Problem med katt & mus!

Ååååhhh vad jag är glaaad!!!
Story: Försökte blogga i förrgår, om att jag inte skulle kunna blogga så mycket
mer inom det närmsta, eftersom min datormus (ja, jag måste skriva "datormus"
varenda gång så ni inte tror jag gått och blivit steril)
varit helt jävla mongo på
sistone! I förrgår började pekaren nämligen hejvilt att hoppa omkring över
skärmen, och stängde ner fönster jag jobbade med, bl.a. Ganska oroväckande.
Snart raderar den hela bloggen, eller något annat viktigt, tänkte jag.
Så. Jag skriver ett detaljerat inlägg i bloggen och ska precis publicera, men då
har musen tagit farväl av jordelivet. Den rör sig inte en millimeter, hur mycket jag
än försöker, och fastän jag dragit ur kontakten, och kopplat in igen.
Nähäpp. Jag kan inte ens stänga av datorn lixom. Och det jag jobbade med i PS
är för evigt borta.. Startade om datorn för att testa ännu en gång, men nej.
No more mouse.

Så jävla less blev jag!! Och bara för det så var det vääärldens längsta dag igår
och iiiiinget bra på TV, och mina datorfingrar kliade kliade kliade...
Hela dagen idag har långsamt gått förbi även den.. tills nu på kvällen då det
var dags att träffa showkompisarna igen - och Ingrid var en darling och hade
tagit med två stycken ...möss? till mig!! Iiihh! Var tvungen att testa på en gång
nu när jag kom hem (..såhär supersent eftersom vi hade möte efteråt) och den
första - som enligt henne också var den bästa - fungerar utmärkt!!
Jag är så glad!! Min mus har inte funkat som den ska på flera månader!!
Den har varit helt jävla omöjlig att styra, och nu äntligen så går pekaren dit
JAG vill. Helt fantastiskt.. Blir helt förvånad över hur lätt det går.
Va? Följer pekaren med? Behöver jag bara försöka träffa knappen EN gång?
Åååhhh... underbart. Tack Ingrid, du är en ängel! ♥

Katten står i badrummet - återigen inlåst efter att ha kissat på en av filtarna,
ironiskt nog natten efter tvättiden - och jamar för full katthals. Orka lyssna!
Och jag är trött på henne eftersom hon ständigt kissar utanför lådan / i
handfatet! Så less! Du stinker, ditt mähä! Men samtidigt är hon lixom min
bästa älskling i hela världen, och jag saknar att ha henne ute i soffan med mig.
Passar på att "släppa ut henne" lite på dagarna när jag är hemma, och då 
gosar vi en hel del. Och hon fick nyskalade räkor idag, då blev hon sådär
överlycklig som jag älskar att göra henne! Men annars... jävligt jobbigt att
vara kattmamma just nu... jävligt... 

Ska hjälpa Bea med en grej i hennes blogg nu när jag är "aktiv" igen -
haha, som om jag varit borta i hundra år lixom - men först ska jag nog ta
och käka lite middagsrester från igår. Potatisgratäng med bacon & vitlök,
och till det: en hel hög med grön sparris! Omnomnom! 

Fan vad skönt att vara tillbaka.
Jag älskar den här musen. 
Tack för lånet, Ingrid. 



Mitt mongo!!

Det har inte gått att blogga från någon av mina mobiler de här dagarna.
Helt fantastiskt så ironiskt det är.

Slutligen: ett diskberg & en pudelrockar-Berg. Hahaha!
 


Postat av: Eve

sv: Oh thank you! Den lyckiga är Robin. Inte mycket mer jag kan säga. haha. Inte så många som vet vem det är...än. :)



And by the way. Jag är inte heller så glad "kattmoster" just nu. Det är inte bara guld och gröna skogar. Daaaaamn my sister for leaving to Oslo i ett halvår.

2009-09-25 @ 10:51:49
URL: http://www.metrobloggen.se/eveseden
Postat av: Petra ♥

haha. vilken rolig bild på katten! :)

2009-09-26 @ 10:47:28
URL: http://petras.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0