Telefonkö AB

Började diska och hann en bit, men inte jättelångt, utan blev avbruten av ett samtal från min
handläggare på AF. Hon ville boka om vårt möte till nästa tisdag istället för nu på torsdag.
Fine by me! Jag gick in på mitt konto och kollade om jag fått pengar från FK men det har jag inte!
Va fan, de skulle kommit i fredags!! Jag visste att det skulle bli strul! De sa att det inte skulle bli det,
but I knew it, I knew it, I knew it!! Räkningarna skulle vara betalda nångång i mitten av förra veckan
men jag kan ju inte göra något. Har minus 68 öre på kontot. Tjoho.

"Du har plats 47 i kön."

Faaaaaan... räcker det inte med stress nu?
Och om jag skulle råka få ut de här pengarna snart, vad får jag då?
Har räkningar på 8241 kronor och jag kan ge mig fan på att det inte ens täcker dem.
Negativ? Jag? Vadå, det är ju såhär det är varje månad.. I would call myself erfaren.
 

Update (efter att nästan ha somnat i den jävla telefonkön):
IMORGON, sa hon. IMORGON kommer pengarna.
Och inte direkt till kontot som jag skickat brev om, utan på avi -
så jag blir tvungen att betala 50 spänn extra för att få in dem på kontot. SUCK.

Jag vågade inte fråga om summan. Tänkte att då kanske jag får veta att det är
alldeles för lite och må dåligt resten av dan, ända tills de kommer imorgon.
Om jag får dåligt besked imorgon så har jag iaf inte våndats en extra dag..
Men om det nu är tillräckligt... så går jag och våndas en dag i onödan.. varför
tänkte jag inte så? Näää, för jag är ju just det, neeeegativ. Usch, tänk om man bara visste.
Om man VISSTE vad man fick i ersättning - ja som en LÖN som normala människor -
så slapp man gå och oroa sig hela jävla månaden, varje dag!!! Jag vill ha ett jobb!! Uäh!
 
 

Postat av: S.

Haha :P du har inte funderat på att ta ut nån piercing?

2010-03-02 @ 17:14:24
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: mia

söta fina du! vi kan våndas över fika/lunch imorn! vilket de nu blir, NÄR de nu blir VART de nu blir.. de lööööööser sig! ^^ PUSS på dig!

2010-03-02 @ 21:41:56
URL: http://justmia.blogg.se/
Postat av: Linn

Lös in utbetalningskortet på ICA istället för på Nordea. Det kostar 25:- där tror jag.

2010-03-02 @ 21:44:06
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Grattis till vinsten i FK:s lotteri. Hoppas du får så det räcker till allt. Trist när det fattas till mat och sånt när man betalat de viktigaste räkningarna.



2010-03-02 @ 22:07:47
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Ida

Linn - men Ica sätter inte in det på mitt konto..

2010-03-02 @ 22:34:08
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Linna

men ååå va stöööranade!! räckte det sen?

jag säger så här: vi ska lida för att pengarna kommer sent men OM vi missar fakturor på grund av DEM vem ska egenrliugen ha påminnelsen o inkasso skiten???

2010-03-03 @ 08:48:43
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: S.

Jag önskar önskar önskar att jag kunde få dig att må bra!

2010-03-03 @ 10:20:05
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Jennie

Om du har ett bankid kan du se på fk:s hemsidan när dina utbetalningar kommer, samt hur mycket de är på.

Fungerar iallafall när man har barn och behöver kolla utbetalning för vab.

2010-03-03 @ 15:14:22

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0