Bye bye njuren?

"Du har plats etthundratjugotre i kön!" - Gissa var, lixom... hmpff...

Idag har jag nog upplevt en av de värsta smärtorna någonsin i mitt liv. Jag vaknade runt kl 10 med rejäl
ryggsmärta - och till detta hör även att jag är ryggopererad sedan drygt 11 år tillbaka so I've had my share 
of pain lixom, klagar inte över det speciellt mycket.. men idag.. det gjorde så fruktansvärt ont på högersidan,
och det värkte ända fram på magen. Märkte att jag hade problem med att kissa och kunde inte somna om
sedan. Åhnej, tänkte jag. Nu ger min njure upp.

Och sen följde ett par timmars iiintensiv värk, med diverse painkillers, och samtal med sjukvårdsupplysning (?),
allt de sa var att jag borde dricka en massa vatten, äta smärtstillande och VILA ett par dar. Ett par dar? Jag ska
stå på scenen ikväll!!! Och jag hade så ont så jag inte ens kunde andas, och var så nära på att kräkas hela tiden!
Vadå vila? Jag kan inte ens ligga ner?! Jag tog ett sjukt varmt bad men även om det gjorde smärtan lite mildare
så var den ändå outhärdlig... fy faaan... jag kunde inte göra nånting! Bara flämtade.

Pratade med Hanna och hon kom över med Ipren och sällskap, och värmde min vetekudde och bara satt här en 
stund. Efter att ha försökt kissa typ hundra gånger (några droppar i taget, typ) och alla värktabletter senare,
så började smärtan avta lite. Fy fan vilken underbar känsla. Jag hade lixom sett framför mig hur jag inte kunde
var med på showen längre. Hemska hemska tanke. Hemska hemska (stackars) njure. 

Hanna tyckte jag skulle ligga kvar i sängen, men nej inte jag inte, så jag följde med ut och vi åt på Max för mina
rabattkuponger, passade på att sitta ute lite även fast det blåste lite ibland. Rätt mycket. Parasollen flög ut på 
parkeringen! Hahaha! Hanna gick in och sa till personalen, som hämtade tillbaka ett av två parasoll. Hmm.



Sen gick vi till SkoKanonen där jag skulle köpa ett par skor åt Jenny men de fanns inte.. sen vidare till Ica där
Hanna köpte tranbärsjuice åt mig - ifall det nu skulle vara någon form av urinvägsinfektion jag fått, som typ satt
sig på njurarna.. I still don't know. Har druckit, tagit fler tabletter, och om två timmar är det dags att dra sig
neråt scenområdet... nej nej, ingen stress, kroppen.. you can do this! Får nog ta det lugnt på scenen, dock...

Min lilla kropp, har du varit med om tillräckligt nu?
Får jag sådär ont igen, som imorse, då vet jag inte vad jag gör.....
   

(obs: FRI entré hela torsdagen... ^^)


  
Ja just det, och Försäkringskassan hälsar att jag kanske har mina pengar i början på NÄSTA VECKA!
Trevligt, tror ni de vill ringa runt till alla ställen jag har räkningar hos, och berätta det?!
 

Postat av: Patrik

Det där låter som att det kan vara njursten. Det gör ont som f-n och känns som ryggont gånger tusen. Har haft det några gånger och med lite tur kommer stenen ut av sig själv, med lite otur behöver den hjälp ut.

2010-06-30 @ 16:15:48
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: carro

men shit vad jobbigt med njuren :(

2010-07-01 @ 00:17:24
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Caroline

Om det är en urinvägsinfektion som gått upp i njurarna så ska du söka vård NU. Det kan vara farligt och leda till sterilitet. Krya på dig!

2010-07-01 @ 00:25:23
URL: http://carro.blogg.se/
Postat av: Elin

Ida, har du fått tid hos doktor?? Måste kolla upp vad det kan vara OM det är njuren! Tror tammetusan jag ska ta och komma ner ikväll och se på Er! Va rädd om dej! Kram BullHulda

2010-07-01 @ 11:18:30
Postat av: linna

vad läskigt det lät vännen! Hoppas det inte var nåt återkommande. kroppen har ju sina tendenser att göra sånt man ibte fattar. jag har tex drömt om mitt ex 300 ggr den sista tiden. why o why??? :P

2010-07-01 @ 12:57:07
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: eve

Njurbäckeninflammation minsann! Får du ont igen..eller har fu fortfarande ont så måste du läggas in! You HAVE to!

2010-07-02 @ 00:09:03
URL: http://eveseden.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0