Ett låneinlägg om krabbor....?

Fantastiskt tänkvärt inlägg som Patrik skrivit. Jag lånar! : )


"Det sägs att om man stoppar en krabba i en hink så kan den klättra ur till friheten om man inte har locket på. Om man däremot stoppar i flera krabbor i hinken så behövs inget lock. Den krabba som försöker ta sig ut till friheten kommer hela tiden att hållas tillbaka av de andra krabborna i hinken. Vad har då det här med människor att göra? Jo, människor har en tendens att fungera på samma sätt. Varje individ kan i stort sett nå hur långt som helst och ta sig ”ur hinken” men ofta är människorna i ens omgivning riktigt bra på att hålla en tillbaka. Skulle du? Men du kan väl inte? Vilken tur du hade? Men är inte du lite överviktig? Men du som är så mager? Med din ekonomi? Din faster försökte minsann och se hur det gick för henne. En del gör allt för att leva upp till jantelagen och sätta osynliga käppar i hjulet för andra.  Så om man hamnar i en hink med krabbor så är det inte alltid det lättaste att ta sig ut. Tänk om man skulle misslyckas, vad skulle svågern säga då?"


Postat av: Patrik

Ser bekant ut :) Tack!



Hoppas regnet lyser med sin frånvaro när du ska till tåget då.

2011-05-24 @ 16:37:15
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: mia

soooo true! jag är fan den där krabban som aldrig kommer ur hinken, fast jag tror jag också är krabban som håller mig själv tillbaka :P

Pöss!

2011-05-27 @ 11:44:26
URL: http://justmia.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0