Under pressure! *dumdumdumdididumdum*

Hos sköterskan på Psyk imorse fick jag veta att jag har högt blodtryck och hon satte ut alla mina mediciner.
Jahapp. Nytt möte med doktorn den 4/11. Det kostar 230 spänn. Tar man det på faktura blir det 300.
That's like two ways of sucking! Mitt höga blodtryck (som jag för övrigt blir lite nojjig över...) kan vara orsaken
till att jag haft ont i huvudet lite för ofta på sistone.. Uäh. Så nu får jag inte käka varesig Concerta eller Lithium
förrän jag träffat doktor Tommy. *suck* Varför inte bara funka?

Efter besöket där, så träffade jag Hanna & Leo & Viggo, och så gick vi ner på stan. Skulle hämta ut mina brillor
som jag beställt, och det var ju en mardröm. Så jävla snurrig blev jag av dem. Kul! Really!
"Det ska vara så", "Det går över", "Du vänjer dig" - men huuur? Man vill ju inte ens ha dem på sig.
(Jag fick glasögon i fyran men har nu haft linser i 14 år)
De är jättefina och jag ser bra med dem, precis där jag fokuserar. Men runtomkring är det Lustiga Huset!
Och jag som redan nu har lite problem med synen, med blinda fläckar och snurr och hej och hå. Det kändes
skitjobbigt och jag började GRINA framför syrran som jobbar där, eftersom det kändes fel fel fel och för att jag
säkert kommer bli blind anyhow. Hej, bryt-ihop-Ida. Suuuck igen. Högt blodtryck, ingen syn, tokiga glasögon.
Kan ju lika gärna flytta in på ett demensboende på en gång typ.

Anyhow. Fick med brillor hem, ska försöka vänja mig om det går. Hemma i lugn och ro, utan att ha i linserna
först, imorgon bitti. Huvudvärk, huvudvärk, huvudvärk. Jag mår illa.

Sen fika/lunch med Hannafamiljen plus Mia! Lovely. Fast jag varken åt eller fikade.
Sen HM, spana in jackan. Som givetvis var slut i min storlek. Provade en större, plus en helt annan modell.
Blev jättevelig. Köpte ingen jacka alls. Rabatten går ut i övermorgon. Oh joy. Kommer inte bli nån jacka.

Hannas barn är VILDA.

Fick skjuts hem av dem, när pappa Daniel kom från jobbet. Lovely. Om typ en timme och en kvart kommer Elin
och hämtar mig, för lite rep och klädsnack och grejer. Inför bl.a onsdag. Och typ lördag. Ska ta med maskerad-
kostymen också så hon får se!! Yaaay! Men ändå: huvudvärk, huvudvärk, huvudvärk. Dunk dunk dunk.
Ska fan LÄGGA MIG NER EN STUND så jag inte bara trillar ihop och dör. Mitt höga blodtryck och jag.

Typ.
 


Postat av: Carro

Oh .. de där låter himla jobbigt... :( Hoppas du vänjer dig vid brillorna, men de gör du nog <3

2010-10-25 @ 17:26:12
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Ida

Sv: Tack så mycket!



Jag har oxå svårt för att göra mig av med saker..men man får tänka på pengarna :) Det blir jättebra om du låter nån av systrarna hjälper dig med det så det blir gjort oxå.. haha



PS. Läste ett inlägg om att bli missförstådd osv. som du skrivit. Mitt ex var precis likadan. Vad jag än sa så var han ändå innan inställd på att jag var ju bara dum i huvudet och han ville inte alls lyssna på vad jag hade att säga. Ringde jag honom så tyckte han att jag stalkade eller så tryckte han bara av samtalet.

Om vi nångång sågs så blev det alltid "JAG HAR INTE TIIIID" när jag kom in på "svåra" saker att prata om.

Grejen var att det inte blev ett ordentligt avslut på förhållandet, jag flyttade till en andrahands lägenhet i tron om att det var en paus i förhållandet men det visades ju sen att han träffat en ny.. Det tog lång tid innan jag ens fick hämta resten av mina saker =/



Menmen, nu är det över 2 år sen, jag var riktigt trasig då det var min första sambo men har nu funnit en kille man verkligen kan lita på :)

Jag kunde gå vidare genom att aldrig höra av mig och slippa se honom, jag insåg ju tillslut att han bara var ett egoistiskt svin!



Så..nu har du fått läsa en litet memoar om mitt liv hahaha

2010-10-25 @ 17:38:12
URL: http://asfaltblomma.blogg.se/
Postat av: Katarina

Om du mumsar ppiller så kan de vara boven i dramat gällande blodtrycket. Jag fick högt blodtryck av ppiller som helt försvann när jag bytte till minipiller.

2010-10-25 @ 18:14:48
Postat av: Frida

Får man vara nyfiken och fråga vad du hade för blodtryck? Lider nämligen av alldeles för högt själv och ständig huvudvärk :(

2010-10-25 @ 18:41:08
Postat av: johanna

låter ju inte alls som någon vidare rolig dag :(

hoppas du vänjer dig vid glasögonen snart och slipper huvudvärken!

kram

2010-10-25 @ 18:56:56
URL: http://tigermysig.blogg.se/
Postat av: Lajl

åååh men ida.. stackare. ´hördes konstigt att man är tvungen att vänja sej, men så är de väl.. så sa dem väl fösta gången man fick glasögon.. att man kunne ha dem lite då o då för att vänja sej o jag har för mej att jag oxå kände mej yr.. men hmm.. när du lixom redan haft linser i 14 år borde de väl inte vara så stor förändring? jag menar då har du ju haft din styrka.



fast har du inte alls haft glasögon? inte på morgonen o inte på kvällen? tar du av o på linserna vid sängen? eller du kanske inte har så stort synfel? hmm har för mej att vi snackat om de innan?



jaja hoppas allt löser sej gumman med blodtrycket oxå. o som Katarina sa.. kan de ju va p-pillerna om du nu käkar sånna.



KRAMAR



2010-10-25 @ 18:59:06
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är väldigt ovanligt att man har så högt blodtryck att man får ont i huvudet. Så huvudvärken beror nog på något annat... Blodtrycket kan absolut bli för högt av ppiller, som någon skrev tidigare... Undvik också lakrits (fast det kanske du inte äter/gillar ändå :-) ) och försök motionera. Viss kost (grönsaker) anses sänka blodtrycket. Tänkte så du kanske slipper blodtrycksmedicin :-)

2010-10-25 @ 19:57:29
Postat av: Storasyster Annie

Du vet väl att högt blodtryck kan vara delvis ärftligt. Pappas var/är ju högt och mitt är ju jättehögt trots behandling, och jag har ofta så högt bt att jag har grym huvudvärk, svårt att se ordentligt och grymt svullna fötter & ben.



Kram gumman!

2010-10-25 @ 20:14:26
Postat av: Bettina

hahaah. jag läste "det är 300 spänn, that's like two days of sucking" :) hmm. jobbar du med lix?

2010-10-26 @ 00:26:42
URL: http://korrektochperfekt.blogspot.com
Postat av: Elin

Angående det här med glasögonen.. Jag skaffade glasögon i våras efter att ha varit utan i 6 år och jag kände mig precis som du beskrev det! Allt snurrade & kändes jättekonstigt. Men - det gick faktiskt över! Jag har inte använt mina glasögon så mycket heller, använder dem mest när jag är hemma & sådär och det känns inte alls snurrigt som det gjorde när jag hämtade ut dem.

Hoppas det blir samma för dig! :)

2010-10-26 @ 01:09:22
URL: http://milvisdotter.blogg.se/
Postat av: Bettina

hade det varit min blogg hade det stått så, inte för att jag jobbar som hora. bara att jag gillar o låtsas. haha. gonns use that one.

2010-10-26 @ 12:31:58
URL: http://korrektochperfekt.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0