Att sova en halv torsdag.

Gick ner i källaren och bokade om tvättiden inatt, klockan var runt 4. Imorse, kanske man säger då.
Fanns en tid på måndag, så jag knep den. 12-16. Idag SOV jag till kl 16. Låg med Bella på armen och
kände inte alls för att gå upp, men sen kom det in en jättestor fluga via balkongdörren och då flög jag upp,
kan man säga. Utan linser i såg jag inte, bara hörde. Och det lät som en humla eller geting, typ.
På med glasögonen. Var är den? Såg vad-det-nu-var, försökte vifta ut den på balkongen igen. Lyckades.

Blev jättesnurrig och illamående (ja, man blir det när man sover för länge, jag vet...), så jag lade mig ner i
en minut till för att få ordning på kroppen. Och då kom han in igen. Flugan. Det var en fluga. Jag gick upp igen.
Stor, brummande. Dum i huvudet, då han inte hittar ut genom stora balkongdörren utan gång på gång bonkar
in i min spegel istället. SUCK. Gick upp, fixade frukost. Mådde mer illa. Låg ner lite. Åt frukost. Äter frukost!
I'm still on it. Och tittar på repriser av gamla Project Runway-avsnitt. 

Flugan är fortfarande här nånstans. 

Kvällens planer blev lite ändrade, så nu blir det tyvärr inget för mig. Synd, jag hade behövt det, tror jag.
Om man skulle ta sig en runda i skogen igen? Det är ju inte riktigt som att sitta hemma hos en vän
och dricka vin, men ändå. Fast vädret växlar friskt mellan strålande sol och ösande regn, och jag vill
inte råka befinna mig mitt i spåret i skogen om det blir kasst igen. Vi får se.  

Vi får se.
När somnade jag inatt imorse egentligen? Fem eller halv sex?
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0