Dain bramage

Hur vet man om man har en hjärntumör?
Nånting är det ju som händer med min syn... blir riktigt orolig.
And please don't tell me att det är STRESS, för det har det varit så länge, det har varit en
massa hål i synfältet sen januari 2008 men nu är det värre än nånsin. Sedan migränanfallet
i förrgår känns det inte som om jag blivit återställd. Och hur vet man om det är farligt?
Hur vet men om man bara är nojjig?

Men hur "nojjig" jag än framstår.. så ÄR det nåt fel med min syn.
Utöver mitt synfel som jag har linser emot sedan typ 13 år tillbaka,
utöver de där stressfläckarna. Och det här är inte okej. Det känns inte bra.

Hjärnröntgen? Hanna berättade om hur de sprutar in vätskor i kroppen på en som känns som
eld & hjälplöshet & kissa-på-sig at the same time. Hey, det låter väl lattjo? Pax för att inte göra det!
Men vad fan ska man göra då? Fortsätta oroa sig utan att göra något? Fortsätta vara snurrig och
inte kunna fokusera blicken eftersom den är full av hål och blurr och sudd? Nä, det går inte.. jag vill inte.. 
 
: /

 

Postat av: Carro

men gud. det där måste kollas upp de låter ju allvarligt..



kramar

2010-04-18 @ 23:34:52
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Det finns säkert en massa möjliga orsaker till att synen inte är som den ska. Känns som att det är läge för en undersökning hos doktorn. Tror man lär göra skiktröntgen eller nåt i den stilen för att se om det är en tumör. Fast den kan säkert vara något annat, men det bör kollas upp. Lika så blodtryck och allt det där som kan ställa till det om det är för högt. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt.

2010-04-19 @ 05:33:54
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: S.

Du måste kolla upp det där, Ida! Punkt slut.

2010-04-19 @ 06:48:08
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Storasyster Annie

Jag har gjort hjärnröntgen massor av gånger, och det är absolut inget obehagligt med det. Men du måste kolla upp det. MÅSTE!!!!!

Ring läkaren IDAG. Inte i morgon, eller efter showen, eller sen, utan IDAG! NU!

Love Love!

2010-04-19 @ 10:17:51
Postat av: Ida

Ironiskt nog så har jag inte RÅD att gå till läkaren.. om det inte finns någon som behandlar för en knapp tia, det är väl typ det jag har kvar. Och jag vill inte veta innan showen om det är nåt farligt, för då kommer jag inte kunna genomföra den... : /

2010-04-19 @ 10:45:39
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Carro

Men man kan väl ta på faktura? Vet du Ida, det är bättre att göra det direkt. Ungefär när jag fick min migrändiagnos så gjorde jag en röntgen, jag var jättenervös - men var tvungen att göra det. Samma sak när jag upptäckte en knöl på halsen, jag började gråta direkt och trodde att det var typ cancer, men det var det ju inte - men jag bokade direkt en tid. Det är säkert inget farligt men precis som din syrra säger, du måste kolla upp det nu direkt.



kramar

2010-04-19 @ 10:57:20
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Linna

men ida va jobbigt. känner du inte nån läkare ellre så? min opiker hade gärna kikat på dig men svårt att göra det på håll. har flera vänninor som är sköterskor, ska jag höra med dom va de tror?

en av dom står under Looovisa på min blogg så där kan du gå in direkt för att fråga lite om du vill...

pussis

2010-04-19 @ 11:12:28
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Kaosmamman

Nu känns det lite såhär va, för JAG tyckte att mina 2 skiktröntgnar (?) jag varit på var obehangliga, för MIG. Men de säger ju inget om hur andra upplever dom.

Jag kanske reagerade väldigt starkt på de medel / medicin man får för att en skiktröntgen, den där vätskan, va den nu kallas. Glömmer alltid. Men självklart måste du kolla !

De känns alltid bättre efteråt! PUss så länge!

2010-04-19 @ 12:33:00
URL: http://homeofhanna.blogg.se/
Postat av: Storasyster Annie

Hanna: Det heter kontrast, medlet man får insprutat innan man gör röntgen. Det låter som att du tyckte att jag misstror dig ang att du upplevde det obehagligt men det gör jag absolut inte, och visst är det så att man upplever saker på olika sätt. Så, Ida får helt enkelt bilda sig en egen uppfattning :-) Kram

2010-04-19 @ 16:46:51
Postat av: Ida

Jag vill inte ha nåt insprutat nånstans! Haha! Kanske en Jäger Redbull intravenöst? ^^

2010-04-19 @ 17:16:38
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: niclas

Som annie sa.." det är kontrastvätska.. Är absolut inge farligt och man blir lite varm i kroppen, känns rätt ballt faktiskt.. Har själv fått d 3 ggr o jag har inte blivit ett dugg knäppare än vanligt =).. Bara att köra på syster....



Ps....undrar varför vi alla syskon har varit med om så roliga saker?????? ;-)

2010-04-19 @ 22:27:24
Postat av: Ida

Äej fy fan, jag skulle börja grina av panik när det började kännas konstigt i kroppen.. jag LOVAR..

2010-04-19 @ 22:31:07
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Marlene

Hej Ida!

Jag brukar ju va inne å läsa din blogg då och då å det är riktigt skoj att hålla sig uppdaterad om hur du har det! inte lika mysigt som att få ett brev hem i lådan men ändå =)

Snart färdig sjuksköterska som jag är..tänkte jag spontant på att de läkemedel som jag förstått att du äter skulle kunna ge biverkningar med påverkan på synen.. har du kollat med din läkare/sjuksköterska om det? Behöver ju inte va så men det är mkt möjligt..

försök att inte oroa dig om än det är svårt..då kan man lyckas lura kroppen så den ger en alla möjliga konstiga symptom..trust me, I know... =b

Kraaamar/Marlene

2010-04-20 @ 11:10:07
Postat av: Ida

Tack Marlene, jag får väl ta upp det också, om jag nu skulle kontakta en läkare.. eller rentav prata med sköterskan på Psyk nästa gång jag träffar henne : ) Ja det kanske är så, det är sjuuuuukt långa listor på biverkningar i de där burkarna! My god!



Kul att du kikar in här, du får säga till om du har en egen blogg ; ) Kram!

2010-04-20 @ 11:15:29
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0