The last lediga kväll på länge.

Sådärja (ja, här det är ett ord), nu har jag varit och handlat, blivit blöt fastän det
inte regnar - fortfarande helt dimmigt & fuktigt ute - och fått helt ont i fötterna av
mina stövlar som jag inte använt på jag-vet-inte-hur-länge. Attans.
Köpte ÄNTLIGEN bröd, och lite läckörökt skinka. För första gången på länge så
längtar jag efter morgondagens frukost....  Och till alla er som tycker att det låter
knasigt, vill jag informera att jag inte haft bröd hemma sen i typ augusti!
Så kanske ni förstår vad jag menar : )
Har levt på knäckebröd, och det är ju typ lika kul som.. knäckebröd...

Tack lillasyster som lät mig låna pengarna lite längre, jag försökte betala tillbaka
hälften av skulden idag (eftersom den andra halvan måste in på banken till alla
autogiron som inte kunnat dras än)
men hon lät mig behålla allt ett tag till.
Tjoho, då kunde jag "lyxa till det" och gå och handla lite mat! Och då snackar vi
inte champagne-hummer-oxfilé-lyxa-till-det, utan bara helt enkelt köpa lite vanlig
mat. Bröd, pålägg, matlagningsgrädde, billig mozzarella, rödlök, sallad, äpplen,
tomater, mineralvatten, nudlar, fiskbuljong. Där har ni min lyx!
Och två chokladkakor från Euroshopper á 4,90- styck. Det ska jag knapra på,
tillsammans med äpplena, under nästa vecka då vi befinner oss på Joar varje kväll!

Snart går jag ner och hämtar upp sista tvätten, och under tiden får kycklingfilén
tina i micron, sen blir det middag! Kycklingfilé & sallad.
Comedy Central och god mat, det ska jag njuta av denna sista lediga kväll på en
heeeel vecka. En helt fantastiskt kul, och jobbig, vecka.
Ska försöka komma ihåg att fota och skriva så mycket jag kan.. : )
   


Postat av: M

Följde din blogg ett tag innan, men tröttnade för en tid sen. Jag saknar den Ida som hade glöden när man upptäckte dig på lunarstorm, rocken, musiken och alla underbara bilder. Du skrev roligt och man blev fångad men som du sa i ett tidgare inlägg att du har många läsare men det är inte så många som kommentera. Jag pratar inte för dem när jag säger detta men jag saknar det gamla så att säga! Jag tyckte du var grym!

2009-11-29 @ 20:47:23
Postat av: Ida

Hej M! First of all, tack! Och second of all så är det svårt att vara rolig och ha glöd när man har gått utan jobb i 8 månader och knappt kan försörja sig, samt har en katt som är sjuk och en pojkvän som bor 65 mil bort.. men jag vet, klart det är roligare att läsa roliga saker! Kan tyvärr inte påverka det tråkiga i mitt liv så mycket just nu.. och man skriver ju det man känner : ) Bilder, tycker du inte att jag har det i bloggen menar du? ^^ På vilket sätt är jag mindre "grym" nu? Du kanske bara fick en bättre bild av mig där, en bättre bild än vad verkligheten kan ge? Musik håller jag fortfarande på med, faktiskt mer nu än då, tror jag ; D



Kram!

2009-11-29 @ 21:02:08
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

Och du.. jag saknar också en roligare & gladare jag : )

2009-11-29 @ 21:12:19
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: linna

iih va gott allt lät- tror att du o jag skulle kunna laga nåt mumsigt tillsammans nån dag!

jag tycker att din blogg är supersöt, men visst vill jag med se en gladare ida. mest för din skull faktiskt. lycka till i veckan nu! puss linna

2009-11-29 @ 23:15:13
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

HÄnder i veckan :* ?

2009-11-30 @ 00:06:53
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: M

Det var kanske inte så rättvist av mig att dömma dig så, jag har själv gått utan jobb i 6 månader och min pojkvän bor med rätt så långt ifrån så jag tar tillbaka det onödiga som jag sa. Jag förstår att glöden inte kan finnas där, jag har precis ingen glöd själv jag heller. Jag vet inte egentligen inte vad som var mer intressant på lunar med dig, kanske som du sa man fick en helt annan bild av den människa som du kanske egentligen inte är nu? Visst har du mycket bilder i din blogg nu med, jag bara gillade bara dina bilder på lunar mer det var något rockigt över dem som fastande. Men det är ju bara min privata synvinkel på allt. Jag tyckte då att du var as grym, kanske för att jag var yngre och ja vad ska man säga det tycker jag väl nu med på något sätt. Du är en härlig fläkt bland alla andra tjejer idag som jag kan tycka ser likadana ut, och det är en positiv komplimang så du inte missförstår mig nu. Och katten din, det var tråkigt att höra att hon är sjuk. Man hoppas ju alltid att dem där 9 liven är på riktigt ;P Och jag hoppas med för din skull och min egen att 2010 ska ge oss något arbete! Det är ett jävla skit att gå hemma och nästan inte ha några pengar.



Kram

2009-12-02 @ 10:02:45
Postat av: M

Btw... Blinding är fortfarande en stor favorit bland alla bra låtar! ;D

2009-12-02 @ 10:05:17
Postat av: Ida

Tack kära M, det var snällt : D



Ja, jag vet vad du menar med bilderna, det var fler "egobilder", och de låg ju alltid där i sin mapp i kollage. Här är jag dålig på att lägga in sånt, plus att det kanske är svårare att få in dem utan sammanhang med texten lixom ^^ Fast några inlägg tillbaka har jag slängt in fullt med egobilder, ibland kommer det sånt också ; D



Och ja, jag önskar också att min katt har nio liv, och att nästa år kommer bringa lite mer tur i både arbetslivetoch kärlekslivet kanske ^^



Kram!

(plus : kul att du gillar låten!! den är fortfarande inte färdig dock, snart 7 år sen jag gjorde den - får se till att spela in en ny version snart...)



2009-12-02 @ 23:48:14
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0