Måsten?

Vädret är hösttråkigt. Inte höstvackert.
Det är mörkt ute, solen har gått på permission och det regnar.
Jag sov till kl 13:12 idag. Det får man knappt göra. But I did.

Har nyss fått i mig en tallrik fullkorns-snabbmakaroner med tonfisk och ketchup,
och borde gå och handla. Har fått in a-akassan på kontot men borde inte röra
den överhuvudtaget. Eftersom den ändå inte täcker räkningarna. Men jag måste
ju köpa kattmat och jag måste ju köpa toapapper. Det är inget man kan dra ner
på direkt.. sen så har snälla syster Åsa ställt upp och ska fixa allt fika till på söndag,
a.k.a min födelsedag, så nu måste jag köpa lite mer kaffe, té och saft och sånt.
Tänkte inte ha nåt kalas alls först. Men nu när det blir så är det bra om det finns
nåt att dricka, lixom.. skulle gärna köpa lite läsk också, men jag orkar inte bära
hem det ens!! Visserligen har jag min shoppingbag, men kul att ta ut den i regnet..
Plus att jag spanade in en cool klösbräda i ÖB-bladet. Och ja, Bella måste ha en
sån. Nu extraknäcker ju soffan som klösbräda och det är inte så jäkla uppskattat! 

Vad trött jag är. Snark snark snark. Jag diskade lite igår kväll, eller inatt kanske
beskriver det bäst. Ska ta ett ryck till, eller två. Och klä på mig.. och handla.
Bea ville kanske ses idag efter 18 men jag är inte alls sugen på att gå ner på stan.
Och hem. Det är alltid så jävla långt när man ska hälsa på nån! Hon kan få komma
hit om hon vill.. och inte göra ett skit.. eller så struntar vi i det..

Snark igen.

Och den där klänningen på Lindex.. alltså.. jag har fått hem en 25%-rabattcheck på
ett helt köp.. och då skulle den kosta 300 istället för 400.. och det tråkiga är att jag
ändå inte har råd med den. Och jag kommer aldrig få de där jävla skorna heller
fastän de typ är det enda jag verkligen önskar mig. Då vill jag bara gråta.
Hade jag vetat då, att Miche verkligen inte hade tänkt köpa dem till mig ("Vi får se
när du fyller år älskling!")
 så hade jag köpt dem then and there. Varför säger man
så om man verkligen inte vill köpa dem? Mååhh.. I'm sad. Ja, för han har ju inte
köpt dem. Det vet jag ju. Shit, jag låter ju helt prylgalen. Men jag vill ju verkligen
verkligen ha de där skorna. Det vill jag ju. Och om ni ber mig spara pengar så slår
jag er i huvudet men en påse kattbajs. Ni kan ju prova själva att spara pengar när
man ligger 900 kronor under Socialens existensminimum varje månad!
Uträknat och klart, av dem. Thank you, over and out.




Postat av: bea

hey, nu läste jag blogg.. :) så jag kommer inte över.. kommer som en chock va? men nästa vecka styr vi upp nåt. helt klart. puss

2009-10-16 @ 19:45:31
Postat av: Ida

Jo det här kommer som en total chock! I don't even know you anymore!! Haha. Nej om jag verkligen hade varit på umgängeshumör så hade jag ju tagit den säkra sidan före den osäkra och RINGT kanske (eller iaf sms:at, hmm) ^^ Nästa vecka går nog utmärkt! Jodå! Tror jag tvättar onsdag 12-16 men det är typ det enda.. pussa!

2009-10-16 @ 20:04:36
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0