Catfight?

Fan vad less och ledsen jag blir på Miche när han tjatar och tjatar
om att jag ska åka till honom. Som om jag inte vill det, eller?
Problemet ligger i Bella, vad gör jag med henne när jag är borta?
Det är inte som vanligt, det är inte bara att skaffa en kattvakt som kommer
och ger henne mat, tömmer låda etc. Hon mår ju inte bra nu och har kissat
i soffan och på mattan så fort jag varit borta "lite för länge".
Lite för länge kan vara ett par timmar, och en gång bara en halvtimme.
Så, en vecka, vad tror vi om det? Jag tycker inte det ligger i kattvaktens
ansvar att ligga på knä och leta blöta fläckar att rengöra. Och jag tycker
inte heller att det är rättvist mot Bella att ha henne instängd i badrummet
i en vecka. Nu är hon där på nätterna och när jag ska iväg en längre stund,
men jag skulle aldrig vilja stänga in henne sådär länge!! Fy fan vad elakt!
Och ännu elakare tycker jag Miche är som inte förstår problemet, som tror
att det är jag som inte vill åka till honom. Det är inte där problemet ligger.
Hade jag inte haft någon katt hade jag ju varit där nu!!
Men nu har jag det, jag har en katt som jag älskar så jävla mycket, och jag
tänker inte avliva henne bara för att folk tycker att det är smidigast! 
Även fast hon hindrar mig att komma iväg! Det är fan inte värt det!
Det är fan inte värt att vara utan henne!! Och han tjatar och tjatar och tjatar
och tycker att jag är dum, och tillslut så lade jag på för jag orkar inte ta mer.
Det är inte mitt fel att jag inte kommer. Om han så jävla gärna vill ses så är 
han välkommen hit. Men han vägrar! Han vägrar för det är "min tur".

Nej, att ha ett husdjur ska inte behöva vara såhär.
Men just nu är det det. Det har inte alltid varit så.
Och jag tänker inte utsätta varken Bella eller kattvakten för något onödigt trauma.
Jag skulle inte kunna njuta av resan om jag åkte iväg nu. Ingen vinner. Ingen.


 

Postat av: Cristin

SV: Jag förstår precis vad du menar. Texten kommer ju från kanal5.se precis som jag skrev i inlägget. Vet inte varför dom gör så men kan heller inte rå för att mitt inlägg hamnade på startsidan.



-Cristin

2009-10-11 @ 16:46:43
URL: http://ccristin.blogg.se/
Postat av: Carro

Fast alltså.. han har väl inga husdjur?, så eftersom han vet hur det är med Bella (han läser ju dessutom din blogg), så kan väl han komma? Han har väl dessutom mer pengar än vad du har just nu.



Det där med "din tur" tycker inte jag funkar i ett distansförhållande alla gånger, speciellt inte om den ena har en sjuk katt som man inte kan lämna hur som helst. Och det borde väl han också förstå, att man inte kan stänga in en katt i ett badrum i en vecka, inte ens en helg, faktiskt - då det lätt skulle klassas som djurplågeri.



Jag skriver inte det där till dig Ida, utan till Miche faktiskt, som borde ha lite förståelse just för tillfället.

2009-10-11 @ 16:54:43
Postat av: Ida

Thanx sweetie.. ja jag blir ledsen när jag inte kan styra över situationen, fast han tycker att jag kan det. Puss.

2009-10-11 @ 16:56:13
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Cristin

SV: Jag tycke det var riktigt spännande. Gabbi är så iskall mot tonåringen som bor hos dom nu :) Och kan knappt bärga mig tills nästa avsnitt. Undra vad som händer med Julie :O



-Cristin

2009-10-11 @ 17:01:29
URL: http://ccristin.blogg.se/
Postat av: S.

Det har du rätt i. Han måste ju kunna förstå?

2009-10-11 @ 17:33:14
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Twixy

Kan du inte ta med katten till honom då? =/

2009-10-11 @ 17:39:34
URL: http://lillatwixy.blogg.se/
Postat av: Miche

Jag förstår att det är så men det är så jävla frustrerande. Jag jobbar hela tiden och har tonvis med andra saker att stå i. Och svaret om ekonomi så är det jag som står för notan oavsätt vem som åker. Alternativet att Ha Bella här funkar oxå. Hon är så välkommen så. Ni får tycka vad ni vill om mig. Men det var länge sen Ida satt sig på ett tåg hit och umgicks med mina vänner. Men det blir väl att jag tar ledigt från mitt jobb och reser till metropolen Enköping. Jag ska sluta ställa mina orimliga krav.

2009-10-11 @ 19:04:40
Postat av: Ida

Eller så kan du ju skriva det till mig, på mobilen? Alternativet att TA BELLA TILL DIG funkar ju lixom inte på tåg. Vem vill bära henne? I can't. Kul att vi konverserar såhär och inte på telefon. Och nej, du förstår ju inte eftersom vi diskuterat detta i typ två månader.

2009-10-11 @ 19:14:09
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Carro

Miche, kissande katt på ett tåg låter.. inte så bra. Man får se det till vad det är, Bella existerar och då får man utgå från det, tycker jag. Varför måste du ta ledigt från jobbet? Kan du inte åka efter jobbet, typ en fredag? Gud vad jag lägger mig i saker jag inte har med att göra, men.. bah, jag ville bara skriva en liten åsikt..



Just nu är situationen som den är, om en KAN åka, så åker väl den?, hellre än att inte träffas alls?, eller?

2009-10-11 @ 19:47:40
Postat av: Carro igen

För övrigt, att du vill att Ida åker till dig är inte ett orimligt krav, faktiskt. Men ja.. det var ju de där med Bella som inte riktigt rimmar. Hon kan knappast åka tåg, undra hur mkt hon skulle kissa då.. och hon kan inte vara instängd och inte ha kattvakt, ja, det finns inte mkt att göra då, liksom.. och istället för att tjura, så kan man väl försöka lösa de på bästa sätt?

2009-10-11 @ 19:49:35
Postat av: Miche

Försökte ta det på telefon men då var det någon som la på. Sen har du ju redan börjat blogga fritt så då antog jag att även jag fick tycka till i cybervärlden. Sen var jag ju tvungen att svara på Carros inlägg. Eller var det dumt kort. Jag tycker du kommer bra idéer Carro. Det visar att du vill oss väl. Jag ska sluta kommentera på bloggen och agera istället. In på kära sj.se

2009-10-11 @ 20:12:06
Postat av: ingrid

Jag kan komma och bo med Bella en vecka om du vill. Då slipper hon var ainstängd och kisset blir upptorkat, inget jag inte gjort förr :P just let me know så jag kan packa en väska med kläder och skor så :)

2009-10-11 @ 20:22:12
Postat av: Carro

Jag menade ju såklart inte att såra dig, Miche. Jag har själv haft distansförhållanden, två gånger faktiskt och jag vet att det av massa olika anledningar kan vara jäkligt tufft. Men kärleken övervinner allt, så mycket kan jag säga. Och kram till er båda, kämpa tillsammans så klarar ni det mesta (säger hon med jäkligt mkt erfarenhet :P )

2009-10-11 @ 22:22:10
Postat av: Sabrina

usch vad tråkigt att är sådär.

hoppas ni löser det & kan ses. så jobbigt när saker kommer emellan!



men..vad är det med bella? :o



ta hand om er!

2009-10-11 @ 22:51:33
URL: http://sabrinadoh.blogg.se/
Postat av: linna

hoppas att det rett sig nu. föstår er båda två, eller alla tre kan man säga :) kramar

2009-10-12 @ 11:36:43
URL: http://fairydiary.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0