: (

Just nu är jag jävligt bitter för att:

♦ jag ska sitta här och tvingas söka försörjningsstöd! Men sjukpenningen
räcker ju inte, och inte A-kassan heller! Man jobbar i flera år, betalar pengar
till A-kassan i flera år, för att sedan sitta här och inte hitta jobb, inte kunna betala
för sig, samtidigt som bloggande tonåringar tjänar 100.000:- i månaden på att
skriva en massa tjafs om vad de har på sig!! Alltså jag kräks på den orättvisan!!

♦ jag hostar och mår skit men hade inte råd att köpa hostmedicin för 65 spänn.
Har jag inte lite feber på ingång också? Vem vet? Vem bryr sig?

♦ jag inte KAN fylla i de här jävla papprena - för jag har inte allt de söker!
Och jag kommer inte fixa det heller. Skulle lämna in dem imorgon var tanken,
men det går ju inte. Måste fixa kopia på senaste sjukintyget - eftersom jag inte
hade tid att fixa kopia senast då det kom alldeles för sent och jag var nära på att
bli helt utan pengar! Då fick det akutskickas samma sekund som jag mottog det.
Så nu ska man lyckas få tag i en doktor som skickar ett nytt. Och det går snabbt?
Det tog ett par veckor senast. Jag har inte tid med det. Handläggningstiden på
Socialen är lixom MINST två veckor. Det blir många veckor tillsammans!!!! Och jag
skulle behövt detta för några veckor SEDAN!!! Alltså jag orkar inte med det här,
jag står här och gråter, och jag orkar inte bry mig om ni tycker det här är alldeles
för "personligt" eller alldeles för "bittert" - I don't fucking care!!! Jag vill inte leva
överhuvudtaget just nu. Det går inte att ha det såhär. Och att alltid försöka låtsas
som om det är okej. När det inte är det. Det. Går. Inte.

Som jag skrev för inte alls längesen... jag ber inte om någon lyx, jag ber inte om
någon glamour, just nu vill jag bara kunna betala mina räkningar. Det är allt jag
vill just nu. Det är kanske inte allt jag önskar, men ändå så är det som en dröm.

Och just det, jag har ingen jävla mamma heller.
Hon dog för 13 år sedan idag. Får man vara bitter över det?
Får jag vara bitter för att vi ärver cancer-genen?
Får jag hata livet för att det ser ut som det gör?
Får man vara bitter över att andra har mammor, men inte jag?
Kan jag få låna pengar av dig mamma? Eller kan jag bara få en kram??!
För din näst yngsta dotter står ensam i sitt vardagsrum och gråter hjälplöst
och önskar att hon inte vaknade imorgon!! Jag kan inte göra det här själv.
 

Hey, whatta hell happend?
 

Postat av: Carro

Oh.. jag vet inte riktigt vad jag ska skriva faktiskt.. men jag tänker på dig och hoppas att de löser sig med pengar för dig i alla fall.. hade jag haft över skulle jag gett dig pengar seriöst, kram

2009-11-04 @ 20:21:20
URL: http://carroblomqvist.blogg.se/
Postat av: Storasyster Annelie

Du behöver inte göra det ensam, det vet du.



Kram, kram!

2009-11-04 @ 21:05:45
Postat av: Anonym

Skit snygg blogg! :)

2009-11-04 @ 22:22:16
URL: http://fashionforreal.blogg.se/
Postat av: mia

världen är fan inte rättvis nånstans, o de som gör mig mest arg är att de som drabbas ofta drabbas hela tiden, om man kunde sprida ut all otur som du haft på typ 6 pers så skulle de vara mer "normalt", men du är så himla stark gumman, o jag vet att du klarar av ALLT som står i din väg, för även om inte du tror på dig själv just nu så tror jag på dig, varje dag! jag vet hur de är att inte vilja vakna i morgon, att önska att man aldrig blivit född, eller hur de känns att känna sig ensammast i världen, trots att man har så mycke fina människor runt omkring sig. De är ett helvete som ingen ska behöva gå igenom. Men vi finns här gumman, även om jag är en bit bort, så finns jag här. Du får låna min mamma, hon är bra på o kramas o laga köttbullar. PUSS <3

2009-11-05 @ 09:55:50
URL: http://justmia.blogg.se/
Postat av: Sandrine

Åh, älskade Ida :( <3

2009-11-05 @ 14:18:07
URL: http://sandriine.devote.se
Postat av: Carina

I know how you feel, har också haft en depp-dag :( Hoppas du mår bättre!

2009-11-05 @ 16:01:59
Postat av: linna

åå vill bara krama dej sötnos. din mamma ser ner på dig nu det lovar jag å hon ger dej styrka! styrka att orka även om det är vänta. ring alla som du ska betala o be att få l,ängre tid - det ska gå! <3



fråga nån bank om hjälp, de kanske kan ge dig råd?



puss o krma

2009-11-06 @ 14:52:29
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Anna

KRAM

2009-11-06 @ 16:03:44
Postat av: Lajl

du kan få låna min mamma. jag vet att de inte hjälper men du hade kunnat om du velat. min brors kompis pappa dog i en olycka o han får låna vår pappa ibland när han har saker han undrar över. du kan få tusen kramar av mej. o ja.. jag hade velat hjälpa dej ida. för inga ska behöva känna så här.. ååh ida, vad kan jag göra.. säg! KRAAAAAAAAAAAAAAM

2009-11-07 @ 19:11:26
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0