Sömn

                                   

Klockan är 00:05 och imorgon nångång innan lunch kommer Lexi och hämtar teckningen. Jag borde med andra
ord gå och lägga mig men jag vet ju hur det blir. Det kommer ta TIMMAR innan jag somnar. Jag vet det. Det funkar
så. Har inga sömntabletter kvar för jag HANN inte hämta ut dem idag! Tänkte ju hämta dem efter att vi fikat men
vi kom ifrån fiket 18:00 exakt och då stänger Apoteket. Fan! Dumma mig! Så även om jag går och lägger mig nu,
så kommer jag ligga och blunda i flera timmar och kanske kanske kanske lyckas slumra till en pyttekort stund, för
att sedan vakna femhundra gånger under natten och ha svårt att somna om varenda gång. Och man får panik.
Man ligger där och önskar så hårt att få vila, att få sova. Men gråter för att man är för trött. För trött för att somna.
För trött för att vara vaken, för trött för att orka gå upp dagen efter.

"Sömnen kommer som en vän
tur/retur mot tystnaden

Sömnen kommer som en vän
den dömer ingen
glömmer ingen
öppnar bara famnen"

sjunger Jocke Berg. Men vet du Jocke, den glömmer mig alldeles för ofta.
Varför tror ni jag sitter uppe hela nätterna? Jag är rädd för de där vakna nätterna, i sängen. 
 


 

Postat av: Ph

Sov gott! : )

2010-09-17 @ 00:28:34
Postat av: Lexi

Ja, Fredrik och hans syster gick ju vid 8 månaders ålder båda två medan jag väntade ända till 14 månader, så hon valde att köra en mittimellan variant (kanske - hon går ju faktiskt inte än). :)



Kanske har det med att göra att Maja hade många äldre (typ Hugo, Jesper och Leo) som hon kunde titta på och lära sig av. Många säger ju att barn nr 2 i en familj brukar lära sig krypa, sitta och gå osv, än barn nr 1 pga att de lär sig av det äldre barnet.



Eller så beror det helt enkelt på barnet i sig. Roligt är det iallafall - älskar att se hennes framsteg och hur hon liksom kommer på grejer att göra hela tiden. :)

Hon ser alltid så bestämt ut när hon lär sig något nytt, och envis är hon. Ger sig liksom inte förrän hon kan det - och blir fly förbannad när det inte funkar. :)



Nu börjar min tablett verka känner jag.. ska nog försöka krypa ner i sängen och sova lite - så jag är smått utvilad imorgon. Hör väl av mig när jag är på ingång, så du inte blir tagen på sängen.. hehe. :)



Ses imorrn, snygging!

2010-09-17 @ 01:12:00
URL: http://enmammasblogg.se
Postat av: Felizia Höök

skiiitball blogg!



Var gärna med i veckans blogg hos mig om du har tid och lust =)

2010-09-17 @ 08:10:40
URL: http://feliziahooks.blogg.se/
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt..



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-09-17 @ 12:24:28
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Linna

ja kan inte heller sova nu. skriker å gråter då istället. o jag vet att farfar inte vill att jag ska ha det så. men vad hjälper det när han inte är HÄR mer. det gör så ont så jag inte vet vad jag ska ta mig till. blö.

hoppas du får en bra helg ida, det var det jag eg skulle skriva.

2010-09-17 @ 14:24:24
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: emz

Testade Oreo-chokladen idag! Såg den på pressbyrån å kom att tänka på att jag läst om den i din blogg, fyfan vad god den var! tack för tipset!

2010-09-17 @ 16:14:10
Postat av: Eve

Vi är ju tillochmed lika när det gäller sömn! Utan piller så ligger man bara och blundar, sdomnar till några sekunder..och allt det du säger. It sucks!

2010-09-17 @ 19:16:56
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Carro

Ogilla sömnproblem.... i have it to, och inga pills för det. Men, men.. hoppas du fått en bra fredag, saknat ditt bloggande :P - beroende.. haha! krama bella från mig o stitch!

2010-09-17 @ 22:45:59
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Tack, känner mig dock inte mycket friskare idag! Det dunkar och bränns i hela ansiktet a'la förkylningskulm.



Jag ska läsa mailet, har inte varit inne på min mail ännu.



Hoppas att du fick sömn inatt, men det brukar vara ännu svårare att lyckas somna när man vet att det är näst intill omöjligt. Det vore bra om det fanns en knapp som stängde av all tankeverksamhet om kvällarna!

2010-09-17 @ 22:57:44
URL: http://monyettes.blogspot.com/
Postat av: Eve

sv: jaa, dessa anonymus bastards! Men nu vet jag ju vem det är..och har varit. Personen i fråga har råkat avslöja sig rejält på facebook. BUSTED!



ChatRoulette, jadu, bra reklam dock. Love it!



Försäkringskassan sucks big time...det vet vi ju. Men det blir det ordning på på måndag, för då har vi ny regering! :P



2010-09-17 @ 23:55:46
URL: http://eveseden.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0