A balloon to burst.

Jag känner mig som en spärrballong!
Min mage ba.. ooouff! Lite mycket käk på sistone?
Speciellt igår. Donken OCH tacos. Okej, det är ju två rätter bara,
men jag brukar inte käka så ofta.. nackdel AB. Min mage är stor och i vägen.

Jag ligger lite efter med bilder. Deluxe.
Typ, mitt kalas? Alltså 25-årsfesten som Cia, Ingrid & Mia styrde upp.
Foton finns ju.. jag har bara.. hållit dem hemliga.. *visslar spökmelodi*

Måste gå och handla. Måste, men borde inte. Borde?
Hmm, det beror ju allt på hur man ser det. MÅSTE ju köpa kattsand och kattmat.
Det kan jag inte bara strunta i. The cat needs to eat, the cat needs to shit.
Smör & knäckebröd - det är väl en prioriteringsfråga egentligen, men det hade ju
varit trevligt att ha någn som helst frukost hemma. Och det blir typ.. kattsand =
200:- plus kattmat, säg tre burkar = 30:-, smör & bröd.. typ 40:-?  Nästan 300:-
blir det ju. Och sen MÅSTE jag köpa en klösbräda! Måste!! För hon måste vässa
klorna och just nu gör hon det på min soffa.. uähh.. Har inte betalat mina räkningar
ännu, har inte ens vågat räkna ihop vad de kommer att landa på.

Just nu kör jag lite på "Om jag inte tar reda på det, så vet jag inte - och då finns
det inte"
  men det funkar ju inte i längden. För inkassokrav vill jag ju inte ha!
Har klarat mig undan Kronofogden sen jag flyttade hemifrån för 8 år sedan,
och det vore ju dumt att trilla dit nu. Men, jag vet ju att pengarna inte räcker.
Jag vet det. Det kommer fattas säkert 2000 spänn. Plus skulder.
Och jag vill inte låna mer pengar av folk. Hur ska jag ens kunna komma ifatt och
betala det jag redan är skyldig? Jag har ansökningspapprena från Soc ligger gömda
i ett skåp, men har inte ens velat ta fram dem för ifyllning. Vill inte ens titta på dem.
Vet att jag borde, men kan inte! Jag lägger dem i skåpet och låtsas inte om att
det är som det är. Men det är det. Och jag vet det.
Och ingen behöver predika om det för mig. 

Fick hem ett paket från HM också. Va, eh? Ironi? Inte råd? Nja; konto.
525 spänn varje månad till HM, för att de låter mig handla.
Och det känns både bra och dåligt. Jag älskar att klicka på allt (nåja) jag vill ha 
i deras online-shop, jag älskar att få hem paket och gå igenom dem och prova
de nya sakerna. Men varje månad när man ska betala 500-600 spänn så önskar
man att man inte hade det där kontot. Men hade jag inte haft det, hade jag inte 
haft något att klä på mig på dagarna... typ. Men jag har också en skuld på typ
6000 spänn.. Och det är så jäkla mycket mer än jag har lust med!

Jag är glad att jag inte äger något kreditkort!!!


Här kommer innehållet i paketet, lika spännande för er som för mig?

Diadem med svart rosett


♥ Tights och strumpbyxor!


♥ Tröja som jag NOG ska skicka tillbaka.. hej svettringar?
Den var dessutom mycket kortare än jag trodde...



♥ Mysig svart stickad tröja med jättestor båtkrage.. mmm!



Fantastiskt att det kan ta så jävla lång tid att lägga in bilder.
Vadan detta segande, blogg-punkt-s-e?

 

Postat av: Carro

Jag har också konto på H&M, boooorde bli av med det.. ^^

2009-11-02 @ 15:00:34
URL: http://textochfoto.blogg.se/
Postat av: pubes

Sv: haha tack för alla kommentarer!  Haha, ja det var en funny story hur du hittade till min blogg! Jag å kosmos mot världen liksom!



Jag har nästan precis fått min design omgjord, jag gillar den skitmycket! Det är en tjej som heter ”ladydahmer” (länk finns i min blogg under min presentation) som gjort designen & hon är jätteduktig! Så blir du lat (som jag var) så är det bara att anlita henne! Hon har gjort Egoinas nya design också btw! Lindas sminkblogg läser jag också, hon är grymt inspirerande! Såg du hur snuskigt snygg hon var på halloween? Den som ändå var så duktig på smink!



Liiite avundsjuk jag blev nu att du nästan halvlegat med Tore. (okej, inte alls, men i min värld lät det som det). Men lunarstorm, det lär vara bra många år sedan va?



Pippi pelikan tyckte jag var jättesöt! Jag ville också bo i ett klocktorn och samla sopor som hon gjorde, när jag var liten! Haha



And btw; du var HEEEET! God damn woman!



Hade!

2009-11-02 @ 15:28:20
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: pubes

Sv: haha! Men va fan, jag som var stolt över att jag hade AnderZ mobilnummer + msn. Sen träffat Daniel (han med afrokrull) som var målvakt i FCZ under arvikafestivalen. Det var fan inte mycket att skryta med i jämförelse med dig! =/



Lullebulle är nått som jag kom på som riktigt liten. Nästan nyfödd skulle jag tro. Tycker det är ett bättre ord bara! ;)



Och ja – du lär bli sen till ditt styrelsemöte! ;)

2009-11-02 @ 16:27:13
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: mia

gud, gumman, du är så fin!!

jag är också sugen att klicka mig in på HM o beställa lite.. meeeeen, borde inte.. eller måste inte,men borde? de va de där liksom :P

Puss på dig!

2009-11-02 @ 17:54:45
URL: http://justmia.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0