(o-)Välkommen till mig - Pettson.

Skulle gått upp tidigare än detta - 12:26 - men så blev det visst inte.
Gick upp, sminkade mig, kollade mailen, insåg att vi inte har någonstans att
show-öva ikväll, vi fyra som ska ses, hur ska detta sluta? Här vill jag inte bjuda
in någon, allt stinker kattpiss och rengöring, det är stökigt stökigt stökigt och det
finns ingen ren disk, inget att dricka kaffe ur, ingen mjölk att hälla i kaffet, och
just det, kaffebryggaren funkar inte ens. Så, nej! Och här fick jag värsta bilden i
huvudet, ni lär ju tro att det ser ut som en Pettson & Findus-saga hemma hos mig.
Med små tecknade figurer som springer omkring i hörnen och pillar med ditt och datt.
I allt stök. Med en lång svepande blick så kan man se så mycket saker, så mycket
tokiga grejer på helt fel plats. Ja, nästan så. Inte långt ifrån. Ibland.

Och ingen promenad blir det med Elin, som vi planerade (fastän jag tydligen
missuppfattat både tid och plats, men men..)
eftersom det regnar jättemycket
och jag har inga skor som tål sånt. Regn. Inte ens mina gummistövlar.
Man borde ha råd att köpa gummistövlar, så man kan vara ute när det är blött.
Borde man inte? Borde inte alla tjäna 100.000 kronor i månaden på sin blogg?
Eller ska jag bli tvungen att sitta INOMHUS så fort det börjar regna, i väntan
på ett jobb, i väntan på en lön, tills jag kan köpa mina jävla gummistövlar?
Slash: vinterkängor. Slash: betala för ett veterinärbesök. Slash: mat.
 
Vi kanske får repa en annan dag.
 

Postat av: fellsan

sv: ja, jag brukar gå in till stan. dock är det bra läskigt .. de är typ 50/50 chans på överlevnad när lastbilarna kommer emot en, woho! Om jag går den "riktiga" vägen (dvs. över 2 åkrar och genom 1 skog) tar de 3 ggr så lång tid, såå nej .. chansar hellre då ;b vatten innanför trummhinnan?! de var något nytt! snacka om icke badkruka ^^

2009-11-17 @ 14:58:57
Postat av: linna

jag ser ditt pettson hem framför mig sötnos ^^

och din blogg borde om NÅN ligga på tjänamassapengarlista ^^ puss

2009-11-17 @ 16:48:49
URL: http://fairydiary.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0