mindre pengar... Jag satt mest där och fantiserade
ihop min livskrasch, ekonomikrasch and so on, handläggaren skulle skicka hem
en blankett till mig som jag skulle fylla i, bla bla bla, bla bla bla.

Jag : "Så det är alltså meningen att man antingen ska vara döende, eller arbeta heltid?"
Yeah - according to their rules... men om man inte uppfyller något av de två kraven?



Miches arbetskamrat Petri fyller 30 och har fest ikväll i Bowlinghallen.
Det bjuds på middag och bowling, men jag vet inte om jag vågar följa med!
Eek. Klockan är bara 14:37, festen är vid 20:00.. gud så många timmar att
ha ångest på! Miche kommer hem 18:20 och tycker att jag borde vara "klar"
då. Men jag vet ju fortfarande inte om jag vågar hänga med, jag känner ju ingen!
Förutom min sambo - som kommer känna många! Uäh. Fröken Svår.

Imorgon har Bea 25-årsfest, det ser jag däremot fram emot!!
Måste ner till Systemet imorgon innan 15, men jag tror Miche skulle fixa
den biten på väg till jobbet... fan vad jobbigt att vi blev av med bilen!
Man är mer beroende av den än man tror! 

Snart somnar jag i soffan...... jag är så trött!!
Vilken partypooper jag kommer vara ikväll!
Varesig om jag följer med eller inte..

Uhhh. Nag nag nag.

 

Postat av: Nea

Jag blir så jävla förbannad! fattar inte hur de tänker. Klart man inte ska jobba om man är sjuk. Jag hatar moderaterna. De är fan inte mänskliga.

2009-05-08 @ 22:12:07
URL: http://devote.se
Postat av: Nea

om det finns så mycket jobb att de tvingar sjuka att jobba, varför finns det så arbetslöshet?

2009-05-08 @ 22:13:16
URL: http://devote.se
Postat av: Carro

ÅH det är så jobbigt att sova dåligt :/



Men åh vilken massa otur du har Ida, fan.. Jag hoppas de löser sig för dig, men kanske något jobb skulle funka som du hade tidigare? Liksom några timmar om dagen så.. jag håller mina alla tummar för dig, du förtjänar de bästa!



Trevlig helg, och massa rosa kramar från mig!

2009-05-08 @ 22:21:41
URL: http://bubbelrummet.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja Nea, det kan man undra...

2009-05-15 @ 00:44:12
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0