Tvättid & avslag & kärleksdrömmar

Första tvätten i maskinerna där nere. Wosch wosch.  Å jag ba *nys nys* medan jag skrev det.
*Nys nys*, där kom två till.

Fick nyss brev av Försäkringskassan. Wow, då blir man alltid lite knäsvag. Det var ett avslag på en
bostadsbidragsansökan jag skickade in för länge sedan. Avslag. Nähäää, det menar du inte? Äh, jag hade
nästan glömt bort den t.o.m. "Du kan inte få bidrag om dina inkomster är högre än 77 000 kr per år."
HAHA! Liv i lyx! De tycker alltså att man har alldeles för mycket, om man har 6416:- i inkomst varje månad.
Då har man inte rätt till bostadsbidrag. Nej det är klart, jag är ju rena rama Fredrik Reinfeldt här. Lyx lyx.
 
(Nej, jag har inte SÅ lite pengar varje månad LÄNGRE men enligt deras uträkning är det de reglerna som gäller.)

Nu blir det frukost med té utan mjölk : ( och lite Biggest Loser på TV. Kan inte jag få en Bob & en Jillian som
kommer hem till mig och sparkar mig i röven? Typ så jag kunde diska och motionera och lite sånt. Vore nice.
Jag har MASSOR att göra innan jag lämnar över både lägenhet & katt till lillasyster på torsdag.
Och förresten drömde jag galna drömmar hela natten. Typ som att jag var kär i nån som jag inte är kär i osv.
Men det är ju alltid trevligt att känna sig lite älskad, även om det bara är i sömnen......
 

Postat av: Patrik

Trist ed avslag, fast för bostadsbidrag verkar gränsen vara så lågt satt att det nog inte finns någon som får det.



Mysigt med kärleksdrömmar, iaf om dom är så där så man vaknar och kärleksruset känns som varm choklad i ådrorna...

2010-09-21 @ 17:38:39
URL: http://bloggliv.ws

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0