Trichotillomania.

Jag borde skriva mer om det. Det gör mig starkare. Att få dela med mig och ventilera, och alla
de fina orden jag fått av er, har stärkt mig. Och om jag skulle börja skriva mer om det så tror 
jag också att jag skulle se till att jobba ÄNNU hårdare på det, vara ÄNNU bättre. 

Okej på sistone har jag inte varit LIKA duktig som jag varit tidigare under "den här perioden",
men jag är fortfarande jävligt duktig och jag har inte fått något riktigt återfall ännu. Det var dagen
innan jag började jobba igen efter semestern, alltså den 20:e augusti, som jag bestämde mig för
att "Nu jävlar börjar jag om igen!" och så slutade jag. Rakt av. Igen. Precis som innan showen.
Då gick det också jättebra men stressen och allt dåligt mående fick mig att falla tillbaka. Då.

Nu har det mer varit nåt hårstrå här och nåt hårstrå där, men bara de senaste par veckorna. 
Det är ju när saker runtomkring känns påfrestande och jobbiga, som man tar till det där... 
Håret växer massor, det är långt! FÖR långt för den korta peruken, jag har håret uppsatt
varje dag under den, med hårspännen. Är rädd att få ett återfall igen för det är så JÄVLA svårt
att sluta när man väl kommit in i "rutinen" igen. Men tänker ju lixom inte. Det bara sker.
Och håret har man ju alltid med sig. Det går inte att undvika det direkt.

Vill inte raka av det igen. Det är ju i värsta värsta fall. Det har blivit så himla långt... : )

 
För er som vill läsa mer så hänvisar jag till det HÄR gamla inlägget! ♥ 
 

Postat av: caroline

kämpa på, är stolt över dig.

Svar: Åh.. tack snälla.. ♥
Ida

2012-10-24 @ 23:03:31
Postat av: Åsa

<3
<3
Alltid !

Svar: ♥ ♥ ! : )
Ida

2012-10-24 @ 23:57:05
Postat av: Ph

Härliga Ida. Stor och stark :)

2012-10-25 @ 00:39:39
Postat av: Jossan mycrazyangel

Vill bara säga att jag blir bara mer och mer impad av dig för varje gång jag läser din blogg! Så stark person som verkligen inspirerar och får mig att känna att jag också kan -vad det än må gälla!! Jag blir alltid glad när jag läser din blogg, även av de starka och allvarliga inläggen, eftersom de alltid är uppburna av en (till synes) positiv inställning och ett härligt "jävlar anamma"! You go girl! Och tilläggas bör att du är löjligt vacker! Själv har jag också haft peruk en längre period. Det tog tid men efter ett tag gick jag lös och bytte hårfärg varje dag haha -härlig variation minsann! Kramar!

Svar: Åh vad glad jag blev av din kommentar! Tack snälla fina! Blir helt rörd... : ) Jag blir extra stark av era ord och det får mig att vilja vara ännu duktigare! ♥ Åh, om man hade så många peruker.... ^^ Just nu har jag tre stycken, den korta och den jag hade innan (långa rödsvarta) och sen en till likadan lång fast mörkbrun.. saknar långa håret så det är nog dags att börja tupera upp den så den blir "jag"...
TACK & kram ♥
Ida

2012-10-25 @ 00:58:33
Postat av: Petra

Kan du vara utan peruk i vardagen? När det är så långt liksom. Jag tänkte att det kanske kan hjälpa lite mot pillandet när man måste visa sitt riktiga hår. : )

Svar: Nej, tyvärr inte, det är inte lika långt och jämnt överallt.. Fram på ena sidan är det glesare och även bakpå hjässan. Där jag alltid har jättefluff på perukerna, snacka om att kompensera? ^^ (fixeringen har varit extra hög där.....)
Ida

2012-10-25 @ 01:03:07
Postat av: Patrik

Bra kämpat :) Nu börjar ju håret bli riktigt långt... Vet att du kan hålla emot tills det blir en ny vana att inte få några återfall, även om det kanske r tufft ibland.

Svar: Jag hoppas verkligen det! Har ju hållt på i över 16 år så det är en svårt beteende att bryta...
Ida

2012-10-25 @ 01:46:19
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Harriet

Så duktig! :D

Hur är det när du har håret uppsatt/uppnålat? "Plockar" du nåt mycket då?
Tänker att man kanske kan "krångla till det" genom att tex ha håret uppnålat även när peruken inte är på eller kanske ha nån scarf a la 50-tal, så det blir så svårt som möjligt för fingrarna att "vandra iväg och börja pilla".

Svar: Ja jag försöker faktiskt ha scarf i håret när jag är utan peruk. Har iofs HELST peruken på så mycket som möjligt hemma eftersom jag vet hur extra frestad jag blir när den är av... men det är ju bra om håret får lite luft också! : ) Tack snälla : )
(det dumma är ju att man kommer åt håret i nacken/bakom öronen även med peruken på, så ibland händer det ändå.....)
Ida

2012-10-25 @ 03:06:04
URL: http://phergon.blogg.se
Postat av: Harriet

Och sen kanske hålla på så tills fingrarna "glömt".

Eller kanske hela tiden försöka sysselsätta fingrarna med nåt annat.

Svar: Ja precis. Man måste bryta vanan. Men den har suttit i sen jag var 11 så det är ett hårt jobb.... ♥
Ida

2012-10-25 @ 03:09:22
URL: http://phergon.blogg.se
Postat av: Linna

vad fin du är Ida! och härligt att håret växer som det ska. du är så stark!! Love you!! ♥ ( vet att vi inte känner varandra SÅ men det känns så ändå.. typ ;) äh you get my point! ♥

Svar: Tack gumman! Love you too! : )
Ida

2012-10-25 @ 07:19:47
URL: http://www.fairydiary.blogg.se
Postat av: S.

Åhh! :) Nästan så du kan skita i att ha peruk snart ;) yäy! :D

Svar: Nä, tyvärr inte, det är inte lika jämnt och långt överallt...
Ida

2012-10-25 @ 07:42:44
URL: http://tuulia.blogg.se
Postat av: johanna

Åh du är så duktig!!20 augusti, då är du ju över 2 månader nu, bra jobbat!
Snart borde du väl kunna gå utan peruk.. eller?
Du är duktig, och stark!! <3

Svar: Tack snälla!! ♥ Ja det är rätt bra med över två månader... fortsätter kämpa.. : )
Njaeh, det är andra ställen, som bakpå huvudet upptil, där är det mycket glesare.... : / Så kan inte vara utan.
Ida

2012-10-25 @ 09:43:20
URL: http://tigermysig.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0