Kanske lurar man någon.

Nej jag vill nog inte prata. Har inget att prata om.
Inga roliga inlägg idag.

Jag som ville citera några korta stycken ur Ketchupmammans blogg
som jag typ sträckläst sen igår. Ja förutom när jag var tvungen att gå
och lägga mig igen och sova ända tills en kvart innan det blev kolsvart ute.
Men igår, och idag. Mycket läsande. Lite rädda-dagen-moment.

En annan befinner sig i typ Tyskland och spelar in musikvideo till en låt
som ironiskt nog passar skitutmärkt en dag som denna.
Days of rain - och pain - och utan brain - och allt vad det nu är.



Jag har inte ätit sen den där frukostmackan vid 9:30.
Ingen hunger och ingen lust. I don't caaaare.

Imorgon börjar jag jobba, fast praktisera, med 2000 kronor MINDRE i månaden
än jag haft hittills. Jättekonstigt, eftersom jag inte direkt hade 2000 kronor för
MYCKET förut. Det ska bli väldigt spännande att se hur jag orkar stå upp i fem
timmar om dagen utan att äta och utan att kunna betala räkningarna. Inte för att
det sistnämnda hade mättat mig på nåt sätt, men rent psykiskt känns livet lättare då.

Fast egentligen vill jag inte börja alls imorgon, inte börja praktisera, inte börja jobba,
inte träffa folk, inte gå upp ur sängen, kanske inte ens vakna överhuvudtaget, men
heller inte ligga kvar och drömma skitdumma drömmar, och speciellt inte vakna och
väldigt väldigt väldigt sällan få chans att prata med dig, och ha såhär ont i magen, och
undra om jag är dum i huvudet, eller om du är, eller om allt bara är på låtsas, eller om
jag orkar gå igenom det här en gång till, och om jag orkar gå igenom ekonomikris en
gång till, om jag orkar repa, om jag orkar sjunga, om jag orkar andas. Lite så.


____________________

SÅ FÖR ATT BRUTALT BYTA ÄMNE kommer här några sköna stycken ur Ketchupmammans blogg

♥ Klart män tuggar för ljudligt. Speciellt när man är gravid. Det har inget med kvinnors hormoner
att göra, utan det är bara mäns sätt att säga "jaha, du kanske har en bebis i magen, men jag har
något jättestort och segt i munnen".


♥ Varje artist tycks ha minst en beundrare i publiken. En beundrare med en skylt med artistnamnet.
Vissa har så många beundrare att de kan unna sig att dela upp skylten så att varje beundrare håller
en bokstav i artistens namn. Thorleifs hade till exempel många beundrare.
Vilken tur att killen som höll bokstaven T inte var sjuk.


♥ Jag skulle aldrig kunnat bli läkare. Jag skulle rusa in på avdelningen, snubbla på patientens make,
tappa journalen på golvet och strypa mig själv med stetoskopet. Sedan skulle jag söva patienten
genom att prata om mig själv väldigt länge, och därefter skulle jag operera bort fel njure och försöka
limma fast den igen med lite smör. Har man två njurar förresten?


♥ När man hör orden "barnfamilj och "fredagsmys" så föreställer man sig en lugn kväll med film, lite tacos,
och lite chips. Man föreställer sig inte att någon kräks på bordet, och att någon annan får fetaost i snippan.
Men om man hade föreställt sig det, så hade man inte blivit besviken.


♥ Jag läste att det är viktigt att tänka hälsosamt. Man mår tydligen bättre då.
Så igår när jag åt för mycket och fick ont i magen, så tänkte jag att det onda berodde på att jag gjort
för många sit ups. Det kändes genast mycket bättre.

______________________


Postat av: S.

hahaha!

2010-11-15 @ 18:46:14
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Ida

Skulle praktiken leda till jobb senare? Minns inte vad du skrivit.. =/ Då får du väl mer pengar?

Det kanske är just det du behöver just nu; försöka tänka på något annat, jobba OCH träffa människor!

Håller man sig undan för länge blir det värre och värre, jag själv lider av panikångest till och från. Stressar upp mig själv helt i onödan.



Nu vet ju inte jag om det är just pga jobbet som du inte vill dit..men jag skickar massa pepp till dig!!

2010-11-15 @ 18:48:58
URL: http://asfaltblomma.blogg.se/
Postat av: Josefine

åh underbara citat!

'fortsätter läsa för fjortonde timman i sträck eller så'

2010-11-15 @ 18:54:33
URL: http://lightzonemusic.wordpress.com
Postat av: johanna

Men gumman då! <3

stor jättekram!

2010-11-15 @ 22:03:08
URL: http://tigermysig.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du är en lifesaver för det var vad som gjorde min dag igår - att läsa en mamma i Ketchupmammans blogg - jag älskar hennes humor! Jag önskar dig all lycka idag då praktiken börjar!

2010-11-16 @ 09:42:28
URL: http://personligutveckling.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0