Sockerchock AB?

Okej, nu är jag antingen hög på Cola eller på min fantastiska Spotifymusik.
However.

Är mitt i maten men som vanligt kan jag inte sitta still under en hel måltid för det finns ju så mycket ANNAT
som man bara MÅSTE göra samtidigt som man sitter och äter! Inte sant? Fick mina pengar från F.K inatt och
kunde betala räkningar idag (Alltså jag betalade t.o.m en för MYCKET av bara farten!! Den tog jag givetvis
bort när jag märkte det.. vill ju inte överdriva lixom..),
inte en dag för tidigt! Nä, men tolv för sent lixom...

Hanna & jag köpte 4-årspresent till Maja ihop, tänker inte skriva vad vi köpt ifall E eller H skulle råka kika in,
inte för att det är DE som ska få paket, but still... ^^ Ska slå in det ikväll / inatt / imorgon tänkte jag, plus fixa
ett kort. By my self såklart! Det är de bästa födelsedagskorten! : D Jag följde med Hanna till dagis när hon
hämtade grabbarna men sen gick jag hem, och mötte Linette på vägen! Sen gick jag ner på stan alldeles själv
och vandrade runt.. i typ lite drygt två timmar! Skönt att få strosa lite själv ibland... och att gå på stan ö.h.t!
Var på jakt efter en ny mascara (använder bästa Beauty Tubes men har en annan när jag BARA ska ha mascara,
så att det inte blir så väldigt MYCKET fransar lixom)
och letade på reorna.. det blev nån "Voluminous" för 79,50-.
Plus att de hade en ögonskugga som jag nästan har helt slut på, för halva priset! Så den gick på under 50-lappen.
Och sen så slog jag på stort och köpte även en tröja på rean. (HM alltihopa) Har kikat på den förut och den har
kostat 250 spänn och var nu nere på 100... Wow, kan inte minnas jag shoppade nåt i BUTIK senast! Hade typ 
glömt bort min kortkod, märkte jag idag. Hahahaha! 

                                     Kolla vilka färgglada kläder jag provade på Lindex!
                        
                        


Sen inne på HM fortsatte jag med lite annat, bl.a denna snygga "skjorta" från höstkollektionen... burr ^^
                      
                         Och här är tröjan jag köpte! Den är som en stor... poncho.. hihi.
                         Letade efter XS men det fanns inte, så det fick bli S - som i Stor!  


Och sen gick jag till Ica och skulle köpa MAT (lyx!) för första gången på också länge, och ironiskt nog så var jag
inte sugen på NÅNTING! Uh, vad dåligt det kändes. Det kanske inte är så bra att bara äta en gång om dygnet..
Köpte en låda med 12 portionspåsar kattmat som Bella BELLSKAR. Och jag var typ bara sugen på Cola. Så jag
köpte, för första gången i ÅR tror jag, riktig Cola! Wooooh! Två jävla liter. Shit pommes. Och sen så övertalade
jag mig själv att jag var sugen på sallad och köpte lite grönsaker och kräftstjärtar, och gjorde en sallad med lite
mozzarella och majjo till. Yum yum. Men fortfarande dålig på att äta, har typ ätit pyttelite.. (har lite kvar på
tallriken som står där borta på vardagsrumsbordet och undrar vart jag tagit vägen)



Bella blev överförtjust i sin mat och spann och jamade som en kåt liten kattunge, och nu är jag bästa mamman! ♥
"Show me looove!", sa jag, och hon slickade mig på hakan. Nomnom. Och fan, jag slog till och köpte ny solkräm
på ÖB imorse, för 29 spänn, eftersom min tar slut närsomhelst. SPF 6 istället för 20 som jag har nu. Alltså det
känns som jag shoppat så jävla mycket idag, värsta Hey big spender! Men hela dan, med både mat, solkräm,
smink, kattmat, Cola, glass, tröja and everything (och ett lyxkuvert till Majas kort) har nog "bara" gått på ca 500:-.
Och det får jag väl ändå tycka är "inte så farligt".. Fast nu fick jag skitmycket ångest. 500 spänn! Det är ju hur
mycket som helst, om man jämför med hur jag BRUKAR ha det!! Shit! Shit igen! Aaaahh.

Undrar hur det är att vara en "vanlig" människa med en lagom inkomst. Hmmm.
Jag har nog övertrasserat mitt ångestkonto som fan.





Oj vilket långt inlägg. Hur fan ska folk orka läsa det? Äh, folk har nog bättre saker för sig i det här vädret än
att sitta här och läsa Kårtnyblågg ändå. Lixåm. Kanske borde äta färdigt min mat? Den slipper ju micras iaf.. ^^

Lalala.. åh vilken partymusik! Nån som vill gå ut och dansa? Inte? Nähä, då fortsätter jag snurra runt och sjunga
för mig själv (och alla grannar) i mitt vardagsrum/kök då! : D Och NEJ jag vill inte gå på krogen och betala en
massa pengar, jag är fortfarande snål och går gärna in gratis innan 22 - när kan ni, vänner?!
 
 


Postat av: Storasyster Annie

Högre inkomst betyder oftast högre utgifter också, så då har man ändå aldrig några pengar över. Inte vi iaf, så då får man sälja nåt för att få det att gå runt hela månaden. Det brukar lösa sig, på nåt konstigt sätt. Puss & kram!

2010-07-09 @ 21:18:45
Postat av: Ida

Mjo, man anpassar sig nog rätt snabbt.. men jag vet folk som shoppar - enligt mig - HELA tiden, som om de har löning jämt! Haha! En sån skulle jag vilja vara.... ^^ Ses vi imorgon?

2010-07-09 @ 21:21:47
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: S.

Du förtjänar att njuta lite! :)

2010-07-09 @ 21:44:55
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Lajl

Håller med Annie.. så är de, man spenderar lixom de man har. Håller även med S. njut medans du kan gumman. Jag shoppa oxå lite idag.. men känner ångest varje gång.. måste ju spara. Jag har ju inte ens ettt eget hem för tillfället. Hahha. Puss ida o njut medans du kan.. o snygg är du ju som vanligt i allt du provar!

2010-07-09 @ 22:24:58
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Jag orkade läsa hela, fast jag blev hungrig (eller sugen) så jag gjorde smörgås ungefär där Bella blev överförtjust av sin mat. Jag köpte förresten också två lite coola i dag och en stor pizza... känner av colan att jag nog inte kommer att sova som folk...



Pengar.. tror det ger en liten "må bra kick" att bränna lite pengar ibland. Särskilt om man inte kunnat göra det på en stund. Fast egentligen kan man nog få samma kick av choklad, eller att köra fort som f-n med bilen...



Det där med mängden pengar man tjänar är lite si och så. När man tjänar mycket så spenderar man mycket så det blir inte så mycket över. För tre år sedan hade jag ungefär 26 000 kr efter skatt i månaden och det blev inte något över då heller. Men visst kände man sig mindre begränsad....



Nä, nu blev det en låång kommentar. Hoppas du inte somnade av den...

2010-07-09 @ 22:37:56
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: linna

ja tycker du är värd shopping efter massa jobbigt ju! man mååste få unna sig ibland. och du är ju riktigt bra på att fynda! :) kraaaam!

2010-07-09 @ 22:59:34
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: linna

ja tycker du är värd shopping efter massa jobbigt ju! man mååste få unna sig ibland. och du är ju riktigt bra på att fynda! :) kraaaam!

2010-07-09 @ 23:00:19
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

Bara jag

Skulle bara kika in hos dig en stund

Ha en fin helg

2010-07-09 @ 23:23:10
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Visst är det fint väder, men det börjar bli sent för att vara ute och njuta av det. Lärare brukar väl tjäna ganska bra? Tycker dom kunde gett dig åtminstone 5000 kr till i månaden. Det är länge sedan jag jobbade också.. december 2007. Till en viss del frivilligt, kände att jag behövde vila en stund :) Fast nu funderar jag på att börja jobba lite igen, fast jag ska nog fortsätta att plugga också.



Det finns förresten en nackdel med hög lön. Det är att man blir att känna sig beroende av den. Sen matchar inte trygghetssystemet riktigt så fallet blir ganska stort om man mister jobbet som man blivit beroende av. Jag gick ju från 26 000 till ca 9000 kr i månaden när jag gick över till a-kassa. Det är inga 80% när man tjänat för bra.

2010-07-09 @ 23:29:29
URL: http://bloggliv.ws

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0