Giggety giggety

Nyss hemkommen från styrelsemöte, vi var två man kort men hade en trevlig kväll ändå!
Jag fick med mig doggybagfika hem; bullar & sockerkaka & vindruvor.. tur man har feeders. Hahaha!
Borde gå och handla men vill inte stressa innan Maxi stänger vid 22, så jag kanske ska vänta till imorgon.
Har exakt en hundring på kontot och måste köpa toapapper, torrfoder, duschcreme (och typ dit räckte
pengarna, KNAPPT),
tandborste, pålägg, MAT och en massa annat. Suck.

En annan suck är att "den där spelningen den 16:e juni" inte blir av.
Och det skulle tydligen vara en STOR tillställning, typ bröllopsmässa, inför det kungliga bröllopet,
med en massa utställare, på Annexet i Stockholm. Fan fan fan fan fan. Vad bitter jag är just nu.
Och ledsen. Det ANDRA stora giget jag blir av med den här våren!! Måååhh.. : (
Visst, jag är fortfarande lika glad och känner stor ära att ens ha blivit tillfrågad,
men det skulle ju sitta ganska fint med själva giget i bagaget också, typ.. Buähähä..
Imorgon börjar vi dock repa ROCK igen inför sommarens utomhusgig, och det ser jag verkligen
fram emot! Kommer vara sååå taggad imorgon, yup yup! Och alla andra torsdagar framöver.

/ tisdagar
/ söndagar


Postat av: Lina

Hej!



Har läst din blogg till och från bara så jag har säkert missat något.. jobbigt att ha problem med pengarna hela tiden!



Är du sjukskriven eller arbetslös? Vad söker du för jobb om du är arbetslös? Borde väl finnas NÅT att få? :-O McDonalds?

2010-05-05 @ 21:43:55
Postat av: Ida

Både sjukskriven och arbetslös.. 50-50. Men utförsäkrad sen årsskiftet så får ingen sjukpenning längre. McDonald's är väl inte lättare att få jobb på än nåt annat? Sökte nyligen till Max som snart öppnar 100 meter från mitt hus men fick INTE jobba där.. hahaha..

2010-05-05 @ 22:01:20
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Mia

OO, jag är också taggad. Taggtaggtagg!



Och nu är jag phett sugen på sockerkaka också. Jag har ju slutat med onödigt socker i mitt liv, för att bli kvitt mitt sockerberoende. OHMY, jag vill ha socker hela tiden. Jag har en fuskdag i veckan. Jag längtar tills det är dags för den.



Ses imorgon! <3

2010-05-05 @ 22:06:01
URL: http://miaskriver.blogg.se/
Postat av: Lina

Jobbigt... men det är bara att söka, söka, söka och söka. Allt som finns.

2010-05-05 @ 23:19:43
Postat av: Ida

Jo fast det kan ju vara skönt att veta var man ska få halva sin inkomst ifrån.. också.. FK är ju inte direkt snabba med sina beslut, sökte Aktivitetsersättning därifrån i början av OKTOBER. Yey. Och sen finns det inte så mycket jobb som man skulle önska. Och definitivt inte för en outbildad jävel utan körkort som inte kan ta vilka jobb som helst. Tyvärr.

2010-05-05 @ 23:32:03
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilka jobb kan du inte ta då menar du? :-S

2010-05-06 @ 00:09:53
Postat av: Ida

Ja bland annat allt som jag inte är kvalificerad för (typ det mesta i världen), och en massa annat av en massa anledningar som jag kanske inte skriver här...

2010-05-06 @ 00:15:57
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Lina

Ok. Ursäkta frågan. Tänkte bara att du verkar gnälla mer än du agerar. Jag menar inget illa med det, har själv varit i ekonomisk knipa, därför vet jag också att hur jobbigt det än är så MÅSTE man försöka komma ur det. Det blir inte lättare om man väntar. Ibland kan man söka jobb man egentligen inte är kvalificerad för, man kan ha tur!

2010-05-06 @ 00:18:49

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0