Efter läkarbesöket;

Det blev ett rätt kort läkarbesök.
230 kronor fattigare blev jag också.
För sju-åtta minuters undersökning.

Doktorn klämde på mig och jag vek mig dubbel av kittlighet, typ.. Iallafall i nedre delen av magen,
men när han klämde upptill i mitten gjorde det mest ont... men han konstaterade iaf att det är magkatarr.
Så nu har jag blivit ordinerad Omeprazol i 14 dar - och det har jag ju redan hemma för det har jag käkat
i några dagar - och om det inte blir bättre skulle jag höra av mig efter det. Men seriöst, ska jag må såhär
i 14 dar till så självdör jag nog. Typ. Han berättade även att det där som oroat mig längre ner till höger
i magen, inte var nåt farligt utan ett ligament som håller på å försöker dra ihop sig, efter min viktminskning
tidigare. Jag tappade ju 21 kilo på knappt 1½ år. Så det är därför. Och det var ju egentligen i samband med
det som mycket saker började, problemen med rösten, det där konstiga i magen, och min oroliga mage... 

Han sa att man inte alls behöver ändra kosten jättemycket, kanske undvika starkt kryddad mat och kaffe/
alkohol typ, men tycker inte jag konsumerar så mycket sånt? Att man bara skulle behöva äta typ kokt mat sa
han bara var trams... så, I donno. Jag har iaf laddat upp med mer Verum hälsofil och sådär. Och så måste
jag börja äta oftare, och mindre, portioner. Regelbundenheten i mina mål FINNS ju knappt lixom. 

Såeeh... jag kämpar vidare. Har för övrigt fått JÄTTEONT i huvudet men bör inte äta värktabletterna jag har
hemma, för att inte uppröra magen mera? Måh. Såhär kan jag ju inte ha det.

MEN JAG SKA BADA! Mmmm.... : ) 



Postat av: Patrik

Berättade du för farbror doktorn om det där onda i käken som du kände? Vill inte oroa dig eller så, men för några år sedan fick jag lära mig att det kan vara tecken på en begynnande hjärtinfarkt eller kärlkramp om man är tjej och har en strålande, tryckande och brännande smärta i käken och svalget. För killar brukar den strålande smärtan gå ut i armen istället. Man kan ju få problem med sådant om man har ett stressigt liv och en inte allt för bra kost. Fast doktorn har nog bättre koll på sånt där än vad jag har... och du har ju koll på hur du mår. Kan iaf vara bra att veta om man, eller någon man känner råkar ut för sådan smärta.



Din blogg är i alla fall fortfarande bäst :) Krya på dig!

2012-02-29 @ 22:57:07
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Carro

Åh ida.. hoppas du blir bättre snarast, men bra att du fått svar om magen iaf... håller med Patrik, din blogg är bäst :) kraam

2012-02-29 @ 23:02:15
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Sabrina

Usch, vet hur det är med magproblem! Tycker synd om dig. Hoppas det löser sig för dig!! Krams <3

2012-03-01 @ 02:07:50
URL: http://sabrinadoh.blogg.se/
Postat av: Sandra K P

Krya på dig Ida, hoppas du får nån ordning på det där snart så du blir frisk och kan må bra igen. Kram till dig !

2012-03-01 @ 12:18:11
URL: http://arachnea.blogg.se/
Postat av: Miko.TaMpEr

Hello!

I am so sorry dear! You have to be in big pain, and.. I feel horrible now.. I am so sorry for that :( In last days it have to be so harder for you, because of the pain. I wish you will feel so much better soon (fingers crossed). I wish you good luck with that.. I've never had Gastrisis but I can imagine how you probably feel.

I am thinking of you and sending you all my support ♥



I guess it's probably hard for you now. When you are in pain and rehearsals :(

I am fine, next week my spring holidays finally starts and I am happy because I am not in the pain as I've been last week :).

Kram till dig! ♥

2012-03-01 @ 15:09:55
URL: http://witchtaranee.blog.cz

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0