Did I ever tell you...

...hur trött jag är på min katt just nu?
Kom hem nu efter Återsken och upptäckte att hon kissat på fjärde och därmed
sista stället som går att kissa på, i soffan. Jag blir skogstokig!!
Blöta fläckar som luktar svagt kattkiss blandat med.. fisk? ...och järn?
Så jävla not fancy hur som haver! Hela vardagsrummet luktar unk!
Jag har skrubbat med vatten, tvål, rengöringsmedel, ättika.
Får inte bort lukten. Tills jag nyss kom på den strålande (?) idén att gnida
in fläckarna med sköljmedel - Vanilla Orchid för att vara exakt.
Så nu luktar det ju gott, hoppas det håller!! Blir tokig på lukten!
Och jag orkar inte skrubba mer, tyget spricker väl antagligen då.
Gissa vem som ska få övernatta i badrummet inatt?
(...och det är inte jag...)

Var inte alls pepp på Återsken idag, efter dagens Stockholmsvistelse.
Den var för övrigt himla trevlig, förutom att jag fick en gråtattack i bilen
imorse bara för att min katt suger, plus att jag fick en kommentar som
jag tydligen inte grejade i det tillståndet. ANYWAY, jag fick en hel del gjort;
köpte paljettkuddar, spray, puder, 1-årspresent till Viggo, pysselprylar på
Panduro inklusive en stor Buddha-wallsticker på 70 cm! Woohaa!
(Tänk att man kan spendera så mycket tid och pengar inne på Panduro!)
Sen blev det Donkenlunch och lite snyltkaffe också.



    
Paljettkuddar från In & Finn, textilfärg, vit penna (för mörka papper), och tjock 
dubbelhäftande tejp för pyssel från Panduro, plus mineralpuder från L'oreal!
Och Buddha-dekalen där ovanför som blev lite suddig...


På körövningen hade jag i uppgift att fixa fika tillsammans med Henrik,
och sen var det ett låååångt möte efteråt. Jebus. Klockan 22 var vi klara
och efter det skulle nya styrelsen ha ett snabbmöte.. och där ingår jag
även denna termin.. Zzz.. är jättetrött nu efter denna heldag - gick ju
faktiskt upp klockan SJU imorse! - men står ändå här och funderar på
att kränga en taco innan läggdags.. Frågan är bara var jag ska sitta
eftersom soffan är dränkt?

 
Blöt fläck utgåva 1, 2, 3 och 4!
Såhär snygga runda ringar kan jag rita förresten,
med min trasiga mus! Måste hitta en ny...
Tur att jag tog bort ryamattan, eller vad säger ni?


Postat av: Maja Lilja

naaw glöm inte att de är bara ibland hon är sån här... annars så är hon ju världens goaste katt! :D

2009-09-11 @ 08:48:07
URL: http://majalilja.webblogg.se/
Postat av: linna

å ja vill med pandura shoppa å handla masas pärlor... mys!

ska väl beställa lite där men inte asmma sak ju!



trist med din katt. =( hoppas hon slutar kissa överallt.



hoppas att du kommit över den där dumma kommentaren. du är bäst tycker jag det verkar som.



kram på dje

2009-09-11 @ 14:26:13
URL: http://fairydiary.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0