Wedding, yesterday!

Vilken lång dag det var igår! Gick upp i god tid så jag hann gör mig iordning,
och bestämma vad jag skulle ha på mig, och allt annat. Som vanligt slutade
det dock med att jag inte hann allt jag tänkte hinna med, frukost hann jag inte
med - och lunch hade inte heller suttit fel -  håret fick ingen final touch, och när
Ingrid ringde och sa att de var på väg så fick jag helt enkelt stanna i den
klänningen som jag hade på mig just då. Det blev den lila. Men jag tog med
mig den svarta också ifall jag kände för att byta till festen på kvällen.



Ingrids bror körde oss till Uppsala, först åkte vi till Cia och dumpade av lite
saker där, sen åkte vi till kyrkan där vigseln var! (efter att ha åkt på en
riktig upptäcksresa bland alla gågator...)
Jättevacker kyrka! Synd på insidan
bara, eftersom stora pelare skymde sikten och jag var en av de som inte såg
ett SKIT av hela vigseln. Måh! Det kändes lite snopet... Tyvärr.
Men sen gick vi ut och fick kasta solroskärnor på Malin & Henrik, då kändes det
bättre! ^^ Det var helt fantastiskt väder! Och de var jättefina!





Sen tog jag, Cia & Ingrid en promenad ner på stan igen, och käkade
lunch/middag. Sen stannade vi till vid ett litet stånd där två tjejer sålde
hemgjorda "chokladbollar" i alla möjliga varianter - pistagebollar, vita bollar med
smak av vanilj och kola, 88:an-bollar, nån minttryffel, olika skumraketer och
annan choklad med massa nötter och jox. Ingrid tog fram plånboken och köpte
med sig ett gäng olika sorter, som vi smaskade på hemma hos Cia med varsitt
glas champagne! Och sen blev det mer vin.. och chips.. och musik! Och jag 
fixade Cia's blogg - finally : ) 





Sen gick klockan alldeles för fort, och vi fick lite bråttom att fixa det sista
sminket och frisyren, och sen gick vi till hotellet där eftersläppet skulle vara.
Efter lite trassel fick vi tillgång till listan, och sen stod vi i dörren och släppte 
in och prickade av de gäster som kom till bröllopsfesten. Mer champagne!   

Jag fick tyvärr en hejdundrande huvudvärk och avslutade knappt min fördrink.
Buhu. Det blev en hel del vatten istället... Det var ett liveband som spelade,
och sen gick Elin & jag upp på scen och körde ett par av alla de låtar som vi
övat in i veckan som gått. Det var skitkul! Och skitvarmt! Och absolut ingen
som helst medhörning! Måh, hatar sånt! Men det var strul med mickarna..
Boo! Oh well, det verkade uppskattas iaf. Malin såg ut att ha superkul! : )

Fram emot klockan 2 så ringde Ingrid vår skjuts, och sen ett försök till att
stanna till på Max för en burgare innan hemfärd, som gick i stöpet då kön var
aslång, och den rörde sig inte en millimeter på hela den stund vi stod där!
Det var då jag, Ingrid, Cia, Elin, Herman & Johan. Vi gav upp, sa godnatt,
delade på oss, och sen gick vi tre tjejer hem till Cia igen. Ingrid lade sig på
sängen och slumrade lite, jag säckade ihop i soffan, och sen runt kl 3 så
ringde Ann - vår skjuts - som äntligen var i närheten. Tjoho!
Jag hade sån sjuk huvudvärk, kunde knappt böja mig framåt för att ta på
skorna. Buäh. Pussade Cia hejdå, sen gick vi ner till bilen.
Slumrade lite på väg hem. Katten hade skött sig exemplariskt och inte kissat
på fel ställe, fantastiskt! Ensam "ute" hela dagen! : ) Då blir man glad.
Kom i säng när klockan var närmre halv 5 - snark! - och slocknade direkt.

Sov till klockan 13:30 idag, hade lätt kunnat sova hela dagen.
Gjorde lite potatisklyftor i ugnen och käkade med Café de Paris-sås.
Sen somnade jag i soffan... katten sov på datorstolen bredvid...
Vaknade, degade, fixade lite tacorester till middag..
Pratat med Miche - finally... Känns bra, det har varit en jobbig och helt
onödig vecka utan telefonsamtal. Suck. Nu känns det bättre iaf.

Och sen klockan 22 blev jag sugen på att baka snickerskaka!
Så det gjorde jag! Gah! Ska ta ut den ur frysen nu och göra en stor
jävla kopp té och trycka i mig kaka och ge mig en sockerchock utan
dess like! Lycka till att somna inatt! Mwahahaha..



Mer bilder kommer. Om jag får låna några... ^^


Postat av: Cia

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååååååååå kan nog inte bli bättre tjejkväll/dag än detta!!!!!!!!

2009-09-22 @ 12:49:27

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0