Telefonsamtal, många.

Det var väl själva faaan, lixom. Krångel. Ringde dem igen, väntade på min tur, fick prata med
en eländig småländsk gammal kvinna/tant (ja hon lät verkligen heeelt eländig) som - när hon skulle
koppla mig till en annan handläggare - kopplade BORT mig. Så jag fick ringa IGEN. Och vänta igen.
Och komma fram till henne IGEN. Eeeeeeländiga gnälliga röst. Blev sur. Sa att jag inte hade lust
att betala deras felaktiga faktura ALLS om hon kopplade bort mig igen. Kom rätt. Fick TILLSLUT
ordning på deras krångel.

Jag hade alltså fått en felaktig faktura där de krävde betalning för tre månader, fastän jag redan
betalat de två senaste. Nej tack, lixom.
Men nu har det ordnat upp sig, fast det tog en stund, och jag får snart en ny faktura.

Yikes.

Sen ringde en Sören från en elfirma som vill komma och borra här imorgon "FÖRMIDDAG" mellan
klockan 8 och 9. När blev klockan 8 "förmiddag"?! Vi kom överens om halv tio tillslut. Måste gå upp
och klä på mig och vakna till liv så måste ju upp tidigt ändå, och så vågar man ju inte chansa på att
de INTE kommer lite för tidigt lixom. Skulle ta en kvart typ. Borra upp nåt i vardagsrummet. En vad,
referensgivare? Låter inte det som att det skulle kunna betyda "övervakningskamera"? Parano-ida!

Gaaaahh.

Nu är klockan straxefterhalvtre och jag är så jävla seg.
Nu skulle man haft två liter cola att bara hälla i sig.
Och jag måste dammsuga. Och handla plåster.
Barfota till affären då, eller?

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0