Falla fritt

Hittade den här fina texten i en blogg (som jag också hittade) och den visar sig vara skriven av Melissa Horn.
Jag letade upp låten för att se ifall den är lika vacker som orden... Och ja, ni får väl avgöra själva: ♥

Vad vill du säga när allting är sagt
vad vill du känna när någon tagit din makt
du vill att jag ska sjunga
men bara om sånt som hör till sitt
men ska jag sjunga
då ska det finnas tid att sjunga fritt

Vem vill du spela när du lagt alla kort
hur vill du leva när tiden går för fort
du vill att jag ska känna
för något som aldrig känts som mitt
men ska jag känna
då ska det finnas tid att känna fritt

Hur ska du veta om ingen lärt dig hur
hur ska du våga chansa
du som aldrig haft nån tur
du vill att jag ska älska
med nån som bara älskar sitt
men ska jag älska
då ska det finnas tid att älska fritt

Vad ska jag skriva för att du ska bli berörd
hur högt ska jag skrika
varje gång jag vill bli hörd
du vill att jag ska falla
mot något som du har gjort till ditt
men ska jag falla
då ska det finnas tid att falla fritt

Postat av: M



Hej!



Tittar förbi... Fin text, du har hittat; och likväl en fin och välskriven blogg, som du har. :)



Ha det bra!

2010-05-09 @ 23:00:08
URL: http://orkan78.spaces.live.com/
Postat av: Veronica

Precis den texten föll jag också för.

Jag är svag för starka texter som säger något om det jag känner.



Tack för din kommentar i min blogg, I love comments :)



Jag vet vad du menar om det där med ordet "sjukdom".

Det är ju jag...fast samtidigt så är jag inte min sjukdom och vägrar låta den vara mig.

Den finns där, på gott och ont.

Och den har format mig till vad jag är idag.

Man får plocka "godbitarna" ur den.



Jag gick på litium ett tag men det funkade inte för mig.

Min njurar var "för friska" och bröt ner medicinen med rasande fart så när jag slutade med dem var jag uppe i åtta tabletter vilket inte var hållbart.



Nu har jag Lamotrigin, kombinerat med voxra vilket fungerar bra.

Men jag är slarvig ibland.

Jag har fortfarande svårt att ta in att jag måste ta dessa förbannade tabletter i resten av mitt liv.



Funderar du på att byta?



Ha en skön dag.

Postat av: Maria

Heej! Gillar du "Falla Fritt" så kan jag tipsa om videon som hade premiär i fredags :) http://www.youtube.com/watch?v=q1Qqgzq-uNM&feature=player_embedded Kolla in...

Mvh/

Maria

2010-05-10 @ 14:48:05

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0