SÅ ARG!! Jävla idioti!!

Har en jävla huvudvärk för att jag är så arg!
Och bara för det så susar & brusar min tinnitus värre än en hel byggarbetsplats.

You wanna know why? Alltså jag vet inte ens om orden räcker till! Och jag får sudda och skriva om eftersom
mina arga fingrar skriver fel hela tiden. Grrrrr!!

Jag skrev om det igår, att jag inte kommer in i min lägenhet med min nyckel längre. "Ring jouren", sa folk,
men jag väntade till imorse då det fanns telefontid och yada yada. Tror nte jouren hade prioriterat mig heller,
eftersom jag då redan var inne i lägenheten. Trapped inside, men vem bryr sig?

Imorse, typ 10/halv elva-snåret ringer jag till ETF och berättar problemet, plus blir utskälld av en otrevlig dam
som påpekade att jag skulle ringa EHB först. Som i sin tur får ringa dem. (?) Nåja. Jag ringer EHB (mitt hyresbolag)
och förklarar att jag har ett akut ärende, att jag måste få detta fixat - med låsolja eller vad fan som helst - innan
jag går ner på stan klockan 12:20. Damen jag pratar med då påstår att hon inte VET om de har tid. "Men det är 
akut",
säger jag, "jag måste kunna komma in igen när jag kommer hem!"  Hon fortsätter att berätta att hon inte
vet om de har tid, och att hon ska ringa mig. "AKUT!", säger jag, och börjar undra vad som ÄR akut egentligen.
Ja enligt dem alltså. En brand? Ja jag ska se om brandkåren har TID först. Nähä, nej det hade de inte. Ditt hus får
brinna ner, sorry lorry.

Klockan går och blir 12:20 och jag måste gå ner på stan, till mitt möte. Eller kanske skulle jag stannat hemma och
förlorat min a-kassa bara för att de inte prioriterade mitt akuta lås-ärende? Eller skulle jag lämnat dörren olåst?
Dagen går, ingen ringer. Sen blir klockan över 16 och jag är på väg hemåt. "Undrar om någon varit där", frågar
jag mig själv och måste nu ringa Bevakningstjänst eftersom EHB bara tar emot felanmälan till klockan 11:30.
(Efter halv tolv får nämligen inget gå sönder) Pratar med en tjej som säger att hon ska ringa mig senare.
Vadå senare? Jag förklarar att jag är hemma om en minut och vill gärna komma in. Upprepar flera gånger att
det är AKUT. Hon säger att hon ska fråga någon nånting (bla bla bla) och ringa upp. Fine. Jag står i trapphuset
med min matkasse, och det går inte att låsa upp. Så nej, ingen har varit här.

Det tar TJUGOFEM minuter innan jag på nytt ringer Bevakniungstjänst och undrar var fan de tog vägen!?
Jaha oj, säger näste man jag pratar med, ska be dem kontakta dig på en gång! (suuuuuuuck, jag bor i trappen
så länge då?)
Det tar några sekunder och sen ringer en karl. Han undrar varför jag inte har hört av mig till EHB.
"MEN DET HAR JAG JU!", säger jag och är så sjukt irriterad. "Ringde dem för typ 6 timmar sedan men ingen jävel
GÖR NÅNTING!!"
Han förstår inte varför jag inte fått någon hjälp och undrar om jag kommit in i lägenheten. Och ja,
det har jag. Med extranyckel. Men inte med den andra nyckeln. Men det vet ju inte EHB. Och karl'n jag pratar med
berättar att så länge det finns EN nyckel som fungerar någorlunda (att först vrida i tio minuter är alltså helt okej)
så kommer de inte ut med någon som hjälper en. Great. Jag frågade honom om han tyckte att jag skulle bo i
trapphuset tills EHB öppnar imorgon, och hur fan det INTE kan vara akut att inte komma in i sin lägenhet?
Tänk om inte Herman kommit med extranyckel? Tänk om jag haft barn där, eller typ en hund som behövde rastas? 
Han berättade att de inte ens har huvudnyckel till alla lås. Så i praktiken skulle jag alltså kunna stå här tills imorrn
när EHB öppnar, utan att komma in i min egen lägenhet. Med min nyckel. Tänka sig, bara telefontid mellan 7:30 
och 11:30 - men tänk för att jag bor här DYGNET RUNT! Och jag vill gärna kunna KOMMA IN!! Jävla idioter.

Fan vad arg jag blir. Och det värsta är ju att EHB inte ens gjort någon anmälan till ETF, som han kunde se, och
därav har hon STRUNTAT (?) i att jag inte kan komma in!! Så efter mötet på stan, har jag inte kunnat komma in.
Egentligen. För det vet inte hon. Och jag är så jävla arg! Imorgon måste jag ringa dit och skälla och dessutom
ska jag gå NER dit och be om nya nycklar!!! Eller ett nytt lås, eller varför inte allt på en gång!? Och sen ska jag
fråga dem hur FAN det inte kan vara AKUT att man inte kommer in i sitt eget hem?!! Vad prioriteras högre?!
AAAARRRRGHHHHHH vad förbannad jag är. Tack för att jag fått jaga låsgubbar när ni borde gjort det, tack för att
ni sket i att jag ringde imorse, tack för att jag får bo i trapphuset till imorgon. I praktiken. Tack.

Hur ska jag förresten kunna gå härifrån ner till er, imorgon, när jag inte vet om jag kommer in igen?
Och hur mycket hjälper jouren? Jag vill ju inte bara bli EVENTUELLT insläppt (om de har huvudnyckel, det var
ju tydligen inte säkert
), jag vill kunna gå hemifrån och kunna komma hem igen. Utan att lämna dörren olåst.
 
Så jävla arg. Så JÄVLA arg. You should see the vein in my forehead......  
 

Postat av: Patrik

Du får ta kudden med dig till EHB så kan du sova på deras kontor tills dem släpper in dig.



I övrigt är det trist att ha att göra med sådana där betonghäckar som har telefontider och saknar vilja att hjälpa dem som har rätt till hjälp. Antar att dagen efter telefontiden spenderas till att dricka kaffe och prata skit för deras del...



*Duckar ifall du kastar något på mig *

2010-09-13 @ 17:36:35
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Sarah

Men fyfan vilka idioter! :S Man undrar ju vad dom sysslar med, inte fan är det sitt arbete iaf..

2010-09-13 @ 17:44:04
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Patrik

Sv; Jag var nog ganska trött på eftermiddagen så det var därför det kändes ruggigt tror jag. Slumrade på sängen och gick 4 km och nu är jag inte frusen.



Ja, du borde ha ersättning för sveda och värk och bilresor. Fast jag antar att dem har friskrivit sig från eventuella skadestånd i den mån det är möjligt. Sen har dem ju heller inte lova att dem ska komma och hjälpa till. Hade nog varit annat om de lovat och sen uteblivit, då är jag ganska säker på att du haft rätt till skälig ersättning.

2010-09-13 @ 18:05:55
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Patrik

... alltså jag gick inte 4 km i sömnen :)

2010-09-13 @ 18:07:50
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Sarah

Stackare dig! Ring EP gör feta förstasidan om hur EHB behandlar sina hyresgäster. Då får vi se hur mycket "dom vet" efter det!

2010-09-13 @ 18:25:19
URL: http://sarahsaid.blogg.se/
Postat av: Mia

Alltså dom är ju sämst. I världen.



''Det är en livs levande råtta i tvättstugan som springer runt där och säkert äter upp alla sladdar.''



''Jaha, nä men det är inget som vi skickar ut nån jour på.''



Bra så.

2010-09-13 @ 18:26:38
URL: http://miaskriver.blogg.se/
Postat av: Linna

fasen vilka ruggugglor .. hur fan beter de sig? ja menar det är ju en JOUR - när jag ringer sånna hjälper de inom nån timma eller två iallafall för kan väl föstår att man inte kan med en gång men shit hon verkar ju bara skitit i dig. gah. vill komma över å hjälpa till att skrika på massa lycka till till imorrn. ( tycker du sla säga att du fick sova hos din familj då du inte kom in ...)

2010-09-13 @ 18:31:52
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Mia

Jajaja! Älska insändare! Det gör vi :D

2010-09-13 @ 19:13:03
URL: http://miaskriver.blogg.se/
Postat av: Paulina

Galet.

2010-09-13 @ 21:02:25
URL: http://paulinaklosinska.blogg.se/
Postat av: Carro

men shit! det är ju för jävligt!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-09-13 @ 22:06:00
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Paulina

Hoppas dom kommer och fixar det alltså.

Dom skulle ha fixat våran hall innan vi flytta in.

Men nej den e fortfarande inte om målad :p

ibland undrar man!



Ah den e ny, tack

2010-09-13 @ 22:18:02
URL: http://paulinaklosinska.blogg.se/
Postat av: Eve

Telefontiden är ju jävligt spännande, har ju samma på jobbet. Går nåt sönder måste man snällt vänta tills jouren går på sina pass...klockan 17. Yey! Nackskott till EHB!!

2010-09-13 @ 22:18:52
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Carro

mja.. jag vet inte hur bra dom är egentligen.. fast jag tror att dom skulle va rätt bra för mig... men de e skinnet som är problemet.. och priset.. jag är kluuuuuuuuuuuuven. Vet inte ens vad jag får i lön så.. men eh.. i need wintershoes..anyway. damn it.

2010-09-13 @ 23:24:28
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0