Ett stort tält!

Men kul för er att läsa min blogg idag då. Jag ber om ursäkt för allt oggande.
Det är nog inte slut än, men jag ber om ursäkt iallafall. Kom nyss upp från tvättstugan,
där jag precis fått omorganisera allt i torkskåpet, och ta ut allt som var åt det torra hållet,
och även sånt som var halvtorrt, för att göra plats åt en massa handdukar och sånt.
Mitt stora lakan hänger nu på en av garderobsdörrarna i sovrummet och jag ska försöka göra
plats på torkställningen för allt annat som fick följa med upp, lite tröjor och sånt...

Kan det inte hända NÅGOT positivt idag som jag kan skriva om?
Det är mörkt ute och jag är hungrig så jag MÅSTE gå och handla.
Har INGET hemma. Jo, typ en påse frysta ärtor/majs/paprika och ett par fiskpinnar.
Och två tomater och två lökar. Vilken gourmetmiddag va? Kurr kurr i magen.
Och inte finns det något överflöd av pengar i plånboken heller. Suck.

Fick ett infall inatt och ville byta gardiner på balkongen. Nästan så jag var på väg att göra
det mitt i natten. Nu sitter det en massa tunna blanka (you know) gardiner uppe i rött,
ceriserosa och lila, men jag blev sugen på att sätta upp de som sitter i sovrummet. Där ute.
För om de sitter där ute och täcker alla fönster så borde ju inte solen hitta in till min säng
på morgnarna, och det lär ju se ut som om mitt sovrum är JÄTTESTORT! Alltså det är det ju
redan, men det blir ääääännu större.. Och jag kanske skulle få lite lust att STÄDA där ute också.
(och ja, den är alltså fortfarande inglasad, och stor som fan!)



Så jag gick ut på balkongen för att ta mig en titt och lixom låta visionerna flöda, och då hittade
jag samtidigt den där prylen jag köpte på Ikea för typ ett år sen - ett såntdär runt "tält" i vitt genomskinligt
(lite myggnätsaktigt) tyg som man kan hänga upp i taket / en trädgren eller liknande. Har inte packat
upp det ännu eftersom jag inte vetat var jag ska ha det. Men nu fick jag en sån himla lust att bara
bygga ihop det och se hur det såg ut. Hur stort det var. Oh MAN var det stort eller?!
Har nu en potentiell sänghimmel / balkong-beduintält som brer ut sig över hela sovrummet! Coolt!
Vad ska jag göra med det nuuuu? Funderar på att plocka ner tak(ris-)lampan i sovrummet och hänga
upp det där, mitt i mitten, och sen lampan inuti, och sen min säng i mitten. Ba-boom lixom!

Men jag vet inte.




Ja det var inte lätt det där, ska jag tala om. Tänk världens längsta tältpinne!!
Som man lixom ska få att hålla ihop samtidigt som man böjer den till bristningsgränsen
och trär den genom en tunn tunn tygkanal som bara skrynklar ihop sig hela tiden.
Värsta utmaningen. Men nu är det klart för upphängning. I still don't know where.
 


Postat av: Carro

awh, ibland har man very bad days ... coolt med.. tältet? :P hoppas du finner nått place att hänga upp de på :) puss/kram

2010-03-24 @ 18:50:51
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0