Sagan om livet vi lever nu.

Stod här vid datorn, med Bella liggandes på barstolen som jag stod bakom.
Då känner jag något varmt som träffar min fot, och inser att hon står och kissar
rakt ner på golvet! Herrejävlar!! Och man kan lixom inte stoppa henne, bara
hålla fast henne så hon inte springer iväg - kissandes - och gör en kissflod
genom hela lägenheten. Jag ser paniken i hennes stora runda ögon samtidigt som
hon fortsätter kissa ner på golvet. Jag greppar toarullen som behändigt nog står
på barbordet (yup, det har ju hänt många olyckor på sistonde..) samtidigt som jag
håller ett hårt grepp om hennes rygg med andra handen, och skriker åt henne i
bästa vad-fan-håller-du-på-med-stil. Slänger ner en stor hög papper på pölen som
hon lämnat på golvet. Sen bär jag henne till badrummet och kastar in henne, tar
av mig min nerkissade strumpa, sköljer snabbt i handfatet, och stänger dörren
hårt efter mig när jag går ut för att torka upp eländet. Även barstolen är dyngsur.
Gör av med sjukt mycket toapapper och går sedan över till trasa. Ligger på knä
på golvet och torkar. Känner mig rejält uppgiven. Och uppriven.

Ska vi ha det så här?
Jag orkar inte gråta mer, jag orkar inte torka mer kiss,
det finns inte plats för fler nerkissade saker i badkaret,
och jag vill inte ha dig instängd i badrummet forever!
Jag saknar att ha dig bredvid mig i soffan, jag saknar att borra in mitt
huvud i din päls som luktar så gott - när du inte löper och luktar illa -
och jag älskar dig så mycket! Man kan inte ha en katt som gör så här!
Snälla snälla Bella sluta nu... vi kan inte ha det så här.




Hade turen att få en tvättid redan imorgon. Gick ner efter kalaset och
bokade, eftersom jag annars skulle fått vänta med tvätten till på söndag.
Men jag står inte ut med lukten i badrummet från alla sura filtar och
handdukar, plus att jag inte kan använda duschen som det är nu!
Jag hade tur, för en gångs skull. Tur, att det fanns en lucka imorgon.

Brorsan kikade i mitt badrum, om det fanns möjlighet att ställa in en
tvättmaskin. Vattenrör fanns, men ingen ström. Det fanns ett såntdär 
hål i väggen, men inga kablar dragna! Konstigt, tyckte bror. Men han
sa att han nog kunde fixa det ändå. Handy man!
Tänk, en egen tvättmaskin.. minst 10 vuxenpoäng på det!
Det skulle man haft nu, när Bella leker vattenspridare.
 

Postat av: Carro

Men hur länge brukar katter löpa då? Det måste ju ta slut någon gång.. :/

2009-09-15 @ 09:37:35
URL: http://textochfoto.blogg.se/
Postat av: Maja Lilja

men kan de inte hjälpa att kastrera henne eller de är kanske synd om henne då? är inte så duktig på katter.... i vår lägenhet hade vi tvättmaskin... varje gång droh vi en sladd från ett jordat(?) uttag i köket till bardrummet för vi hade inte i heller uttag i badrummet....

2009-09-15 @ 09:42:58
URL: http://majalilja.webblogg.se/
Postat av: S.

:/ får hoppas hon slutar löpa snart..

2009-09-15 @ 10:14:22
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Bea

Frågan är ju hur pass bra hon mår egentligen. För det där är inte normalt.. Löpanda katter brukar ju mest skvätta.. inte kissa stora pölar..

Hon kanske har nån cysta eller nåt.. borde kolla upp det där.

2009-09-15 @ 11:36:53
URL: http://theadventuresofb.blogg.se/
Postat av: Madde

Usch vad jobbigt... =( Men jag måste säga som Bea här ovan, det låter inte riktigt som enbart löpbeteende, men det behöver ju såklart inte vara något farligt heller. Katter är ju olika, precis som vi. Jsg ville bara säga att om detta nu beror på löpningen - och du inte vill låta sterilisera henne - så finns detjättebra p-piller att få till katten. Vår katt går på p-piller, då vi inte vill låta sterilisera henne än, innan vi har försökt göra ungar med henne. Givetvis ska de inte gå på p-piller hela livet, men några år är inget problem. Och det funkar hur bra som helst: inte ett skvätt, inte ett knorrande, ingen vibrerande kattrumpa mot benen... Hur bra som helst! Ett tips bara. Hoppas att din kisse mår bra!

2009-09-15 @ 22:03:42
URL: http://maddeherman.blogg.se/
Postat av: Madde

Jahaa, oj ja det var då märkligt.. Att hon kissar så, när vår löpte innan vi började med p-piller kissade hon ofta, men då var det "bara" skvättar... Men du skulle ju i alla fall kunna ringa till en veterinär och höra vad de tror om detta, om det är något som kan vara normalt/övergående eller om det bör kollas upp på en vet.praktik. Jag vill till och med minnas att det finns något motsvarande sjukvårdsupplysningen man kan ringa, fast för djur då. Har bara inte det numret nu, men det borde gå att hitta. Jag hoppas verkoigen att det löser sig för dig och Bella, jag vet hur otroligt jobbigt det är när ens djur inte är på topp. Förresten, hur länge har hon gått på p-piller? Har du känt på henne runt äggstockarna, om hon ligger på rygg. Det går som två "horn" diagonalt nerifrån och utåt och där bör man känna efter om det är några förändringar. Talar av erfarenhet från många undersökningar och veterinärbesök med mina föräldrars förra katt... Stort lycka till!

2009-09-15 @ 23:13:09
URL: http://maddeherman.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0