Att sova eller inte sova.

I rask takt tog den rundan 12 minuter!
Det är ju ingenting. Det kan jag ju lätt göra varje dag. T.o.m längre.
Kanske inte två varv, det känns ju tråkigt, men man kan ju gå en längre sväng.
Hade kunnat gå längre nu med, men det är mörkt och det regnar som fan!
Kanske inte helt motiverande! Men jag kom ut iaf, och bara det känns som en liten
seger. Wohoo!

Nej ni behöver inte hurra.
En 80-åring rör sig ju lixom mer än vad jag gör.

Men det blir ju ofta/alltid såhär. Varje dag. Jag sätter mobilen på alarm, först kl 10
när medicinen tas, och då brukar jag tänka "jag skulle väl kunna gå upp nu?", men
det gör man ju inte. Så jag ställer klockan på 12 och sover vidare. Och när klockan
sen ringer vid 12 så har jag ändå ingen direkt anledning att gå upp. Varför?
Varför ska jag gå upp när jag ändå inte har något att göra, när denna dag ändå
bara kommer vara lika ensam och innehållslös som alla andra? Varför kan jag då
inte sova vidare?

Så det gör jag. Jag sover vidare. För att jag kan, för att det är skönt, och för att
jag inte har något bättre för mig. "Men GÖR något då!" Säg mig, vad?
Det är så svårt att komma ut, att komma bort, när alla andra har någon, alla
andra har något att göra, alla andra har jobb och sambos och barn och liv i största
allmänhet, medan jag har... inget av det där.. 

Och så kommer ännu en ensam kväll, framför tv:n, som ändå inte bjuder på något
att se, och sen kommer dagens enda mål mat som inte ens alltid är mat utan vad
man nu kunde hitta som var ätbart. Och då känner man sig ganska sorglig, och
tycker att man lika gärna kunde sovit bort HELA dygnet.
 


Postat av: Carro

Du & din Miche borde flytta ihop, bah.. distansförhållanden suger och allt de där. Jag har också tråkigt, idag är en pissdag. kraaaaaaaaaaamar till dig, du har bella iaf :) lek lite me henne.. fast hösten suger.

2009-11-14 @ 16:32:43
URL: http://carroblomqvist.blogg.se/
Postat av: fellsan

sv: nej jag bor mot fj100 hållet, i rekasta .. typ längs 70:an ^^ ja, jag antog att du bodde där efter vad jag har sett på bilderna du lagt upp här och på bdb :)

2009-11-14 @ 17:59:08
URL: http://fellsan.blogg.se/
Postat av: Eve

Man får väl nöja sig med att det åtminstone är massor med bra på tv ikväll, dock nästan samtidigt ,emn då har man lite att välja på. Ungefär som lösgodis. Går samma öde till mötes ikväll, so you are not alone! Och på tal om promenader, jag går alltid genom fagerskogen och ut förbi motorstadion. Tar en timme typ. Perfekt runda och inte speciellt tråkig heller.

2009-11-14 @ 19:27:41
URL: http://www.metrobloggen.se/eveseden
Postat av: Miche

Det är inlägg som dessa som man undrar varför du inte bor i Lund hos mig. Familjen ska ju ingenstans. De finns ju i Enköping och tar hand om sina barn och jobbar och har fullt upp dagligen. Kom hit nu Ida. Så testar vi Lund för ett tag..Puss

2009-11-14 @ 21:07:17
Postat av: Lajl

Naaw, lyssna på Miche. Prova på nytt, de kan göra en så jävla gott. De känns ju som om de bara kan bli bättre, elelr?

2009-11-16 @ 00:33:11
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0