"Elva näääätter före juuul..."

Idag är det Lucia. Det märks inte alls. Jag har jobbat hela dagen och inte sett en endaste liten lucia,
tärna, stjärngosse, tomte eller pepparkaksgubbe. På jobbet har vi inte heller någon musik, that sucks.
Nu i juletider känns det nästan extremt tyst. (förutom ljudet av folk som handlar, då) Vi har istället fått
lyssna på regn som slår emot plåttaket. Julstämning? Njaeh, inte direkt va...



När jag jobbade inom skola så var det helt annorlunda. Först & främst kanske för att jag jobbade som
musiklärare och därmed ansvarade för hela luciatåget, då övade man låtar i flera veckor och sen var
man så stolt över kidsen! Och fikade lussebullar & pepparkakor och drack varm choklad.. och sen allt
julpyssel på fritids, och även på bildlektionerna som jag höll i. Och sen var man LEDIG ÖVER JUL!
Det är ju annat än nu, kan jag säga.... Host host...

Vissa människor väljer ju att jobba storhelger för att man tjänar en massa extrapengar då.
SPECIELLT inom handel. Men jag kan inte välja, för jag måste jobba, och tjänar inte ett enda öre extra.
Ville bara säga det. God jul?
 


Oj vad klockan går fort. Jag ska ju bada!
 


Postat av: Carro

åhhh vilka söta bilder på er!! vad fint du har ritat!



tråkigt att du inte tjänar extra över jul fan...

2011-12-13 @ 22:52:48
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Patrik

Jag har inte heller märkt så mycket av att det är lucia idag, mer än att du och Bella lussar i bloggen :)



Trist att inte kunna välja om man vill jobba och samtidigt inte heller få möjligheten att tjäna extra för att man jobbar. Antar att det är praktikplats eller nåt i den stilen då? Egentligen ett "knäppt" upplägg det där med bidrag på det viset även om det kanske är bra på ett sätt så blir det ju så att man konkurrerar ut sig själv med priset så man får göra samma jobb nästan gratis, istället för att få riktig lön. Hade definitivt gått att lösa på ett bättre sätt, men de politiker som ordnat till det hör väl inte direkt till den intelligentaste skaran av innevånare.



Får önska dig en fin Lucisa iaf, även om önskan blev på fel sida tolvslaget....

2011-12-14 @ 01:50:52
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Harry

Va söt Bella blev. Ja du med..

Är det praktik eller liknande du har.. eller? Fast det brukar man ju inte få ha inom handel över julhelgerna.

2011-12-14 @ 03:25:10
URL: http://phergon.blogg.se/
Postat av: johanna

lät finaste lucian!! :)

2011-12-14 @ 09:45:29
URL: http://tigermysig.myshowroom.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0