Oh, this day!

Först var det här min dag.
Ida's dag.
Ida's namnsdag.
Det enda som stod i kalendern den 14:e september var: "Ida".

Sen, för 7 år sedan fick jag en vän som heter Bejja.
Och idag är även hennes dag, hennes födelsedag!
Delar gärna denna dag med henne.
I kalendern: "Ida", & "Bejja födelsedag".

Och denna dag, för ett år sedan, föddes Viggo! Det senaste tillskottet i
"stora familjen Berg" - lillasyster Hanna's andra son.
Så nu är vi tre sötnosar som delar denna dag.
I kalendern idag: "Ida", "Bejja 23 år" & "Viggo 1 år"!

Hurra för oss! : D


Hade hur lång tid som helst på mig att styra upp allt som skulle uppstyras
idag innan det var kalasdags. Skönt, ingen stress! Men någonstans fallerade
allt som hette planering, och jag fick tillbringa en jäkla massa tid i telefonkö
med mina vänner Telenor och Försäkringskassan. Suck. Och sen fastnade jag
vid datorn och brottades vidare med kod- och stilmallar på diverse bloggar,
så jag hann varken med frukost eller lunch! Och jag som lovade att komma
lite tidigare till kalaset - kom en halvtimme efter den tiden som var utsatt
från början. Jag förstår mig inte på mig själv. Kom ju på att jag skulle göra
ett fint födelsedagskort till Viggo, och det tog lite längre tid än vad jag hade
räknat med. (klippa, klistra, rita, färglägga, skriva) Och sen så hade jag inte
slagit in paketet heller, och detta gjordes snabbt och effektivt. Plus smink,
och hår. Och sen bytte jag kläder typ arton gånger. Och kjolen som jag valde
betedde sig dumt i promenadläge, den åkte lixom upp på leggingsen och
fastnade i troshöjd, inte ett dugg varken snyggt eller anständigt! Så jag fick gå
och dra ner den heeeela tiden. Och sen kom det yttepyttevindpustar och då
blåste den givetvis upp där bak. Fan vilken ångestpromenad.
Plus att jag var sen. Ångestsvettningar - check!

(som tur är fick jag skjuts hem av brorsan, annars hade jag bett om att
få låna ett par brallor av Hanna...)

Kalaset var som ett ettårskalas ska vara - det var presenter, bullar, kakor,
tårta, saft (kaffe), ballonger, serpentiner, och glada/busiga barn!
Jag åt tre tårtbitar. Hade inte ätit något sen igår kväll JU! Viggo fick en
såndär mät-pryl (mätsticka?) av mig, som man sätter på väggen, i de färger
som de har i barnrummet. Svart, vitt och rött. Så - den var vit med stora
nyckelpigor, och så kunde man sätta foton i också. Från Mique.
Ända upp till 160 cm gick den, så om jag gör fyra pyttesmå streck längst
upp så kan jag sätta mitt foto bredvid också! ^^



Kortet som jag ritade, & paket från mig!
 Fina tårtan som pappa Daniel gjort!




Grattis ditt kakmonster! ♥


Postat av: S.

hahaha fan vad söt han är alltså!

2009-09-14 @ 21:16:53
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Tant Kim - Bloggdesigner

Grattis på namnsdagen. :D

2009-09-14 @ 21:19:22
URL: http://tantkim.blogg.se/
Postat av: Carro

Grattis på namnsdagen söta Ida! :D Och vilket fint kort du ritade, och bra presentval, verkar som du haft en bra dag iaf =) kraaam

2009-09-14 @ 22:02:00
URL: http://textochfoto.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0