= Lots of Carbs, High Fat?

Jaha, då kör vi på middagsgravid ikväll igen då! Tack för era tips, Proviva köper jag ibland, men mest efter
magkatarren jag hade... SÅHÄR stor brukar jag inte bli när jag äter, men men... har också tänkt på det där
med att dra ner på gluten och sådär, har läst lite på nätet och läst en massa bra om LCHF-kost, att det kan
funka jättebra för personer med magproblem. MAGPROBLEM! Varför har jag det? Som om jag inte hade
tillräckligt lixom... suck. Men det kom väl när jag gick ner så mycket i vikt då när jag var arbetslös, det var 
ju en massa skit som kom i och med det. Jävla skit. Men det är väl bara att försöka ta hand om sig själv och
sin kropp på bästa sätt utefter de förutsättningar man har... jag bara undrar om jag ORKAR tänka igenom 
min mat i detalj, och om jag har råd? Får väl samla in lite schyssta recept som jag kan börja testa. Har ju
familj som kör med LCHF så kan ju luska lite där... : ) Åh, ska det vara så krångligt? Det kanske är värt det
om man slipper må dåligt? Jag är skitdålig på att ta hand om mig själv, det ÄR jag verkligen. Men jag måste.

Nu ska jag iallafall BADA, det har jag velat göra många kvällar nu, men samma sak där - ORKAR inte.
Det gäller ju att passa på nu innan sommarvärmen hittar tillbaka igen, då vill man iallafall INTE bada badkar!
Så jag har badsaltat och pepprat och skummat och badbombat, nu fattas bara jag, och en Piggelin.... ; P 


Postat av: Anonym

Jag har IBS och jag antar att du också hart det. Jag rekommenderar inte LCHF... Gick bra i två år, gick ner lite i vikt, sen rasade jag 9kg på en månad, tre månader senare fick jag somaliemage och sen månaden efter gick jag upp 20kg utan att jag ändrade min kost... Jag har nu 3 år efter allt detta ÄNTLIGEN fått tillbaka min vanliga metabolism. Fick ätstörningar för att jag inte gick ner i vikt fast jag åt bara grönsaker och joggade varje dag..Eftersom IBS är så himla olika för många, skulle jag rekommendera att göra en matdagbok, så kommer du se vad du inte borde äta... Sedan ta Inolaxol som du kan köpa på apoteket. Det absolut bästa är att hålla sig till kostcirkeln, inte äta så mycket vit pasta, vitt bröd eller socker, så kommer du nog märka skillnad. Skippa kaffe, choklad och cola. Det är magens värsta fiender. Samt stress.



bla bla.



2012-06-03 @ 23:39:56
Postat av: Harriet

Håller med (okänd), skriv matdagbok.

Du kan även göra så att du kör glutenfritt en vecka, laktosfritt nästa, sen lchf, gi, kalorisnålt... och allt vad det nu finns, så märker du förhoppningvis om nåt skulle funka bra.



Lchf är jag lite skeptisk till.. men vad vet jag. Har ist börjat utforska GI..

2012-06-04 @ 04:00:00
URL: http://phergon.blogg.se/
Postat av: johanna

vi körde lchf ett tag.. jag tröttnade dock, nu kör jag med lite mindre kolhydrater bara, pasta ris potatis etc och ersätter med grönsaker. Det har gjort min mage mindre uppsvälld iallafall, fösöker äta mindre bröd men det är svårt att plocka bort. Dricker även mängder med vatten, har någon fundering om att det är bra.. :)

lycka till!

2012-06-04 @ 09:53:05
URL: http://tigermysig.blogg.se/
Postat av: Jennie & FrökenFlis

håller också med okänd som skrivit, hennes tips är helt rätt. LCHF är inte så bra som alla säger, då det tillför kroppen en massa dåliga fetter istället vilket gör att kroppen mår än sämre.



sv: Tack! Ja det pappret fastande jag direkt för så det åkte med flera rullar hem ;)



KRAMAR

2012-06-04 @ 12:35:09
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0