No cake!

Today is bipolärt väder igen.
And I have a headache.
Men men. Det är ju inte lika farligt som - låt oss säga - att ha ett getingbo
på balkongen!!! Ahh!! Upptäckte det för en timme sedan då jag var ute
och möblerade om där lite. Fy fan! Det är ju typ pyttelitet men det FINNS ju!
Och en geting höll på att bygga det, och sen flög han in där och fick nätt och jämt plats,
och jag hade sedan länge stängt balkongdörren och stod där och tittade på med avsky
och gåshud. Burr. Miche får komma hem och ta något stort och hårt (baseballträ?)
och slå ut det genom fönstret. Smälla upp alla fönstrena, smälla till boet, and then
run for life. Typ. Jag tänker hursomhelst INTE vara närvarande vid detta event.

[Fem rader i följd började med ordet "och". Snyggt...]


Idag har jag varit på Leos dagis. De hade kulturdag med allas familjer,
och alla hade tagit med sig en massa mat och efterrätter som alla fick smaka av.
Hanna hade gjort couscoussallad och kycklingspett med jordnötssås.
Vi satt ute på gräset under ett träd där fröknarna hängt ballonger. Precis innan
hade det spöregnat som fan så vi höll på att stanna hemma. Men lite sol blev det!
Mest blåst, faktiskt. Men vi klarade oss iallafall från mer regn!
Efterrätterna tog slut innan vi hann komma så långt. Folk måste ätit skitmycket! Boo!
Vi hade ju spanat in värsta tårtorna som vi ville smaka av, men det fanns typ bara
tomma fat på bordet när vi kom.. men mat hann vi äta åtminstone. Fröknarna ställde fram
ett fat med biskvier till oss, haha. Personalfikat kanske?

Miche är på avslutning med sitt jobb (Studieförbundet Vuxenskolan) och kommer
hem klockan halv nio. Det är ju bara en dryg timma kvar till dess... jag ska passa
på att slappa jag. Haha! Imorgon är det torsdag, vi ska ha övning och sen
föreningsmöte, och sen ska några av oss stanna kvar och öva till spelningen
den 10:e juni. Kan bli en lång kväll.....


Viggo goes Peltor VS Viggo goes cykelhjälm!


Dagisgrupperna sjunger!
Leo med grön tröja, framför fröken i blå jacka.


Leo & jag på gräset.


Hanna & Viggo i den lilla sol som kom!


En ballong och en molnig himmel.


Dammsugare!


Tack för besöket på ditt dagis, Leo!
: )




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0