Inte nånting roasting on an open fire, iallafall.

I år kanske det syns LITEGRANN att det är jul på ingång, kanske ett UNS av julstämning, lixom.
Hemma i min lägenhet alltså! Förra året fick jag inte igång julstämningen förrän dan innan jul tror jag,
och det endast tack vare bästa Lars Vegas julskiva. Trogen vän i juletider. 100% stämning. 100% nostalgi.
Trodde allt skulle raseras då, när rödbetssalladen var slut på Ica, och jag inte fick några köttbullsmackor
sådär danföredan. Men Vegas var räddningen. It always is.

Igår köpte jag två minislingor (20 ljus) på Willy's för 23:90- styck, som ligger i stora fönstret,
och idag köpte jag en adventsljusstake på Ica Maxi, som var nedsatt från 129:- till 49:-! Win!


                                     


Och det t.o.m SMAKAR julstämning! Kolla in, värsta måndagsmyset! Och jag köpte äntligen en ny bok,
som verkar skitbra... - efter att ha läst baksidan och inledningen, dessutom är ju författaren lovande... ;)



Konstigt att julstämningen inte infinner sig hos mig riktigt. Förra året var jag ute och sjöng julkörer i NIO
dagar innan jul och GAV julstämning åt andra men lixom... hittade den inte själv mellan allt "jobb". Så mycket
falalalalaaaa, men ingen stämning. I år har jag blivit tillfrågad om tre gig men kan bara ett... : / Det känns lite
trist eftersom det ändå är en tradition sen några år tillbaka, att sticka in till Stockholm med sångkompisarna
och kånka den där jäkla utrustningen, och sjunga i gallerior... Hatkärlek på det.. ; ) Men bara ETT gig känns
tråkigt! Dumma jobb som är ivägen! ^^ *tar en klunk glögg och småsurar*

Julgran var det några år sedan jag orkade plocka fram. Och tur är väl det, jag plockade ju fan aldrig BORT den!
Hade lagt den i sin låda visserligen (hej plastgran!) men lådan stod framme i vardagsrummet till i APRIL.
Å julen varar fram till påska! Hohoho.


 

Postat av: Lajl

Åååh i love Bob!

2011-11-28 @ 23:58:43
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Carro

vad fint du har gjort ida :))

2011-11-29 @ 00:32:33
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Miko.TaMpEr

How I see you already started with a Christmas decoration :) It looks great I like it (and hope we'll start with decorating soon too). ^^

2011-11-29 @ 10:34:02
URL: http://witchtaranee.blog.cz

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0