Plenty plenty!

Varför jag inte bloggat på hela dagen?
För att jag inte varit hemma såklart!
Annars skulle det ju ligga minst fem lama inlägg uppradade här...

Elin ringde och väckte (well, mitt i snoozandet) mig kl.. tio i tolv? och frågade om
jag kunde hämta Maja på dagis. Alltså klockan två. Alltså jättelångt bort.
Alltså jättestressigt för mig. Efter att jag tvekat en stund så gav jag med mig,
och sen styrde jag upp mig själv så gott jag kunde samtidigt som jag försökte 
vakna, frukost hann jag dock inte klämma in. Except en halv kopp té.
Solen sken och det underlättade både promenad och humör! Kom t.o.m i tid till
dagiset och hämtade en glad Maja. Och gosedjuret Eva.
"Iiiivaaa", från Wall-e alltså! : )
  
 

Sen gick vi upp på stan, gick lite på Åhléns, sen en stund på torget,
och sen gick vi hem, till Maja alltså. Kom hem bara en minut innan Elin & Herman.
Vi fikade lite, té & rostade mackor - som jag inte käkat på länge! Omnomnom.
Totalt underskattat fika. Sen hjälpte jag Elin att byta gardiner i vardagsrummet,
hon har lånat ett par av mig som jag tyckte passade jättebra mot deras mörka
vägg och valnöts-tv-bänk! När jag hade dem uppe hade jag inte målat & tapetserat
ännu. Sen när hon lånat färdigt ska de in i mitt sovrum tänkte jag.. : )

Sen var det kör/showrep.. vi övade lite jullåtar inför julshowen och tränade även
dans på lite andra showlåtar. Svettigt! Jodå! And my heart skipped a beat eller två
när vi fick en ny låt - en Hansonlåt! Åh, jag kände mig som 13 igen.. ♥ 
Jag ordnade fika tillsammans med Elin, eftersom Hanna som skulle gjort det,
jobbade sent.. i Västerås.. Dans dans. Sjung sjung. Pust pust. Fik fik.
Kanske dags att börja showblogga lite igen? På Återskenbloggen alltså.
Jag ändrade designen på den häromdan.. tyckte den behövde lite piff ^^
Vi är ju ändå mitt i ett projekt nu! Bara att börja fota och skriva igen!

Och sen kom jag hem och hann knappt komma innanför dörren, jag släppte ut
katten (från hennes badrumsfängelse), gav henne mat, gosade lite, svarade på
de sms som trillat in under övningen, och sen ba - just det, kanske ska ta av mig
skorna lixom - på med datorn, stänga av alarmet på mobilen, ta medicin, tömma
väskan på alla onödiga grejer (träningskläder, noter, etc.)...

Pust. Jag skulle ju duscha också! Innan kl 22? Hmm, det blev svårt.
Klockan är dessutom snart tjugo i elva. Har haft sms-maraton med Philip nu
en stund, och som det ser ut nu så åker jag till Estocolmo imorgon för att ses
och fika lite. Eventuellt middag. Tjoho! 
Nu måste jag kasta mig in i duschen. Och sen kasta mig ner i sängen!
Men, middag då? Äh, har varken käkat frukost eller lunch heller.
Why bother.. ^^ Borde styra upp kläder inför imorgon också.
Så sparar jag det ångestmomentet. Typ.

Tss. Goodnite.


 
 



Postat av: Fia

Kikar in och tackar för dina kommentarer :)



Fin blogg du har. Kram!

2009-10-09 @ 07:52:22
URL: http://sessanfia.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0