En dag med Furin och lite till.

Fråga inte hur det gick på mötet. För då säger jag "Jag vill inte prata om det."
Okej, kortfattat gick det såhär: Jag satt mitt emellan handläggaren från
Försäkringskassan, och handläggaren från Arbetsförmedlingen, och grinade!
Som ett barn! Eller som en 25-åring. Nånting sånt. 
Glädjetårar? Hahahahahahahahahaha. Nej.

Okej, det var det. Och sen (11:20) gick jag till Elin & Herman & Maja, lyssnade till
protokollskrivning, käkade lunch, tränade dansen, hjälpte Maja med pärlhalsband,
lekte, läste, m.m, m.m, och sen åkte vi till Västerås. Efter att Maja vält ett helt skåp
i hallen och nästan blivit av med huvudet. På riktigt. Först var vi på våran "hemliga"
inredningsbutik, sen Ikea och käkade köttbullar och glodde på saker, sen åkte vi
och hälsade på Hanna på hennes jobb (Espresso House), fikade och väntade tills
hon stängde. Jättelänge! Maja hann hoppa/ramla ner från en trappa och fick stora
röda märken på både läpp, kindben och panna! Oj oj oj! Vi fick is i ett glas av Hanna.
Badda badda. Värsta ledsna lilltjejen! Sen skjutsade vi hem Hanna, och sen hem
med mig, och jag hittade två kattkissfläckar på ryamattan och blev ledsen i ögat.
Alsolspriten har nu tagit slut, fick hälla på lite vodka också.
Ah! Snacka om alkoholmissbruk.

Bella har fått arga ögat. Plus en smäll. Plus vattenstänk. Plus skäll.
Hon kontrade med att riva två blödande sår på min vänsterhand.
Åh, vi har det så bra. Nu hörs "mjaoooo mjaooooo mjaooooo" från badrummet.
Jag orkar inte tycka om dig ikväll!! Fan! Apa!









Tv nu, eller? Skulle behöva diska. Men vet inte om jag orkar bry mig.
Måste kolla mail, styra upp lite showträning för morgondagen.. morgonkvällen?
Kanske prova lite scenkläder, sen läsa nya lilla Ikeatidningen i sängen.
Klockan är ju ändå halv elva, och jag tänkte komma upp innan solen går ner,
imorgon också. Det känns lite mer som att man lever då...


Postat av: Carro

Det där mötet lät verkligen hemskt, fan också.. :(



Du lyckas alltid så bra med sminkningen, lust att ge mig en kurs?



Jobbigt med Bella.. :( har du/någon ringt veterinären och frågat?



Jag vill ju också jobba på espresso house.. damn it.



kramar

2009-11-16 @ 23:23:46
URL: http://carroblomqvist.blogg.se/
Postat av: Storasyster Annie

Synd att ni inte kom förbi och hälsade på idag. Kram!

2009-11-16 @ 23:40:22
Postat av: Anonym

Du kanske inte ska ta ut din ilska på katten. Inte hennes fel att du inte tar henne till veterinären någon gång.



Du har haft en skitdag, eller många. Tycker synd om dig, hoppas allt blir bättre! Men snälla RING en veterinär nu... du vill väl inte att Bella ska pinas (om hon nu gör det)?



Att fråga kostar inget och det måste du göra nu! Ingen mår bra av hennes kissning.



Hoppas verkligen att allt blir bra! Kram A

2009-11-17 @ 05:09:08
Postat av: Ida

Vem är A? Du kanske vill ringa veterinären, för jag vågar inte. Jag har telefonskräck. Finns många ställen jag borde ringa, eftersom det är skitviktigt, men jag vågar inte. Och jag tar väl inte ut ilskan över något ANNAT på katten, men att hon kissar på mattan är ju inte MITT fel. Kan ju inte låtsas som att det är okej, hon måste få veta att hon gjort fel.



Fråga kostar inget, men att lösa problemet gör det. Massor, kostar det. Hade jag haft de pengarna hade jag tagit hand om min älskling på en gång utan att tveka, vad det än kostade, men när pengarna verkligen inte finns, vad hjälper det då om jag ens ringer?



: (



2009-11-17 @ 13:29:28
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: A

Be någon annan att ringa då? Jag har själv teleskräck så jag fattar. Det kanske inte är så farligt med Bella heller, kanske går att fixa gratis om du iaf frågar. Dina systrar kanske kan hjälpa dig?



Såg på "arga snickaren" om en som hade en massa katter som kissade inne. Tänkte på din då. Där sa dom iaf att kissandet inne kunde bero på stress hemma, att nåt har blivit annorlunda. Kolla på förra veckans avsnitt helt enkelt. :P



Vill inte skriva ut min blogg eftersom jag följer din så jag vela inte att du skulle gå in dit och bli arg. Har ju läst om bellas beteende så länge nu att jag lära säga nåt tillslut så att det kanske händer nåt. :) En katt som inte är van att kissa här och där från början skäms nog rätt extrem när det är så här.



Har själv katt så jag hade vart orolig för att ringa utifall det är nåt hemskt, kan det vara så att du är det med?



Krams

2009-11-17 @ 15:44:00
Postat av: Ida

Tror inte det går att fixa gratis, inget här i livet är gratis.. speciellt inte med en veterinär inblandad! Jag vet att hon skäms, men det räddar ju varken mina möbler eller mina mattor.. och jag måste ha henne instängd i badrummet så fort jag lämnar lägenheten, och att åka till min pojkvän i Skåne är det ju inte tal om. Och det känns dumt att katten ska behöva styra det : (



Och det är säkerligen stress hemifrån, alltså hon var ju stressad redan när hon kom hit, och mitt liv är ju långt ifrån harmoniskt.. Men vem ska avlivas för det - hon eller jag?



Ja ibland känns det som att jag inte ens VILL veta, men mest för att jag inte kan göra nåt åt det. Jag kan inte gå ner med henne. Det finns inga pengar, Och jag vill ju inte höra "du måste komma ner med henne nu annars dör hon" - och ändå inte kunna det.

2009-11-17 @ 16:47:12
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Lajl

åååh va du är fin i uppsatt, du borde ha de oftare!

2009-11-18 @ 23:46:48
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0