A.N.T.M - också!

Suck.. de ringde från AF imorse och sa att min handläggare återigen var hemma
med sjuka barn! Visst är det skönt att slippa gå superlång promenad när man helst
sitter hemma i soffan.. MEN.. nu måste jag ju se till att vara available ytterligare en
dag som hon bestämmer - säkert även denna gång med alldeles för kort varsel.
OM jag skulle befinna mig i Skåne när denna kallelse kommer, då blir jag av med
A-kassan "tills jag på nytt personligen besöker Arbetsförmedlingen". Ska jag sitta
här och inte våga planera in något annat bara för att vara tillgänglig så fort de vill
träffas? Man kan ju inte ens säga "Nej den dagen passar inte mig", då anses man
som "otillgänglig för arbetsmarknaden" och blir avstängd från A-kassan.
Otillgänglig? Som att det skulle regna in en massa jobb den dagen eller? Sick.
Men att min handläggare ställt in två tider på en vecka, vad gör det?

Sånt blir jag less på...

Gick upp klockan 12:04, hade kunnat sova några timmar till, men..
Om jag inte har helt fel så visas finalen i Australias Next Top Model kl 16
(har nog sett alla avsnitt faktiskt) och det får jag inte missa! Tycker iofs att
tävlingen dog lite när Paloma åkte ut, i mina ögon var hon helt klart vackrast.
Igår skickade de hem söta Jordan, kvar är Steph & Alice. Och jag tror tyvärr
att Alice vinner, fastän hon sett ut som en död fisk under hela säsongen.
Hon skulle kunnat vara jättebra - OM hon hade typ.. ett uns av utstrålning.
Men domarna verkar ju gilla henne ändå.. och fastän jag har väldigt starka
åsikter här i min lilla gråa soffa i lilla Enköping i lilla Sverige.. så lär det inte
påverka ett dugg. Sen att det redan är avgjort och avslutat för längesen,
kan jag inte heller påverka. Men jag kan ju tycka... ^^ 

Frukost nu! Jag känner frukostsug.
Ni vanliga har nog avslutat lunchen för längesen, med det är ni det.
Och jag är jag.

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0