I punktform:

Jag svängde in på Ica strax innan stängning och köpte tvättmedel (weehoo!) för min 25-kronorscheck,
samt fyra enkronor som jag lyckats samla ihop i plånboken. Tvättmedel! Tvätta! Yippie! Happyface!
Kom hem till gosegrisen (katten) och hon blev så GLAD när jag kom hem och hon blev alldeles till sig så
hon råkade skvätta några droppar kiss på mitt täcke. Men heja! Ironi AB!
Jag kan åtminstone TVÄTTA täcket & påslakanet nu, och det var ingen jätte-med-flit-kiss heller.
Så jag kunde inte bli superarg. Fast hon sprang och gömde sig och jag drog henne i nackskinnet. Ju.

Ja, annars har dagen sett ut like this:

• Provtagning på labb. Erkände att jag slarvat som fan med medicinen och att jag höll på att dö 
   (nåja) i onsdags. Hittade blod på en gång. Wohoo! Fick skitstor vit tejp på såret.

• Mötte Hanna en snabbis utanför bibblan. Sen gick hon hem.

• Var lunch-sällskap åt Elin på hennes lunch, hon bjöd på glass. Sol på torget. Mmmm.

• Mötte upp Hanna igen, och delade på en sallad från Wickmans på en filt i Skolparken. Also mmmm.

• Gick till Försäkringskassan och lämnade in bostadsbidragsansökan. Kvinnan jag pratade med tyckte
   jag hade alldeles för mycket inkomst för att få bostadsbidrag. HA. HA. HA. HA. HA. Men hursomhelst så
   är jag TVUNGEN att söka, så jag kan söka Soc. (Eftersom det är det man gör när man har så hög inkomst?)

• Följde med Hanna till dagis, och sen hem för bullbak, middag, och sen Måndagskväll i Skolparken.
   Nybakade bullar på filt. Barnen var inte helt medgörliga men over all - ganska trevlig kväll! : )

• Sen Ica och sen hem, och här är vi nu. Dot.
   Med crazy-ass-mycket huvudvärk och minst lika ont i ryggen. Tjoho. 
  

Hittade en gammal topp i garderoben som jag köpte typ 2006 (?) och använt EN gång då. Om ens det.
Som att hitta ett helt nytt plagg! Wohoo för sånt! ^^



                       

                                    
                                                   Viggo gillade mina brillor... 8 )
 

Postat av: carro

vilka fina bilder, verkar ju ha varit en schysst dag och toppen va supersnygg!



inte för att.. klaga.. eller leka moral.. eller så.. men vad jag har fattat de som - men jag kan ha fel.. så ska man inte ta vuxna katter i nackskinnet.. vet inte vem som sagt de, men vi gör aldrig de även om vi blir arga på han ibland..



missuppfatta mig inte, jag tror inte att du gör illa bella eller nått sånt alls - de vet jag att du inte gör, jag menar inte så.. jag ville bara säga de.. hoppas de e ok.. men du gör som du vill, såklart.



kraam

2010-07-05 @ 23:06:10
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Snygg topp :) Bra att göra en djupdykning bland kläderna ibland.



Hur f-n kan man tycka att någon som egentligen saknar inkomst har för hög inkomst för bostadsbidrag? Hoppas det är en vettig människa som handlägger det så du får bidrag. Om det nu finns några vettiga handläggare... tvivlar på det.

2010-07-05 @ 23:07:09
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: carro

a just de.. håller me patrik i bostadsbidrags-grejen.

2010-07-05 @ 23:13:18
Postat av: carro

alltså jag tror att de e för att man kan skada dom.. fast ja iofs.. de e ju lös hud där typ.. hm.



ja men de där me pengarna är så sjukt, jag blir så förbannad.. den där schyman är ju inte frisk it feels like.. förnedring AB.. jävla kärring.

2010-07-05 @ 23:15:32
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Självklart kan man ta katten i nackskinnet! Vi uppfostrar vår kattunge så, betydligt mer effektivt än vattenduschar, skrikande, eller annat. Däremot ska man inte LYFTA en vuxen katt i nackskinnet eftersom det kan skada nacken.



Däremot fick jag en tanke när jag läste inlägget. Att hon skvätter på det där sättet låter lite som att hon inte KAN hålla sig, hon är helt frisk eller?

2010-07-05 @ 23:22:00
Postat av: Ida

Hej Anna-Maria! Jag har inte lyft henne i nackskinnet, tog tag där och tittade henne i ögonen samtidigt som hon fick höra att det var fel (vilket hon visserligen redan fattat eftersom hon gömde sig). Nja, hon har kissat mycket inne förut, och är dessutom going on 12 år gammal så det är väl inte helt normalt, nej.. var med henne till vet. för lite drygt ett år sedan men då var det inget fel på henne, och när hon fick en sån period senast så hade jag inte råd att gå ner med henne.. för det kostar så sjukt mycket pengar - och jag har inga. Men nu är det mycket bättre på den fronten. Hon har aldrig skvätt såhär tidigare, då har hon mest kissat HELT, och det är ju helt crap!

2010-07-05 @ 23:55:28
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Eve

åh..funkade det inte? Hmm... Ja vi var ute vid Tillinge där och hos hans föräldrar. Lovely ,mys!

2010-07-06 @ 00:03:07
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Anonym

nix, det är palt! :D

2010-07-06 @ 00:10:40
URL: http://ewesgitarrkompis.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej Ida! Jag skickade ett mail till dig för ett tag sen om ett litet affärs-erbjudande...;) Du svarade aldrig tänkte om du inte fick det eller om det hamnade i skräpkorgen? Undrade om du kunde hjälpa till lite med en grej i en blogg mot litet arvode, extraknäck typ. ;) Känns som att du skulle behöva det just nu. Hör av dig om du är intresserad! =) Hoppas du får en bra dag! Kram!

2010-07-06 @ 12:04:42

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0